Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Develop a thorough knowledge of chemical, biological and technological processes and of the latest scientific and technical advances involved in the production of fermented beverages, from the raw material to the final product |
| A2 |
Relate the different types of fermented beverage to the raw material and production method and relate them to the sensory characteristics of the final product |
| A3 |
Use the latest scientific advances to develop a thorough knowledge of the useful and detrimental microorganisms involved in the production of fermented beverages and understand how they influence the properties of the final product |
| A4 |
Understand the issues surrounding food legislation, quality and safety and apply this knowledge to the production of fermented beverages |
| A5 |
Use the tools of statistical analysis, chemometrics and graphic data handling to interpret and extract useful information using data obtained during the production of fermented beverages |
| A6 |
Evaluate, incorporate and manage the latest tools of environmental sustainability and life cycle analysis in the production of fermented beverages |
| A7 |
Plan, design and develop either a scientific/research project or a technological project related to the production of fermented drinks |
| A8 |
Participate in and develop a thorough knowledge of all the activities and decisions undertaken by a fermented-beverage company or during an oenological research project, by applying knowledge acquired in a multidisciplinary contex |
| A9 |
Manage information and knowledge using the scientific and technical literature in the field of food science and technology |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT1 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic. |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears.
Ser capaç de redactar i dicutir en forma d'article científic o tècnic els resultats de la pròpia investigació
| | A2 |
Realitzar un estudi específic d'investigació o innovació dintre del camp de l'enologia o biotecnologia
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears.
| | A3 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears.
| | A4 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears.
| | A5 |
Ser capaç de redactar i dicutir en forma d'article científic o tècnic els resultats de la pròpia investigació
Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional
| | A6 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears.
| | A7 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears.
Realitzar un estudi específic d'investigació o innovació dintre del camp de l'enologia o biotecnologia
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'especialització escollida.
| | A8 |
Integrar els coneixements teòrics adquirits amb les realitats a les quals es poden aplicar.
Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional.
| | A9 |
Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional.
Ser capaç de redactar i discutir en forma d'article científic o tècnic els resultats de la pròpia investigació
Realitzar un estudi específic d'investigació o innovació dintre del camp de l'enologia o biotecnologia
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT1 |
L’estudiant planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte. (Procés)
L’estudiant genera un document científic en estructura i continguts. (Memòria / Informe
L’estudiant presenta i defensa el treball (davant un tribunal, en el cas del TFM). (Defensa
| | CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic. (Ser digital)
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement. (Cercar)
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes. (Organitzar)
| | CT3 |
Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. (Comprensió)
Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. (Anàlisi)
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. (Creativitat)
Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. (Innovació)
Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores. (Avaluació)
| | CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia)
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. (Comunicació no verbal i ús de la veu)
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (Eficàcia)
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Selection technique and assignment |
Procedures |
El/la coordinador/a acadèmic/a del TFM del Màster, o persona en qui delegui, organitza i coordina el procediment que garanteix la realització i defensa del TFM. La proposta de temes pot provenir tant per part de l’alumne com per part del centre. L’alumne ha d’omplir el formulari de sol·licitud del TFM (Annex 1) disponible a l’espai Moodle de l’assignatura, i entregar-lo a través del mateix espai Moodle en el termini establert en el Moodle. Aquesta proposta de TFM serà revisada pel Coordinador/a acadèmic/a del TFM del Màster, o persona en qui delegui. Els comentaris es faran arribar a l’estudiant per a que pugui fer les modificacions corresponents. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
4 |
4 |
8 |
Selecting/assigning the bachelor’s degree/master’s degree thesis |
|
4 |
4 |
8 |
Mechanisms for coordinating and monitoring the bachelor’s degree/master’s degree thesis |
|
22 |
22 |
44 |
Drafting of the bachelor’s degree/master’s degree thesis |
|
10 |
250 |
260 |
Presentation and defence of the bachelor’s degree/master’s degree thesis |
|
5 |
50 |
55 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Specific action plan / execution |
|
Description |
Introductory activities |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Selecting/assigning the bachelor’s degree/master’s degree thesis |
Selecció i assignació de la temàtica del treball de fi de màster a desenvolupar. |
Mechanisms for coordinating and monitoring the bachelor’s degree/master’s degree thesis |
Entrevistes que l’estudiant manté amb el seu tutor/s de treball de fi de màster en diferents moments del desenvolupament del treball. |
Drafting of the bachelor’s degree/master’s degree thesis |
Elaboració d'un treball per part de l'estudiant en el qual es plasmarà l'assoliment de les competències del màster. |
Presentation and defence of the bachelor’s degree/master’s degree thesis |
Defensa oral per part dels estudiants del treball de fi de màster. |
Coordination and monitoring mechanisms |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques). |
Description
|
El/la coordinador/a acadèmic/a del TFM del Màster, o persona en qui delegui, assignarà un/a tutor/a cada estudiant. Per fer-ho es tindran en compte els interessos i preferències de l’estudiant, el tema escollit i la disponibilitat dels tutors. Els tutors seran professors dels Departaments involucrats en la docència del Màster, i les seves funcions són: ? Informar als alumnes del de com s’organitza la realització del TFM, dates i terminis de presentació i criteris d’avaluació. ? Orientar als alumnes sobre l’estructura del TFM tant de la memòria com la defensa oral. ? Seguiment de l’alumne durant el desenvolupament del Treball, actuant com dinamitzador i facilitador del procés d’aprenentatge. ? Omplir la fitxa de seguiment en cada entrevista amb l’alumne (Annex 2). S’han de realitzar un mínim de 2 entrevistes de seguiment. Quan l’estudiant hagi de dur a terme tot el TFM o una part significativa en institucions o organismes diferents de la URV, a més del professor tutor o professora tutora de la URV, ha de tenir un tutor o tutora a l’altra institució o organisme perquè li presti col·laboració en la definició del contingut del TFM i en el desenvolupament. En aquest cas, és necessari signar un conveni entre el centre i la institució o organisme. |
Evaluation criteria and procedures |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) |
Methodologies |
Competences |
Description |
Weight |
|
|
|
|
Drafting of the bachelor’s degree/master’s degree thesis |
|
La intruccions sobre la elaboració de la memòria de TFM estaràn disponibles en el Moodle del curs. |
40 % |
|
Presentation and defence of the bachelor’s degree/master’s degree thesis |
|
La defensa consistirà en una presentació del treball final de Máster (max 20 minuts). Posteriorment hi haurà un torn de preguntes i discussió amb els membres del tribunal |
60% |
|
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
En l'avaluació del TFM es tindran en compte: - l'avaluació del treball escrit - l'avaluació de la presentació oral i posterior discussió La intruccions sobre la elaboració de la memòria de TFM estaràn disponibles en el Moodle del curs. El pes específic de cada apartat estarà inclòs a la guia docent de cada màster. S'utilitzarà un sistema objectiu d'avaluació, tipus rúbrica. El President del Tribunal lliurarà al/ a la Coordinador/a acadèmic/a del TFM del Màster la nota final obtinguda per cada alumne. El/la coordinador/a acadèmic/a del TFM lliurarà als alumnes la nota final i en el cas de que no s'hagi aprovat informarà individualment a cada alumne de les correccions necessàries i si s'escau, de l'inici d'un nou procés. Per a la revisió de la qualificació final se seguirà el procediment establert a la Normativa Acadèmica de Grau i Màster. |
Basic |
|
|
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|