IDENTIFYING DATA 2007_08
Subject Code 20011020
Study programme
Enginyeria Química (1993)
Cycle 1st
Descriptors Credits Theory credits Practical credits Type Year Period
9 6 3 Troncal First Annual
Language
Català
Department Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinator
OLIVÉ FARRÉ, Mª DEL CARME
E-mail josep.m.lopez@urv.cat
carme.olive@urv.cat
dolors.puigjaner@urv.cat
Lecturers
LÓPEZ BESORA, JOSEP MARIA
OLIVÉ FARRÉ, Mª DEL CARME
PUIGJANER RIBA, M. DOLORES
Web http://www.etseq.urv.es/assignatures/cal/
General description and relevant information Introducció al càlcul diferencial i integral en una i vàries variables.

Competences
Code  
A3 La modelització bàsica matemàtica i numèrica de processos i propietats.
B1 Resoldre problemes de forma efectiva.
B2 Aprendre a aprendre.
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
B8 Capacitat d’anàlisi i síntesi.
B11 Presa de decisions.
B12 Treball en equip.
B14 Raonament crític.
B15 Aprenentatge autònom.
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia.

Learning aims
Objectives Competences
Calcular tasses de variació. A3
B1
B2
B3
B4
B8
B12
B14
B15
Identificar problemes d’optimització en una i diverses variables i obtenir-ne resultats. A3
B1
B2
B3
B4
B8
B12
B14
B15
Calcular volums en qualsevol situació. A3
B1
B2
B3
B4
B8
B12
B14
B15
Interpretar i modelitzar situacions d’intercanvi de fluids a traves d’equacions diferencials. A3
B1
B2
B3
B4
B8
B12
B14
B15
Resoldre equacions diferencials ordinàries. A3
B1
B2
B3
B4
B8
B12
B14
B15
Explicar adequadament el procés matemàtic seguit. B3
B8
B14
C5
Comprendre la importància de cada dada per al problema concret. A3
B3
B11
B14
B15

Contents
Topic Sub-topic
1. Introducció. Còniques, quàdriques i nombres complexos.
2. Anàlisi univariant. Conceptes bàsics de derivació i integració.
Aplicació a problemes de variacions, àrees, volums.
3. Introducció a les equacions diferencials ordinàries Equacions diferencials ordinàries de primer ordre.
Equacions diferencials ordinàries lineals de segon ordre.
4. Anàlisi multivariant. Corbes i superfícies de nivell.
Diferenciació parcial i total en diverses variables.
Derivades direccionals, gradient i jacobià.
Punts crítics i optimització.
Integració en diverses variables.
Càlcul de volums, masses i moments d'inèrcia.

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Introductory activities
1 0 1
 
Lecture
30 60 90
Project proposal
18 36 54
Problem solving, classroom exercises
24 24 48
 
Personal tuition
1 0 1
 
Practical tests
6 0 6
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Presentació de l'assignatura
Lecture Exposició dels continguts de l'assignatura
Project proposal Es tracta de realitzar projectes que permetin la cooperació de diverses assignatures i que enfrontin els alumnes, treballant en equip, a problemes oberts que els facin entrenar, entre altres, les seves capacitats d’aprenentatge en cooperació, de lideratge, d’organització, de comunicació i d’enfortiment de les relacions personals.
Problem solving, classroom exercises Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.

Personalized attention
 
Personal tuition
Description
Per qualsevol dubte podeu anar al despatx del professor/a en dins l'horari de consultes previament establert i publicat. També podeu usar el correu electronic i en aquest cas caldrà que en el motiu indiqueu clarament que es tracta d'una consulta de Càlcul.

Assessment
  Description Weight
Project proposal Prova grupal. Treball, en equip, realitzat integradament amb la resta d'assignatures del curs acadèmic. Es valora un informe escrit i una presentació seguida d'interpel•lacions individuals. 25%
Problem solving, classroom exercises Lliurament d'exercicis realitzats individualment o en grups de dos i demanats gairebé setmanalment. S'exigeix completar un 80% dels exercicis proposats. 30%
Practical tests Prova individual en la qual l’alumne ha de resoldre preguntes curtes (15%). Prova individual en la qual l’alumne ha de resoldre diferents problemes plantejats: Per tal de demostrar l’adquisició dels coneixements bàsics de l’assignatura, es demanarà una nota mínim de 3.5 sobre 10 per poder aprovar-la (30%). 45%
 
Other comments and second exam session

Prova pràctica de segona convocatòria: Prova individual en la qual l'alumne ha de resoldre diferents problemes plantejats (100%).


Sources of information

Basic SALAS, HILLE, ETGEN, Calculus. Volums I i II, 4a ed. Ed. Reverté. Volums I i II, 2002

Complementary E. KREYSZIG, Advanced engineering mathematics, Ed. John Wiley & Sons,
JAMES STEWARD, Cálculo de una variable, Ed Thomson Learning, 1999
, Internet, ,

Recommendations


 
Other comments
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament o simultàniament: àlgebra.