Code |
|
A3 |
La modelització bàsica matemàtica i numèrica de processos i propietats. |
B1 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B2 |
Aprendre a aprendre. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B8 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi. |
B11 |
Presa de decisions. |
B12 |
Treball en equip. |
B14 |
Raonament crític. |
B15 |
Aprenentatge autònom. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectives |
Competences |
Calcular tasses de variació. |
A3
|
B1 B2 B3 B4 B8 B12 B14 B15
|
|
Identificar problemes d’optimització en una i diverses variables i obtenir-ne resultats. |
A3
|
B1 B2 B3 B4 B8 B12 B14 B15
|
|
Calcular volums en qualsevol situació. |
A3
|
B1 B2 B3 B4 B8 B12 B14 B15
|
|
Interpretar i modelitzar situacions d’intercanvi de fluids a traves d’equacions diferencials. |
A3
|
B1 B2 B3 B4 B8 B12 B14 B15
|
|
Resoldre equacions diferencials ordinàries. |
A3
|
B1 B2 B3 B4 B8 B12 B14 B15
|
|
Explicar adequadament el procés matemàtic seguit. |
|
B3 B8 B14
|
C5
|
Comprendre la importància de cada dada per al problema concret. |
A3
|
B3 B11 B14 B15
|
|
Topic |
Sub-topic |
1. Introducció. |
Còniques, quàdriques i nombres complexos. |
2. Anàlisi univariant. |
Conceptes bàsics de derivació i integració.
Aplicació a problemes de variacions, àrees, volums. |
3. Introducció a les equacions diferencials ordinàries |
Equacions diferencials ordinàries de primer ordre.
Equacions diferencials ordinàries lineals de segon ordre. |
4. Anàlisi multivariant. |
Corbes i superfícies de nivell.
Diferenciació parcial i total en diverses variables.
Derivades direccionals, gradient i jacobià.
Punts crítics i optimització.
Integració en diverses variables.
Càlcul de volums, masses i moments d'inèrcia. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
|
Lecture |
|
30 |
60 |
90 |
Project proposal |
|
18 |
36 |
54 |
Problem solving, classroom exercises |
|
24 |
24 |
48 |
|
Personal tuition |
|
1 |
0 |
1 |
|
Practical tests |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l'assignatura |
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Project proposal |
Es tracta de realitzar projectes que permetin la cooperació de diverses assignatures i que enfrontin els alumnes, treballant en equip, a problemes oberts que els facin entrenar, entre altres, les seves capacitats d’aprenentatge en cooperació, de lideratge, d’organització, de comunicació i d’enfortiment de les relacions personals. |
Problem solving, classroom exercises |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
|
Description |
Per qualsevol dubte podeu anar al despatx del professor/a en dins l'horari de consultes previament establert i publicat. També podeu usar el correu electronic i en aquest cas caldrà que en el motiu indiqueu clarament que es tracta d'una consulta de Càlcul. |
|
|
Description |
Weight |
Project proposal |
Prova grupal. Treball, en equip, realitzat integradament amb la resta d'assignatures del curs acadèmic. Es valora un informe escrit i una presentació seguida d'interpel•lacions individuals. |
25% |
Problem solving, classroom exercises |
Lliurament d'exercicis realitzats individualment o en grups de dos i demanats gairebé setmanalment. S'exigeix completar un 80% dels exercicis proposats. |
30% |
Practical tests |
Prova individual en la qual l’alumne ha de resoldre preguntes curtes (15%). Prova individual en la qual l’alumne ha de resoldre diferents problemes plantejats: Per tal de demostrar l’adquisició dels coneixements bàsics de l’assignatura, es demanarà una nota mínim de 3.5 sobre 10 per poder aprovar-la (30%). |
45% |
|
Other comments and second exam session |
Prova pràctica de segona convocatòria: Prova individual en la qual l'alumne ha de resoldre diferents problemes plantejats (100%). |
Basic |
SALAS, HILLE, ETGEN, Calculus. Volums I i II, 4a ed. Ed. Reverté. Volums I i II, 2002
|
|
Complementary |
E. KREYSZIG, Advanced engineering mathematics, Ed. John Wiley & Sons,
JAMES STEWARD, Cálculo de una variable, Ed Thomson Learning, 1999
, Internet, ,
|
|
|
Other comments |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament o simultàniament: àlgebra. |
|