Code |
|
A3 |
La modelització bàsica matemàtica i numèrica de processos i propietats. |
B1 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B2 |
Aprendre a aprendre. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B8 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi. |
B9 |
Capacitat d’organització i planificació. |
B10 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B11 |
Presa de decisions. |
B12 |
Treball en equip. |
B13 |
Habilitats en les relacions interpersonals. |
B14 |
Raonament crític. |
B15 |
Aprenentatge autònom. |
B16 |
Adaptació a noves situacions. |
B17 |
Creativitat. |
B18 |
Lideratge. |
B19 |
Sensibilitat per a temes medioambientals. |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectives |
Competences |
Adquirir la capacitat de planificar la resolució d'un problema utilitzant un llenguatge de programació d'alt nivell. |
A3
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C1
|
Conèixer el llenguatge de programació de MATLAB i el seu entorn de treball. |
A3
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C1
|
Saber utilitzar les eines d'ajuda proporcionades pel software de programació MATLAB. |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C1 C5
|
Aplicar el llenguatge de programació MATLAB a la resolució de problemes típics de l'enginyeria, a la resolució de sistemes d'equacions lineals i sistemes d'equacions no lineals. |
A3
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C1
|
Utilitzar MATLAB per representar i ajustar polinomis. |
A3
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C1
|
Aplicar mètodes d'interpolació i regressió de dades i les funcions d'anàlisis de dades present a MATLAB. |
A3
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C1
|
Construir gràfics correctament (eixos, etiquetes, colors...) utilitzant les comandes de MATLAB. |
A3
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C1
|
Utilitzar les funcions de funcions definides per MATLAB a la resolució de problemes a l'enginyeria. |
A3
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C1
|
Topic |
Sub-topic |
Conceptes bàsics de MATLAB. |
Introducció a la programació i a l’entorn MATLAB. |
Vectors i matrius. |
Operacions amb vectors i matrius dintre de l’entorn de MATLAB. |
Programació. |
Introducció als fitxers .M (scripts i funcions). Descripció de les comandes bàsiques de programació (control de flux, variables i workspace, ...). Lectura i escriptura de fitxers. |
Resolució de sistemes lineals. |
Resolució de sistemes d’equacions lineals i aplicació a problemes d’interès a l’enginyeria. |
Gràfics. |
Utilització dels diferents tipus de gràfics a la visualització de dades teòriques o experimentals. |
Polinomis i interpolació. Anàlisi de dades. |
Representació i ajust de polinomis. Mètodes d’interpolació i regressió. Funcions d’anàlisis de dades. |
Equacions algebraiques no lineals. |
Precisió. Mètode de les substitucions successives. Mètode de la bisecció. Mètode de Newton-Raphson. Mètode de Newton-Raphson multivariable. |
Funcions de funcions. |
Definició de funcions, Mínims locals i zeros de funcions. Integració numèrica. Introducció a la resolució d’equacions diferencials. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
|
Lecture |
|
7 |
14 |
21 |
Project proposal |
|
9 |
13.5 |
22.5 |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
|
25 |
25 |
50 |
|
Personal tuition |
|
1 |
0 |
1 |
|
Practical tests |
|
3 |
0 |
3 |
Practical tests |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Sessió per transmetre els objectius que es persegueixen, detallar els continguts que es treballaran, explicar la metodologia i comunicar i deixar clars els criteris d'avaluació |
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Project proposal |
Realització d’un projecte que permet la cooperació de diverses assignatures i que enfronta a l’alumne, treballant en equip, a problemes oberts que els facin entrenar, entre altres, les seves capacitats d’aprenentatge, d’organització, de comunicació i d’enfortiment de les relacions personals |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
Sessions realitzades a l’aula d’informàtica en les que els alumnes hauran de resoldre (individualment o en grup) problemes pràctics. |
|
Lecture |
Project proposal |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
Personal tuition |
|
Description |
Es realitzaran reunions periòdiques amb el diferents grups de treball d’avantprojecte per tal d’analitzar el grau d’assoliment de les competències previstes.
L’alumne que ho sol•liciti podrà rebre orientació acadèmica de manera personalitzada dins de les hores de consulta al despatx o be per correu electrònic. |
|
|
Description |
Weight |
Project proposal |
Nota corresponent les activitats relacionades amb l’avantprojecte integrat de 2n curs. |
25% |
Practical tests |
Prova pràctica individual, que es realitzarà a meitat de quadrimestre, en la que l’alumne ha de plantejar i resoldre diferents qüestions utilitzant l’entorn de programació MATLAB |
25% |
Practical tests |
Prova pràctica individual, que es realitzarà a final de quadrimestre, en la que l’alumne ha de plantejar i resoldre diferents qüestions utilitzant l’entorn de programació MATLAB. Per poder aprovar l’assignatura s’ha de obtenir com a mínim una puntuació de 3.5 sobre 10 en aquesta prova |
50% |
|
Other comments and second exam session |
Renuncia a l'avaluació continuada: Durant les dues primeres setmanes del quadrimestre els alumnes que ho desitgin poden sol•licitar de forma raonada, al professor de l'assignatura, la seva renuncia a l'avaluació continuada. En cap cas s'acceptarà aquesta renuncia un cop s'hagi realitzat alguna de les activitats computables en l'avaluació continuada. Els alumnes que hagin renunciat a l'avaluació continuada realitzaran una sola prova dins el període estipulat per l'ETSEQ per realitzar els exàmens de primera convocatòria |
Basic |
William J. Palm III., Introduction to Matlab 6 for Engineers, McGraw-Hill, 2001
|
|
Complementary |
Andrew Knight, Basics of Matlab and Beyond, Chapman & Hall/CRC, 2000
, Eines d’ajuda de MATLAB, ,
, Manuals de MATLAB: http://www.mathworks.es/academia/student_center/tutorials/, ,
Ken Chen, Peter Giblin, Alan Irving, Mathematical Explorations with Matlab, Cambridge University Press, 1999
Kermit Sigmon, MATLAB Primer, 5th Ed. CRC Press, 1998
J.D. Hoffman, Numerical Methods for Engineers and Scientists, McGraw-Hill, Inc, 1992
|
|
Subjects that continue the syllabus |
MÈTODES MATEMÀTICS A L`ENGINYERIA/20011209 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
MÈTODES NUMÈRICS/20011001 | CÀLCUL/20011020 |
|
|