IDENTIFYING DATA 2007_08
Subject Code 20011208
Study programme
Enginyeria Química (1993)
Cycle 1st
Descriptors Credits Theory credits Practical credits Type Year Period
3 1.5 1.5 Optativa Second
Language
Català
Department Enginyeria Química
Coordinator
ALABART CÓRDOBA, JOAN RAMON
E-mail joanramon.alabart@urv.cat
Lecturers
ALABART CÓRDOBA, JOAN RAMON
Web
General description and relevant information Al finalitzar aquesta assignatura, l’estudiant estarà capacitat per organitzar i presentar, oralment i per escrit, informació, opinions i conceptes d’una manera concisa, rigorosa, entenedora i interessant a tota una varietat d’audiències.

Competences
Code  
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
B5 Treballar de forma col·laborativa.
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà.
B8 Capacitat d’anàlisi i síntesi.
B9 Capacitat d’organització i planificació.
B10 Capacitat de gestió de la informació.
B11 Presa de decisions.
B12 Treball en equip.
B13 Habilitats en les relacions interpersonals.
B14 Raonament crític.
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia.

Learning aims
Objectives Competences
Planificar, preparar i lliurar presentacions orals clares, dinàmiques i convincents a un grup de persones. B3
B4
B7
B8
B9
B10
B11
C5
Identificar i explicar els atributs d’una presentació oral efectiva. B7
B8
B11
C5
Avaluar una presentació oral feta per una altra persona o grup de persones. B7
B8
B11
B14
C5
Estructurar i redactar informes tècnics acurats, clars i convincents. B3
B4
B5
B7
B8
B9
B10
B12
B13
B14
C5
Identificar i explicar els atributs d’un informe tècnic efectiu. B7
B8
B11
C5
Avaluar informes tècnics de projecte. B7
B8
B11
B14
C5
Dissenyar i construir un pòster a fi de transmetre els resultats d’un projecte. B3
B5
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
C5
Identificar i explicar els atributs d’un pòster efectiu. B7
B8
B11
C5
Avaluar un pòster. B7
B8
B11
B14
C5

Contents
Topic Sub-topic
Introducció. La importància de la comunicació. Comunicació global: verbal. no verbal i paraverbal. Teoria de la comunicació. Procés de la comunicació.
Presentacions orals. Presentacions orals efectives. L’emissor. El missatge. El receptor. El medi.
Informes tècnics. Estructura d’un informe tècnic. Presentació general. Taules i figures. Equacions. Referències.
Pòsters. Característiques d’un pòster efectiu.

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Introductory activities
2 0 2
 
Lecture
8 8 16
Project proposal
9 18 27
Presentations / expositions
8 0 8
Seminars
3 0 3
 
Personal tuition
1 0 1
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Introducció de l'assignatura.
Lecture Es combinen les sessions magistrals amb la pràctica guiada i autònoma per part dels estudiants.
Project proposal Es tracta d’una assignatura eminentment pràctica i d’aplicació directa al projecte de disseny integrat de 2n curs: informes escrits i pòster.
Presentations / expositions Els estudiants han de preparar i lliurar una presentació oral. L'activitat és individual.
Seminars Relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional: importància de les presentacions orals en el món professional i avaluació de pòsters del 1r quadrimestre.

Personalized attention
 
Lecture
Personal tuition
Description
Durant les hores de consulta comunicades el primer dia de classe en el despatx 319.

Assessment
  Description Weight
Project proposal Redacció d'una activitat del projecte de disseny integrat de 2n curs, 2n quadrimestre.


Disseny i creació del pòster del projecte de disseny integrat de 2n curs, 2n quadrimestre.
30%




30%
Presentations / expositions Preparació i lliurament d'una presentació oral. 40%
 
Other comments and second exam session

Donat el caràcter eminentment pràctic de l'assignatura, es requereix una assistència mínima a classe del 80% de les hores totals. Si no es compleix aquest requisit, no es podrà aplicar el mètode d'avaluació i s'avaluarà l'estudiant amb un no presentat.


Sources of information

Basic Institution of Chemical Engineers, Communication Skills for Engineers and Scientist, Chameleon Press, London, 1998

Complementary Ulrich, G. D., A Guide to Chemical Engineering Process Design and Economics, John Wiley & Sons, New York, NY, 1984
Pease, A., El Arte de Negociar y Persuadir, Amat Editorial, Barcelona, 2002
Ray, M. S., Engineering Experimentation: Ideas, Techniques and Presentation, McGraw-Hill Book Company, Maidenhead Berkshire, UK, 1992
, Internet, ,
Bender, P. U., Secrets of Power Presentations, Firefly Books, Buffalo, NY, 1995

Recommendations

Subjects that continue the syllabus
PROJECTES/20012007
PRÀCTIQUES DE DIRECCIÓ DE PROJECTES/20012230