IDENTIFYING DATA 2007_08
Subject Code 20012027
Study programme
Enginyeria Química (1993)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Theory credits Practical credits Type Year Period
6 6 0 Troncal Fourth Second
Language
Department Gestió d'Empreses
Coordinator
TORRES CORONAS, MARIA TERESA
FONTS RIBAS, ALBERT
E-mail teresa.torres@urv.cat
Lecturers
TORRES CORONAS, MARIA TERESA
Web
General description and relevant information El principal element d’aquest curs és preparar l’alumnat pel món de la gestió i la pràctica professional. El curs pretén que l’alumnat adquireixi uns coneixements sòlids per entendre el món econòmic i el món empresarial. Per això es dota l’alumnat d’uns continguts teòrics i pràctics que li permetin participar en processos de decisió organitzatius

Competences
Code  
B1 Resoldre problemes de forma efectiva.
B2 Aprendre a aprendre.
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
B5 Treballar de forma col·laborativa.
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà.
B8 Capacitat d’anàlisi i síntesi.
B10 Capacitat de gestió de la informació.
B17 Creativitat.
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC.

Learning aims
Objectives Competences
Dotar l'alumnat d'eines conceptuals bàsiques per comprendre el món de les organitzacions empresarials. B1
B3
B7
B8
B17
Comprendre les necessitats estratègiques de les organitzacions empresarials B1
B3
B7
B8
Aprendre i ampliar el llenguatge empresarial per interactuar amb equips multifuncionals. B1
B2
B3
B5
B7
B17
Entendre el paper del professional de l'enginyeria dintre de les organitzacions empresarials. B1
B3
B7
B10
Entendre els problemes empresarials per resoldre'ls eficientment. B1
B3
B7
B8
Desenvolupar competències bàsiques pel creixement personal i professional. B3
B4
B5
B8
B10
B17
C2

Contents
Topic Sub-topic
Mòdul 1. Empresa i entorn En aquest primer bloc l’alumne ha d’assolir quatre idees bàsiques sobre el món empresarial i el seu entorn, amb especial referència a l’entorn econòmic. S’explora el concepte de sistema econòmic i la influència dels mercats, l’entorn competitiu i l’oferta i demanda en l’activitat empresarial. S’analitzen temes de micro i macroeconomia des d’una vessant pràctica que ha de permetre l’alumnat ser capaç d’entendre la informació que apareix en la premsa econòmica i les seves implicacions per la presa de decisions en el si de les organitzacions industrials.

Mòdul 2.
Objectius i enllaç estratègic.
En aquest segon bloc s’aproxima als objectius organitzatius, centrant-nos en el servei, la satisfacció i l’èxit del client. És important també comprendre la natura de l’estratègia com es crea valor per al client, entenent els conceptes d’avantatge competitiu i les estratègies de lideratge en costos i diferenciació.
Mòdul 3. Fonaments d’anàlisi d’inversió Aquest mòdul està dissenyat per introduir a l’alumne en el món de l’anàlisi d’inversió i conèixer tant tècniques com aplicacions informàtiques d’anàlisi. Es dota l’alumnat de conceptes financers bàsics a tenir en compte en el procés d’avaluació d’inversions productives a partir de l’anàlisi de casos pràctics.

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Introductory activities
2 0 2
 
Lecture
30 60 90
Problem solving, classroom exercises
12 12 24
Project proposal
15 30 45
 
Personal tuition
1 0 1
 
Objective multiple-choice tests
3 0 3
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Presentació de l'assignatura: contingut, sistema de treball i sistema d'avaluaicó
Lecture Presentació dels continguts teòrics de l'assignatura.
Problem solving, classroom exercises Realització dinàmics de grups i de resolució de casos que permetin desenvolupar competències procedimentals.
Project proposal Part dedicada a la integració de l'assignatura a l'avantprojecte

Personalized attention
 
Problem solving, classroom exercises
Project proposal
Personal tuition
Description
Atenció personalitzada mitjançant treball autònom dirigit.

Assessment
  Description Weight
Problem solving, classroom exercises Lliurament d'exercicis realitzats a l'aula individualment o en grup, amb diferents bases de dades. 15%
Project proposal Avantprojecte. Treball, en equip, realitzat integradament amb la resta d'assignatures del curs acadèmic. Es valora un informe escrit i una presentació seguida d'interpel•lacions individuals 25%
Objective multiple-choice tests Prova objectiva de tipus test 1:
Prova de preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta i un número limitat de possibilitats per avaluar els mòduls 1 a 3.
60%
 
Other comments and second exam session

En segona convocatòria l'avaluació consistirà en un únic examen final (100% de la nota) amb preguntes i exercicis a desenvolupar.


Sources of information

Basic , Bases de dades disponibles al Servei de Biblioteques, ,

Complementary , Lectures de textos d’actualitat relacionats amb el món empresarial, ,
, Material elaborat pel professorat i disponible a través de l’entorn virtual Moodle, ,

Recommendations


 
Other comments
Aquesta assignatura està inclosa dintre del projecte d’innovació TACUG: Tècniques de accés a coneixement d’última generació i utilitzarà com a fonts d’informació bàsica bases de dades.