IDENTIFYING DATA 2007_08
Subject Code 20012101
Study programme
Enginyeria Química (1993)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Theory credits Practical credits Type Year Period
33 0 33 Obligatòria Fifth Second
Language
Department Enginyeria Mecànica
Enginyeria Química
Coordinator
CASTELLS PIQUÉ, FRANCESC
E-mail josemaria.peman@urv.cat
roman.lloret@urv.cat
franciscobenjamin.baeza@urv.cat
javier.malo@urv.cat
marta.schuhmacher@urv.cat
mariaclara.alonso@urv.cat
manuel.tierno@urv.cat
cesarluis.valdes@urv.cat
tomas.berasategui@urv.cat
vicente.claramonte@urv.cat
josepenric.mane@urv.cat
jordi.gavalda@urv.cat
josemaria.chillida@urv.cat
juan.puig@urv.cat
baltasar.boix@urv.cat
ramon.garciai@urv.cat
antonio.cabello@urv.cat
eduard.bes@urv.cat
angel.gutierrez@urv.cat
ramon.boix@urv.cat
jose.basco@urv.cat
francesc.castells@urv.cat
joan.rosell@urv.cat
hansjorg.witt@urv.cat
mamdouh.gadalla@urv.cat
josepmaria.gasto@urv.cat
enrique.llaudet@urv.cat
fernando.rodriguez@urv.cat
ferran.rufi@urv.cat
Lecturers
PEMÁN MUÑOZ, JOSE MARIA
LLORET GÓMEZ, ROMAN
BAEZA PALOMARES, FRANCISCO BENJAMIN
MALO CANTARINO, JAVIER
SCHUHMACHER ANSUATEGUI, MARTA
ALONSO ESTEVE, MARIA CLARA
TIERNO GARCÍA, MANUEL
VALDÉS ÁLVAREZ, CÉSAR LUIS
BERASATEGUI GASTÓN, TOMÀS
CLARAMONTE SEBASTIÁN, VICENTE
MAÑÉ LORAN, JOSÉ ENRIQUE
GAVALDÀ CASADO, JORDI
CHILLIDA RABADÁ, JOSÉ MARÍA
PUIG GIL, JUAN
BOIX RITA, BALTASAR
GARCIA ICART, RAMON
CABELLO RIMBAU, ANTONIO
BES FUSTER, EDUARD
GUTIÉRREZ DE LAMA, ANGEL
BOIX SABATER, RAMON
BASCO MONTIA, JOSÉ
CASTELLS PIQUÉ, FRANCESC
ROSELL LLOMPART, JOAN
WITT -, HANS JÖRG
GADALLA ., MAMDOUH AYAD
GASTÓ HERAS, JOSE MARIA
LLAUDET CARLES, ENRIQUE
RODRIGUEZ LUQUE, FERNANDO
RUFI BRAVO, FERRAN
Web http://www.etseq.urv.es/assignatures/pfceq
General description and relevant information Recopilar i treballar les principals tècniques utilitzades en el desenvolupament i gestió de projectes aplicant-los a la solució de diferents casos pràctics i en la realització d’un treball, generalment en equip, guiat per professors especialistes, consistent en la preparació de la informació necessària per la definició, disseny bàsic, valoració i planificació d’un projecte concret, inclosa la presentació oral i la documentació formal.

Competences
Code  
B1 Resoldre problemes de forma efectiva.
B2 Aprendre a aprendre.
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
B5 Treballar de forma col·laborativa.
B6 Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà.
B8 Capacitat d’anàlisi i síntesi.
B9 Capacitat d’organització i planificació.
B10 Capacitat de gestió de la informació.
B11 Presa de decisions.
B12 Treball en equip.
B13 Habilitats en les relacions interpersonals.
B14 Raonament crític.
B16 Adaptació a noves situacions.
B17 Creativitat.
B18 Lideratge.
B19 Sensibilitat per a temes medioambientals.
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC.
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món.
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia.

Learning aims
Objectives Competences
Recopilar les principals tècniques utilitzades en el desenvolupament i gestió de projectes i planificar el seu desenvolupament. B2
B5
B9
B10
C3
Aplicació a la solució de diferents casos pràctics i en la realització d’un treball, generalment en equip, guiat per professors especialistes. B1
B3
B5
B9
B11
B16
B18
B19
C2
Preparar la informació necessària per la definició, disseny bàsic, valoració i planificació d’un projecte concret. B9
B14
C2
Cercar a la literatura el “know-how” i resta d’informació existent referida al tema del projecte. C2
Comunicar eficientment, tant de forma oral com escrita. B7
B8
C5
Demostrar, amb els objectius de l’assignatura i les competències descrites, la capacitat per desenvolupar un projecte innovador. B2
B4
B5
B6
B11
B12
B13
B16
B17
B18
B19
C3
C5
Recopilar les principals tècniques utilitzades en el desenvolupament i gestió de projectes i planificar el seu desenvolupament.
Aplicació a la solució de diferents casos pràctics i en la realització d’un treball, generalment en equip, guiat per professors especialistes.
Preparar la informació necessària per la definició, disseny bàsic, valoració i planificació d’un projecte concret.
Cercar a la literatura el “know-how” i resta d’informació existent referida al tema del projecte.
Comunicar eficientment, tant de forma oral com escrita.
Demostrar, amb els objectius de l’assignatura i les competències descrites, la capacitat per desenvolupar un projecte innovador.
Recopilar les principals tècniques utilitzades en el desenvolupament i gestió de projectes i planificar el seu desenvolupament.
Aplicació a la solució de diferents casos pràctics i en la realització d’un treball, generalment en equip, guiat per professors especialistes.
Preparar la informació necessària per la definició, disseny bàsic, valoració i planificació d’un projecte concret.
Cercar a la literatura el “know-how” i resta d’informació existent referida al tema del projecte.
Comunicar eficientment, tant de forma oral com escrita.
Demostrar, amb els objectius de l’assignatura i les competències descrites, la capacitat per desenvolupar un projecte innovador.

Contents
Topic Sub-topic
Específics PFC. Es defineixen diferents tipus de projectes amb les següents característiques:

En general es definirà un projecte per cada equip de 4 alumnes i s’assignarà un tutor a cada projecte.

El projecte pot ser definit, en primer lloc per l’equip de professors de PFC, i en segon lloc, pels propis alumnes o per professionals d’institucions externes, que aportin tema i tutor (professional de reconegut prestigi coneixedor del projecte proposat) i ho comuniquin amb antelació (mínima d’un mes abans de l’inici del segon quadrimestre) als coordinadors de l’equip de professors de PFC per tal que aquesta proposta sigui acceptada.

El Programa bàsic a desenvolupar es el següent:
Lliurament de tema, desenvolupament, presentació i defensa de PFC.

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Introductory activities
0 0 0
 
Seminars
10 20 30
Previous studies
15 75 90
Assignments
4 20 24
 
Personal tuition
0 0 0
 
Oral tests
2 4 6
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities
Seminars
Previous studies
Assignments

Personalized attention
 
Description

Assessment
  Description Weight
Assignments Presentació de la documentació formal, segons està descrita en el reglament de PFC, i revisada per tribunal constituït “ad hoc”. 70%
Oral tests Defensa oral del PFC davant del mateix tribunal que ha avaluat la documentació formal. 30%
 
Other comments and second exam session

Sources of information

Basic BAASEL, W. D., Preliminary Chemical Engineering Plant Design, Van Nostrand Reinhold, 1990

Complementary
  • BACKHURST, J.R.; HARKER, J.H.., Process Plant Design. Heinemann, 1973 .
  • PETERS, M:S.; TIMMERHAUS, K.D. Plant Design and Enconomics for Chemical Engineers. 4a ed. McGraw-Hill Book Company, 1991.
  • ULRICH, G. D:, A Guide to Chemical Engineering Process Desgin and Economics. John Wiley & Sons, 1984.
  • VALLE-RIESTA, J.F., Project Evaluation in the Chemical Process Industries. McGraw-Hill Book Company, 1983.
  • Pàgina web assignatura a http://www.etseq.urv.es/assignatures/eq
  • Intranet específica vinculada a la pàgina web de l’assignatura (recurs Moodle)

  • Internet (enllaços específics PFC a la intranet).

Recommendations


 
Other comments
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament i aprovat: Totes les troncals prèvies i les assignatures de Projectes i Disseny d’Equips i Instal.lacions.