IDENTIFYING DATA 2007_08
Subject Code 20012202
Study programme
Enginyeria Química (1993)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Theory credits Practical credits Type Year Period
6 4.5 1.5 Optativa First
Language
Anglès
Department Enginyeria Mecànica
Coordinator
BOER -, DIETER-THOMAS
E-mail dieter.boer@urv.cat
Lecturers
BOER -, DIETER-THOMAS
Web http://www.etseq.urv.es/assignatures/aep
General description and relevant information Presentació completa del mètode d’anàlisi energètica, mètode efectiu i sistemàtic que utilitza tant el primer com el segon principi de la termodinàmica per l’anàlisi del rendiment i disseny de sistemes energètics. El segon principi és especialment adequat per acostar-se a l’objectiu d’un ús més eficient de l’energia i per tal d’identificar i quantificar les pèrdues energètiques i definir les etapes a seguir per a reduir ineficiències. S’inclou l’ús de les equacions d’energia com un plantejament global de l’estudi energètic, una discussió sobre el significat i aplicació del segon principi, mètodes pel càlcul de l’energia, l’aplicació a la combustió i altres processos químics i una introducció a l'anàlisi termoeconòmica.

Competences
Code  
B1 Resoldre problemes de forma efectiva.
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B5 Treballar de forma col·laborativa.
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà.
B8 Capacitat d’anàlisi i síntesi.
B10 Capacitat de gestió de la informació.
B11 Presa de decisions.
B12 Treball en equip.
B13 Habilitats en les relacions interpersonals.
B14 Raonament crític.
B15 Aprenentatge autònom.
B17 Creativitat.
B18 Lideratge.
B19 Sensibilitat per a temes medioambientals.
C1 Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger.
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC.
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món.
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia.

Learning aims
Objectives Competences
Aplicar balanços de matèria, energia, entropia, exergia i costos a elements de processos químics i processos sencers sense i amb reacció química. B1
B15
C1
Entendre el funcionament dels processos i cicles de conversió d’energia. B15
C1
Entendre el mètode de l’anàlisi exergètic i termoeconòmic i avaluar quan es útil. B3
B15
B19
C1
C3
Avaluar com es pot millorar un procés energèticament i econòmicament. B1
B3
B8
B11
B14
B15
B17
B19
C1
C3
Domini del programa EES per simular els processos estudiats. B15
C1
Integració dels coneixements per a la realització d'un avantprojecte. B1
B3
B5
B7
B8
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B17
B18
B19
C1
C2
C3
C5

Contents
Topic Sub-topic
1. Revisió de fonaments termodinàmics.
2. Concepte bàsic de l’exergia.
3. Elements d’una anàlisi de processos.
4. Anàlisis d’exergia de processos bàsics.
5. Aplicacions termoeconòmiques de l'anàlisi exergètica.
6. Exemples d’aplicació a processos tèrmics i químics.

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Introductory activities
2 0 2
 
Lecture
29 58 87
Project proposal
10 20 30
Problem solving, classroom exercises
14 14 28
 
Personal tuition
1 0 1
 
Practical tests
5 0 5
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Presentació dels continguts de l'assignatura.
Lecture Exposició dels continguts de l'assignatura.
Project proposal Projectes que enfrontin els alumnes, treballant en equip, a problemes oberts que els facin entrenar, entre altres, les seves capacitats d’aprenentatge en cooperació, de lideratge, d’organització, de comunicació i d’enfortiment de les relacions personals.
Problem solving, classroom exercises Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura utilitzant el programa EES

Personalized attention
 
Project proposal
Problem solving, classroom exercises
Personal tuition
Description
Asistencia en la resolució de problemes i per la realització del avantprojecte

Assessment
  Description Weight
Project proposal Prova en grup. Treball, en equip. 30%
Practical tests Prova individual (30%).

Prova individual. Es realitza al final de quadrimestre (nota mínima 3,5) (40%).
70%
 
Other comments and second exam session

Sources of information

Basic KOTAS, T. J., The Exergy Method of Thermal Plant Analysis, Krieger Publishing Company, Melbourne, Florida, 1995

Complementary , Engineering Equation Solver (EES), ,
, Moodle, ,
BRODYANSKY, V. M.; SORIN, M. V.; LE GOFF, P., The Efficiency of Industrial Processes: Exergy Analysis and Optimization, Elseviers Science B. V., The Netherlands, 1994
BEJAN, Adrian; TSATSARONIS, George; MORAN, Michael, Thermal Design & Optimization, John Wiley & Sons Inc., Nova York, 1996

Recommendations


Subjects that it is recommended to have taken before
TERMODINÀMICA TÈCNICA II/20012104
 
Other comments
Altres assignatures que es recomana haver cursat prèviament (i aprovat): Operacions d’Intercanvi de Calor. Producció i Gestió de l’Energia. Operacions de Separació. Simulació i Optimització de Processos Químics. Economia i Organització Industrial.