Code |
|
A1 |
L’aplicació del principis de conservació de matèria, energia i quantitat de moviment. |
A2 |
L’estudi i caracterització dels processos de transferència de calor, matèria i quantitat a escales macro i microscòpiques. |
A3 |
La modelització bàsica matemàtica i numèrica de processos i propietats. |
A4 |
L’aplicació dels conceptes de la termodinàmica bàsica a processos amb i sense reacció química. |
A8 |
El disseny i operació de sistemes de transport i emmagatzematge de fluids. |
B1 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B8 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi. |
B11 |
Presa de decisions. |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectives |
Competences |
Donar definicions operatives d’esforç, pressió, cabal, viscositat, flux laminar, flux turbulent i capa límit, fluids Newtonians i no-Newtonians. |
A2 A4
|
B8
|
C5
|
Calcular i interpretar físicament els grups adimensionals d’un problema donats els paràmetres físics que el defineixen. |
A2 A3 A4
|
B3 B8 B11
|
C5
|
Descriure les principals hipòtesis i el mètode d’obtenció de les equacions diferencials de transport de quantitat de moviment, energia y matèria. |
A1 A2 A3 A4
|
B8
|
C5
|
Simplificar les equacions diferencials de transport de quantitat de moviment, energia y matèria per un problema determinat donades les hipòtesis del model físic. |
A1 A2 A3
|
B8
|
C5
|
Establir les condicions de contorn adients donat el model físic del problema. |
A3 A4
|
B11
|
C5
|
Resoldre els model matemàtics més senzills analíticament o bé numèricament pel càlcul de la distribució de velocitats, pressions i/o temperatures i/o concentracions o funció de corrent. |
A1 A8
|
B1 B3
|
C5
|
Calcular cabals, forces i altres magnituds macroscòpiques coneixent les distribucións anteriors o bé els números adimensionals del problema. |
A1 A2 A3 A4
|
B1 B8
|
C5
|
Comunicar eficientment, tant de forma oral com escrita. |
|
|
C1 C5
|
Topic |
Sub-topic |
1. |
Introducció. Conceptes fonamentals. La MF i l'EQ. Classificació dels fluxos de fluids . Mon real, models físic i matemàtic, equacions de transport. Anàlisi dimensional. |
2. |
Anàlisi diferencial del moviment de fluids. Conservació de la massa. Conservació de la quantitat de moviment, energía i matèria en sistemes amb diverses espècies químiques. Adimensionament de les equacions de transport. Solucions exactes de les equacions de Navier-Stokes. Fluxos a baixos números de Reynolds. Solucions aproximades. |
3. |
Flux invíscid. Equacions d'Euler . Funció de corrent, potencial de velocitat, vorticitat. |
4. |
Flux viscós incompressible extern. Teoria de la capa límit. Solució de Blasius per la capa límit laminar. La capa límit turbulenta. Arrossegament i enlairament. |
5. |
Introducció als fluxos turbulents. Característiques dels fluxos turbulents. La descomposició de Reynolds. Flux entre plaques planes. Tècniques computacionals i experimentals per a la predicció i mesura de fluxos turbulents. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
|
Lecture |
|
20 |
40 |
60 |
Project proposal |
|
15 |
30 |
45 |
Problem solving, classroom exercises |
|
19 |
19 |
38 |
|
Personal tuition |
|
1 |
0 |
1 |
|
Practical tests |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Explicació de la situació de la mecànica de fluids en l'àmbit de l'Enginyeria Química |
Lecture |
Exposició dels continguts del temari |
Project proposal |
Realització d'una activitat relacionada amb l'avantprojecte de 3r curs |
Problem solving, classroom exercises |
Resolució de problemes en grup per part dels estudiants |
|
Description |
Weight |
Introductory activities |
|
|
Project proposal |
Prova grupal. Treball, en equip, realitzat integradament amb la resta d'assignatures del curs acadèmic. Es valora un informe escrit i una presentació seguida d'interpel•lacions individuals. |
15% |
Problem solving, classroom exercises |
Lliurament d'exercicis |
15% |
Practical tests |
Prova individual. Es realitza a mitjans del quadrimestre (35%).
Prova individual. Es realitza al final de quadrimestre (35%). |
70% |
|
Other comments and second exam session |
|
Basic |
White, F. M., Fluid Mechanics, 4a edició, McGraw-Hill, Nova York, 1999
|
|
Complementary |
MIDDLEMAN, S., AN INTRODUCTION TO FLUID MECHANICS, WILEY, NOVA YORK, 1998
KUNDU, P. K., FLUID MECHANICS, ACADEMIC PRESS, NOVA YORK, 1990
MUNSON B. R., YOUNG D. F. I OKIISHI T. H., FUNDAMENTALS OF FLUID MECHANICS, WILEY, NOVA YORK, 1994
, Internet, ,
FOX, R. W. I MCDONALD A. T., INTRODUCTION TO FLUID MECHANICS, 4A EDICIÓ, WILEY, NOVA YORK, 1994
WHITE, F. M., VISCOUS FLUID FLOW, 2A EDICIÓ, MCGRAW-HILL, NOVA YORK,1991
|
|
|
Other comments |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament (i aprovat):
Física, Càlcul, Àlgebra, Mecànica de Fluids I, Fenòmens de Transport. |
|