IDENTIFYING DATA 2007_08
Subject Code 20012215
Study programme
Enginyeria Química (1993)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Theory credits Practical credits Type Year Period
6 4.5 1.5 Optativa First
Language
Department Enginyeria Química
Coordinator
MEDINA CABELLO, FRANCISCO
E-mail francesc.medina@urv.cat
beteleytekola.meshesha@urv.cat
Lecturers
MEDINA CABELLO, FRANCISCO
MESHESHA -, BETELEY TEKOLA
Web
General description and relevant information

Competences
Code  
A1 L’aplicació del principis de conservació de matèria, energia i quantitat de moviment.
A2 L’estudi i caracterització dels processos de transferència de calor, matèria i quantitat a escales macro i microscòpiques.
A5 La modelització dels sistemes amb reacció química.
A8 El disseny i operació de sistemes de transport i emmagatzematge de fluids.
A9 El càlcul i disseny d’equips de bescanvi de calor.
A10 El càlcul i disseny de reactors químics bàsics.
B1 Resoldre problemes de forma efectiva.
B2 Aprendre a aprendre.
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
B5 Treballar de forma col·laborativa.
B6 Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà.
B8 Capacitat d’anàlisi i síntesi.
B9 Capacitat d’organització i planificació.
B10 Capacitat de gestió de la informació.
B11 Presa de decisions.
B12 Treball en equip.
C1 Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger.
C4 Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món.
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia.

Learning aims
Objectives Competences
Conèixer i analitzar els diferents tipus de materials, les seves utilitats i les seves propietats. B2
B3
B4
B8
C1
C5
Seleccionar un material òptim per a una determinada aplicació i justificar-ne l'elecció. A5
A8
B3
B4
B5
B7
B8
B9
B12
C1
C4
C5
Saber relacionar les propietats dels materials amb la estructura microscòpica del material, l'estructura atòmica i els seus enllaços químics. A2
A9
B2
B3
B4
C1
C5
Identificar les 7 diferents estructures cristal•lines que existeixen i comprendre les característiques fonamentals d'aquestes estructures cristal•lines. A1
A2
A9
A10
B2
B3
B4
Saber fer representacions de posicions, direccions y plans en les estructures cristal•lines bàsiques de materials molt comuns com metalls, ceràmics, polímers i semiconductors i conèixer diferents tècniques de caracterització. A1
A2
A10
B2
B3
B4
C1
C5
Saber els tipus de defectes de les estructures cristal•lines i saber calcular la velocitat de formació d'aquests defectes. A1
A2
A10
B2
B3
B4
C1
C5
Saber interpretar un diagrama de fases i calcular la fases presents, quantitat i composició i correlacionar la microestructura i propietats dels materials amb el seu diagrama de fase. A1
A2
A9
A10
B2
B3
B4
C1
C5
Conèixer diagrames binaris d'interès, saber la cinètica d'evolució de fases cristal•lines i treballar amb diagrames TTT i identificar propietats finals dels materials. A1
A2
A9
A10
B2
B3
C1
C5
Saber determinar les propietats mecàniques dels materials i els tipus d'assaigs que es fan servir. A2
A9
A10
B2
B3
C1
C5
Conèixer diferents tipus de materials ceràmics, vidres, polímers i compostos i els seus processos de degradació, vida i prevenció i predir les seves propietats i aplicacions. A1
A2
A5
A8
A9
A10
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B9
B10
B11
B12
C1
C4
C5

Contents
Topic Sub-topic
1. 1. Materials d’enginyeria.
2. 2. Enllaç atòmic.
3. 3. Estructura Cristal•lina perfecta.
4. 4. Estructura Cristal•lina imperfecta. Defectes.
5. 5. Diagrames de fases. Equilibri microestructural. Diagrames importants en enginyeria mecànica.
6. 6. Equilibri i Cinètica. Tractament Tèrmic. Diagrames TTT.
7. 7. Metalls. Alliatges ferris i no ferris. Propietats mecàniques.
8. 8. Ceràmics, vidres, polímers i composites.
9. 9. Degradació i falla dels materials.
10. 10. Criteris per a la selecció dels materials estructurals.

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Introductory activities
1 0 1
 
Lecture
40 40 80
Presentations / expositions
4 8 12
Problem solving, classroom exercises
15 30 45
 
Personal tuition
2 2 4
 
Practical tests
4 0 4
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Introducció dels diferents tipus de materials i les seves caracteristiques
Lecture presentació de diferents temes per part del professor
Presentations / expositions Presentacions per part dels alumnes en grup
Problem solving, classroom exercises es faran alguns problemes a l'aula

Personalized attention
 
Personal tuition
Description
Fora de classe es faran reunions de treballs de forma individual o en grups petits

Assessment
  Description Weight
Presentations / expositions Prova en grup. Treball en equip integrat amb la resta d'assignatures del curs acadèmic. Es valora un informe escrit i una presentació seguida d'interpel•lacions individuals. 25%
Problem solving, classroom exercises Lliurament d'exercicis realitzats individualment i demanats periòdicament. S'exigeix completar un 80% dels exercicis proposats. 15%
Practical tests Prova individual (20%).

Prova individual. Mescla de preguntes conceptuals curtes i exercicis d'aplicació. Es realitza al final de quadrimestre (40%).
60%
 
Other comments and second exam session

Sources of information

Basic

Complementary

Recommendations


 
Other comments
Cap recomanació.