IDENTIFYING DATA 2007_08
Subject Code 20012220
Study programme
Enginyeria Química (1993)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Theory credits Practical credits Type Year Period
6 4.5 1.5 Optativa First
Language
Anglès
Castellà
Català
Department Enginyeria Mecànica
Coordinator
BOER -, DIETER-THOMAS
E-mail dieter.boer@urv.cat
berhane.gebreslassie@urv.cat
Lecturers
BOER -, DIETER-THOMAS
GEBRESLASSIE -, BERHANE HAGOS
Web http://www.etseq.urv.es/assignatures/pge
General description and relevant information Donar a conèixer els diferents recursos energètics, especificacions i usos dels combustibles a la indústria de processos, analitzar i revisar l’ús de l’energia i de les tecnologies energètiques, introduir i utilitzar tècniques d’integració de processos per tal d’optimitzar energèticament processos industrials, introduir les tècniques de gestió energètica en plantes de processos.

Competences
Code  
B1 Resoldre problemes de forma efectiva.
B5 Treballar de forma col·laborativa.
B6 Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà.
B8 Capacitat d’anàlisi i síntesi.
B10 Capacitat de gestió de la informació.
B11 Presa de decisions.
B12 Treball en equip.
B13 Habilitats en les relacions interpersonals.
B14 Raonament crític.
B15 Aprenentatge autònom.
B17 Creativitat.
B18 Lideratge.
B19 Sensibilitat per a temes medioambientals.
C1 Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger.
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC.
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món.
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia.

Learning aims
Objectives Competences
Conèixer i avaluar els recursos energètics: renovables i no renovables, especificacions i ús. B15
B19
C1
C3
Conèixer las tecnologies i analitzar les transformacions de l’energia per produir calor, fred i electricitat. B15
C1
Entendre com s’utilitza la energia a la indústria química. B15
C1
Conèixer i saber aplicar sistemes i metodologies per millorar la eficiència energètica i saber com s’apliquen. B11
B14
B15
B17
C1
Avaluar el impacte econòmic i ambiental de les transformacions d’energia. B6
B15
C1
C3
Aplicar les tècniques de gestió energètica en plantes de processos. B15
C1
Dominar el programa EES per simular els processos estudiats. B15
C1
Integrar els coneixements per la realització d'un avantprojecte i estudis de viabilitat. B1
B5
B7
B8
B10
B12
B13
B14
B17
B18
B19
C1
C2
C3
C5

Contents
Topic Sub-topic
1. Introducció i objectius. Panorama energètic.
2. Recursos energètics: renovables i no renovables; combustibles, especificacions i ús.
3. Generació i transport de l’energia; combustió, tecnologies de la combustió, cogeneració, piles de combustible.
4. Utilització de l’energia, xarxes de vapor, recuperació de calor, bombes de calor i cicles de refrigeració, aplicacions en processos químics.
5. Integració de processos i xarxes de bescanviadors de calor; tecnologia Pinch: principis bàsics i aplicació pràctica; disseny de xarxes de bescanviadors de calor; bombes de calor i cogeneració en xarxes de bescanviadors; aplicacions.
6. Gestió i auditoria energètica; tècniques de gestió de l’energia; auditoria i mesures correctores; cost de l’energia.

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Introductory activities
2 0 2
 
Lecture
38 76 114
Project proposal
10 20 30
Problem solving, classroom exercises
5 0 5
 
Personal tuition
1 0 1
 
Practical tests
5 0 5
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Presentació dels continguts de l'assignatura.
Lecture Exposició dels continguts de l'assignatura.
Project proposal Projectes que enfrontin els alumnes, treballant en equip, a problemes oberts que els facin entrenar, entre altres, les seves capacitats d’aprenentatge en cooperació, de lideratge, d’organització, de comunicació i d’enfortiment de les relacions personals.
Problem solving, classroom exercises Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.

Personalized attention
 
Project proposal
Problem solving, classroom exercises
Personal tuition
Description
Asistencia en la resolució de problemes i per la realització del avantprojecte

Assessment
  Description Weight
Project proposal Prova grup. Treball, en equip. 30%
Practical tests Prova individual (30%).

Prova individual. Es realitza al final de quatrimestre (nota mínima 3,5) (40%).
70%
 
Other comments and second exam session

Sources of information

Basic , Apuntes en el Moodle, ,
, Perry's Chemical engineers' handbook, 6th ed., prepared by a staff of specialists under the editorial direction of late editor Robert H. P, New York [etc.] : McGraw-Hill, cop. 1984
Grant, Colin D., Energy conservation in the chemical and process industries, , Rugby : Institution of Chemical EngineersLondon :
Kaiser, Victor, Industrial energy management, , Paris : Technip, 1993
B. Linnhoff... [et al.], A User guide on process integration for the efficient use of energy, Revised first edition, Rugby, Warwickshire : Institution of Chemical Engi
, Engineering Equations Solver (EES), ,
, Moodle, ,

Complementary
  • COREY, R. C. (et al.). Energy Utilization. Conversion and Resource Conservation.
  • Perry’s Chemical Engineers’ Handbook. 6a ed. R.H. Perry, D. Green, McGraw-Hill, Inc.
  • GRANT, C. D. Energy Conservation in the Chemical and Process Industries. Londres: The Institute of Chemical Engineers, 1979.
  • KAISER, V. Industrial Energy Management. París: Éditions Technip, 1993.
  • LINNHOFF, B. (et al.). A User Guide on Process Integration for the Efficient Use of Energy. Institution of Chemical Engineers, 1994.
  • Engineering Equation Solver (EES); Moodle
Recommendations


Subjects that it is recommended to have taken before
TERMODINÀMICA TÈCNICA II/20012104
 
Other comments
Altres assignatures que es recomana haver cursat prèviament (i aprovat): Operacions d’Intercanvi de Calor. Operacions de Separació. Simulació i Optimització de Processos Químics.