Objetivos |
Competencias |
Dotar a l'alumne d'eines conceptuals bàsiques per comprendre el món de les organitzacions empresarials. |
|
B1 B3 B7 B8
|
|
Comprendre les necessitats estratègiques de les organitzacions empresarials i de l’àrea de direcció d’operacions. |
|
B1 B3 B7
|
|
Aprendre i ampliar el llenguatge empresarial per interactuar amb equips multifuncionals. |
|
B1 B2 B3 B5 B7
|
|
Entendre el paper de la direcció d’operacions dintre de les organitzacions empresarials. |
|
B1 B3 B7 B10
|
|
Entendre els problemes empresarials per resoldre per eficientment els seus problemes. |
|
B1 B3 B7 B8
|
|
Desenvolupar competències bàsiques pel creixement personal i professional. |
|
B3 B4 B5 B8 B10
|
|
tema |
Subtema |
Mòdul 1.
Nocions generals sobre gestió d’empreses. |
En aquest primer bloc l’alumne ha d’assolir quatre idees bàsiques sobre el món empresarial. S’explora el concepte de sistema econòmic i la influència dels mercats, l’entorn competitiu i l’oferta i demanda en l’activitat empresarial. Donat que cada vegada més les empreses inicien processos d’internacionalització és important entendre el concepte de globalització, la creixent interdependència econòmica i el diferent grau d’implicació internacional pel qual poden optar les empreses.
En aquest mòdul introductori és també important introduir a l’alumne en el concepte de responsabilitat social de l’empresa, així com en la tasca dels gestors: la presa de decisions.
|
Mòdul 2. Objectius i enllaç estratègic. |
En aquest segon bloc s’aproxima als objectius organitzatius, centrant-nos en el servei, la satisfacció i l’èxit del client. És important també comprendre la natura de l’estratègia com es crea valor per al client, entenent els conceptes d’avantatge competitiu i les estratègies de lideratge en costos i diferenciació. |
Mòdul 3.
Disseny del procés. |
Aquest mòdul està dissenyat per introduir a l’alumne en el món de la direcció d’operacions. Un cop establerts els objectius i prioritats competitives és important establir plans d’acció que busquen respondre a una sèrie de preguntes bàsiques:
• Què produir? Disseny de productes
• Com produir? Disseny de processos
• Quant i quan fabricar? Planificació i control de la capacitat
• On fabricar? Localització empresarial
L’estratègia de qualitat, aprovisionament, la gestió de personal i del a tecnologia acaben de configurar les decisions estratègiques clau de la direcció d’operacions. |
Mòdul 4.
Cadena de subministrament. |
Aquest mòdul pretén que l’alumne sigui capaç d’entendre les relacions sinèrgiques entre l’organització, els clients i els proveïdors analitzant-ne la dinàmica de la cadena de subministrament i els seus elements clau. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sesión magistral |
|
40 |
80 |
120 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
15 |
30 |
45 |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
15 |
15 |
30 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
|
Sesión magistral |
|
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
Resolución de problemas/ejercicios |
|
|
descripción |
Peso |
Pruebas objetivas de tipo test |
Prova objectiva de tipus test 1:
Prova de preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta i un número limitat de possibilitats per avaluar els mòduls 1 i 2 (50%).
Prova objectiva de tipus test 2:
Prova de preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta i un número limitat de possibilitats per avaluar els mòduls 3 i 4 (50%). |
100% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
|
Básica |
KRAJEWSKI, L.J. i RITZMAN, L. P., Administración de operaciones. Estrategia y análisis, Prentice Hall, México, 2000
HEIZER, J., Dirección de la producción, Prentice Hall, Madrid, 1997
DOMÍNGUEZ MACHUCA et al., Dirección de operaciones, McGraw Hill, Madrid, 1995
|
|
Complementária |
, Lectures de textos d’actualitat relacionats amb el món empresarial, ,
, Material elaborat pel professorat i disponible a través de l’entorn virtual Moodle, ,
|
|
|