Código |
|
A1 |
L’aplicació del principis de conservació de matèria, energia i quantitat de moviment. |
A2 |
L’estudi i caracterització dels processos de transferència de calor, matèria i quantitat a escales macro i microscòpiques. |
A3 |
La modelització bàsica matemàtica i numèrica de processos i propietats. |
A4 |
L’aplicació dels conceptes de la termodinàmica bàsica a processos amb i sense reacció química. |
A9 |
El càlcul i disseny d’equips de bescanvi de calor. |
A12 |
L’aplicació de conceptes d’economia bàsica i la realització d’estimacions de costos i anàlisi d’inversions. |
A13 |
La concepció i disseny de processos de protecció ambiental i de gestió de residus. |
A14 |
L’aplicació de principis bàsics de seguretat de processos i operacions. |
A15 |
L’adquisició i ús de conceptes de gestió de l’energia. |
B1 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B2 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B8 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi. |
B9 |
Capacitat d’organització i planificació. |
B10 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B11 |
Presa de decisions. |
B12 |
Treball en equip. |
B13 |
Habilitats en les relacions interpersonals. |
B14 |
Raonament crític. |
B15 |
Aprenentatge autònom. |
B16 |
Adaptació a noves situacions. |
B17 |
Creativitat. |
B19 |
Sensibilitat per a temes medioambientals. |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objetivos |
Competencias |
Conèixer els diferents tipus de bescanviadors de calor. |
A1 A2 A3 A4 A9 A12
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B15
|
C1 C4 C5
|
Conèixer i aplicar la metodologia d'integració de processos |
A1 A2 A9 A15
|
B1 B2 B3 B6 B8 B19
|
C1 C3
|
Conèixer les característiques constructives de cada tipus de bescanviador. |
A9
|
B7 B8 B10 B14 B15 B17
|
C1 C3 C4 C5
|
Conèixer les aplicacions i limitacions operatives de cada tipus de bescanviador. |
A2 A9 A12 A14
|
B2 B3 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B19
|
C1 C3 C4 C5
|
Reconèixer les dades de geometria del bescanviador necessàries per aplicar els mètodes de càlcul. |
A9
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15
|
C1 C4 C5
|
Aplicar els mètodes de càlcul per cadascun dels bescanviadors. |
A1 A2 A3 A4 A9
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16
|
C1 C4 C5
|
Dissenyar i avaluar el funcionament de bescanviador. |
A1 A2 A3 A9 A12 A13 A14
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17
|
C1 C3 C4 C5
|
Utilitzar programes informàtics de càlcul i disseny de bescanviadors. |
A2 A3 A4 A9 A12
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17
|
C1 C3 C5
|
|
|
|
|
tema |
Subtema |
1. Introducció |
Mecanismes de transmissió de calor.
Conceptes fonamentals i modalitats bàsiques de transmissió de calor.
Analogia elèctrica. Mecanismes de transferència de calor en sèrie i paral•lel.
|
Integració de processos i xarxes de bescanviadors de calor |
Metodologia Pinch
Principis bàsics i aplicació pràctica
Disseny de xarxes de bescanviadors de calor |
2. Bescanviadors de doble tub |
Característiques constructives.
Aplicacions.
Tubs amb aletes.
Introducció a Aspen. |
3. Bescanviadors de calor de tubs i carcassa |
Normativa TEMA.
Consideracions de disseny.
Mètode Bell-Delaware.
Mètode anàlisis de corrents.
Introducció a ASPEN. |
4. Bescanviadors de calor de plaques |
Característiques constructives.
Avantatges i inconvenients.
Aplicacions.
Càlcul tèrmic i hidràulic.
Fouling en bescanviadors de plaques.
|
5. Bescanviadors de calor refredats per aire |
Utilització de l'aire com refrigerant.
Característiques constructives.
Càlcul tèrmic i hidràulic.
Càlcul dels ventiladors.
|
6. Condensadors |
Tipus de condensadors.
Selecció.
Bescanviadors de carcassa i tubs.
Càlcul tèrmic.
|
7. Reboilers |
Tipus de reboilers.
Característiques constructives.
Selecció de reboilers.
Càlcul tèrmic i hidràulic.
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sesión magistral |
|
20 |
30 |
50 |
Seminarios |
|
4 |
0 |
4 |
Practicas a través de TIC en aulas informáticas |
|
12 |
24 |
36 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Pruebas prácticas |
|
6 |
13.8 |
19.8 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
S'utilitza una varietat de metodologies per tal de facilitar l'accés als continguts d'estudiants amb models d'aprenentatge diferents. |
Sesión magistral |
Combinació de classe magistral i estudi de casos. A partir de la introducció dels conceptes bàsics, es desenvolupen exemples, exercicis, i activitats. S'alterna el treball individual amb el treball en equip. El treball en equip és dominant a les activitats relacionades amb la utilització de programes de simulació. |
Seminarios |
Introducció del software que s’utilitza a l’assignatura |
Practicas a través de TIC en aulas informáticas |
Ressolució de les activitats en una alula d'informàtica amb els simuladors i fulls de càlcul |
Atención personalizada |
|
|
Sesión magistral |
Practicas a través de TIC en aulas informáticas |
Atención personalizada |
|
descripción |
Ajuda per la ressolució de les activitats plantejades |
|
|
descripción |
Peso |
Practicas a través de TIC en aulas informáticas |
Lliurament d'exercicis realitzats en grup i demanats periòdicament. |
30% |
Pruebas prácticas |
Prova individual. Qüestions conceptuals curtes i dos problemes a resoldre (30%).
Prova individual. Qüestions conceptuals curtes i dos o tres problemes a resoldre. Es realitza al final de quadrimestre (40%).
Nota minima de proves individuales 3,5. |
70% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
La nota mínima de les proves pràctiques per fer mitja amb les pràctiques a través de TIC és de 3.5 |
Básica |
, , ,
HEWITT, G. F., SHIRES, G.L., BOTT, T.R., Process Heat Transfer, CRC Press, Inc., 1994
HEWITT, G.F. Executive Editor, HEAT EXCHANGER DESIGN HANDBOOK. Vol. 1: Heat Exchangers Theory. Vol. 2: Fluid Mechanics and Heat Transfer. Vol. 3: Thermal and Hydraulyc Design of Heat Exchanger. Vol. 4: Mechanical Design of Heat Exc, Begell House, 1998
Sadik Kakaç and Hongtan Liu, Heat Exchangers selection, rating and thermal design, CRC Press, 1998
|
|
Complementária |
|
- GUPTA J.P. Working with Heat Exchangers: Questions and Answers.Hemisphere Publishing Corporation, 1990.
- KAYS W.; LONDON A.L. Compact Heat Exchangers.McGraw‑Hill, 1984.
- KERN D.Q. Procesos de Transferencia de Calor. Cecsa, 1976.
- NORMAS TEMA. Standard of Tubular Exchangers Manufactures Association, 1978.
- SHAH,R.K. y Otros. Heat Transfer Equipment Design" Hemisphere publishing corporation. 1986.
- Hextran (Simsci).
-
Bjac (Aspen).
-
Internet. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|