DATOS IDENTIFICATIVOS 2009_10
Asignatura (*) TÉCNICAS DE COMUNICACIÓN EN INGENIERÍA Código 20021227
Titulación
Ingeniería Técnica Industrial especialidad en Química Industrial (93)
Ciclo 1er
Descriptores Cr.totales Cr.Teoría Cr.Prácticos Tipo Curso Periodo
3 1.5 1.5 Optativa Segundo
Lengua de impartición
Català
Departamento Enginyeria Química
Coordinador/a
ALABART CÓRDOBA, JOAN RAMON
Correo-e joanramon.alabart@urv.cat
Profesores/as
ALABART CÓRDOBA, JOAN RAMON
Web
Descripción general e información relevante Al finalitzar aquesta assignatura, l’estudiant estarà capacitat per organitzar i presentar, oralment i per escrit, informació, opinions i conceptes d’una manera concisa, rigorosa, entenedora i interessant a tota una varietat d’audiències.

Competencias
Código  
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
B5 Treballar de forma col·laborativa.
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà.
B8 Capacitat d’anàlisi i síntesi.
B9 Capacitat d’organització i planificació.
B10 Capacitat de gestió de la informació.
B11 Presa de decisions.
B12 Treball en equip.
B13 Habilitats en les relacions interpersonals.
B14 Raonament crític.
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia.

Objetivos de aprendizaje
Objetivos Competencias
Planificar, preparar i lliurar presentacions orals clares, dinàmiques i convincents a un grup de persones. B3
B4
B7
B8
B9
B10
B11
C5
Identificar i explicar els atributs d'una presentació oral efectiva. B7
B8
B11
C5
Avaluar una presentació oral feta per una altra persona o grup de persones. B7
B8
B11
B14
C5
Estructurar i redactar informes tècnics acurats, clars i convincents. B3
B4
B5
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
C5
Identificar i explicar els atributs d'un informe tècnic efectiu. B7
B8
B11
C5
Avaluar informes tècnics de projecte. B7
B8
B11
B14
C5
Dissenyar i construir un pòster a fi de transmetre els resultats d'un projecte. B3
B5
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
C5
Identificar i explicar els atributs d'un pòster efectiu. B7
B8
B11
C5
Avaluar un pòster. B7
B8
B11
B14
C5

Contenidos
tema Subtema
Introducció. La importància de la comunicació. Comunicació global: verbal. no verbal i paraverbal. Teoria de la comunicació. Procés de la comunicació.
Presentacions orals. Presentacions orals efectives. L’emissor. El missatge. El receptor. El medi.
Informes tècnics. Estructura d’un informe tècnic. Presentació general. Taules i figures. Equacions. Referències.
Pòsters. Característiques d’un pòster efectiu.

Planificación
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase Horas fuera de clase (**) Horas totales
Actividades introductorias
2 0 2
 
Sesión magistral
8 8 16
Anteproyecto
9 18 27
Presentaciones/exposiciones
8 0 8
Seminarios
3 0 3
 
Atención personalizada
1 0 1
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías
  descripción
Actividades introductorias Introducció de l'assignatura.
Sesión magistral Es combinen les sessions magistrals amb la pràctica guiada i autònoma per part dels estudiants.
Anteproyecto Es tracta d’una assignatura eminentment pràctica i d’aplicació directa al projecte de disseny integrat de 2n curs: informes escrits i pòster.
Presentaciones/exposiciones Els estudiants han de preparar i lliurar una presentació oral. L'activitat és individual.
Seminarios Relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional: importància de les presentacions orals en el món professional i avaluació de pòsters del 1r quadrimestre.

Atención personalizada
 
Sesión magistral
Atención personalizada
descripción
Durant les hores de consulta comunicades el primer dia de classe en el despatx 319.

Evaluación
  descripción Peso
Anteproyecto Redacció d'una activitat del projecte de disseny integrat de 2n curs, 2n quadrimestre.

Disseny i creació del pòster del projecte de disseny integrat de 2n curs, 2n quadrimestre.
30%



30%
Presentaciones/exposiciones Preparació i lliurament d'una presentació oral. 40%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Donat el caràcter eminentment pràctic de l'assignatura, es requereix una assistència mínima a classe del 80% de les hores totals. Si no es compleix aquest requisit, no es podrà aplicar el mètode d'avaluació i s'avaluarà l'estudiant amb un no presentat.


Fuentes de información

Básica Institution of Chemical Engineers, Communication Skills for Engineers and Scientist, Chameleon Press, London, 1998

Complementária Ulrich, G. D., A Guide to Chemical Engineering Process Design and Economics, John Wiley & Sons, New York, NY, 1984
Pease, A., El Arte de Negociar y Persuadir, Amat Editorial, Barcelona, 2002
Ray, M. S., Engineering Experimentation: Ideas, Techniques and Presentation, McGraw-Hill Book Company, Maidenhead Berkshire, UK, 1992
, Internet, ,
Bender, P. U., Secrets of Power Presentations, Firefly Books, Buffalo, NY, 1995

Recomendaciones

Asignaturas que continúan el temario
PROYECTOS/20012007
PRÁCTICAS DE DIRECCIÓN DE PROYECTOS/20012230


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.