Código |
|
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B8 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi. |
B9 |
Capacitat d’organització i planificació. |
B10 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B11 |
Presa de decisions. |
B12 |
Treball en equip. |
B13 |
Habilitats en les relacions interpersonals. |
B14 |
Raonament crític. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objetivos |
Competencias |
Planificar, preparar i lliurar presentacions orals clares, dinàmiques i convincents a un grup de persones. |
|
B3 B4 B7 B8 B9 B10 B11
|
C5
|
Identificar i explicar els atributs d'una presentació oral efectiva. |
|
B7 B8 B11
|
C5
|
Avaluar una presentació oral feta per una altra persona o grup de persones. |
|
B7 B8 B11 B14
|
C5
|
Estructurar i redactar informes tècnics acurats, clars i convincents. |
|
B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C5
|
Identificar i explicar els atributs d'un informe tècnic efectiu. |
|
B7 B8 B11
|
C5
|
Avaluar informes tècnics de projecte. |
|
B7 B8 B11 B14
|
C5
|
Dissenyar i construir un pòster a fi de transmetre els resultats d'un projecte. |
|
B3 B5 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C5
|
Identificar i explicar els atributs d'un pòster efectiu. |
|
B7 B8 B11
|
C5
|
Avaluar un pòster. |
|
B7 B8 B11 B14
|
C5
|
tema |
Subtema |
Introducció. |
La importància de la comunicació. Comunicació global: verbal. no verbal i paraverbal. Teoria de la comunicació. Procés de la comunicació. |
Presentacions orals. |
Presentacions orals efectives. L’emissor. El missatge. El receptor. El medi. |
Informes tècnics. |
Estructura d’un informe tècnic. Presentació general. Taules i figures. Equacions. Referències. |
Pòsters. |
Característiques d’un pòster efectiu. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sesión magistral |
|
8 |
8 |
16 |
Anteproyecto |
|
9 |
18 |
27 |
Presentaciones/exposiciones |
|
8 |
0 |
8 |
Seminarios |
|
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Introducció de l'assignatura. |
Sesión magistral |
Es combinen les sessions magistrals amb la pràctica guiada i autònoma per part dels estudiants. |
Anteproyecto |
Es tracta d’una assignatura eminentment pràctica i d’aplicació directa al projecte de disseny integrat de 2n curs: informes escrits i pòster. |
Presentaciones/exposiciones |
Els estudiants han de preparar i lliurar una presentació oral. L'activitat és individual. |
Seminarios |
Relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional: importància de les presentacions orals en el món professional i avaluació de pòsters del 1r quadrimestre. |
|
Sesión magistral |
Atención personalizada |
|
descripción |
Durant les hores de consulta comunicades el primer dia de classe en el despatx 319. |
|
|
descripción |
Peso |
Anteproyecto |
Redacció d'una activitat del projecte de disseny integrat de 2n curs, 2n quadrimestre.
Disseny i creació del pòster del projecte de disseny integrat de 2n curs, 2n quadrimestre. |
30%
30% |
Presentaciones/exposiciones |
Preparació i lliurament d'una presentació oral. |
40% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Donat el caràcter eminentment pràctic de l'assignatura, es requereix una assistència mínima a classe del 80% de les hores totals. Si no es compleix aquest requisit, no es podrà aplicar el mètode d'avaluació i s'avaluarà l'estudiant amb un no presentat. |
Básica |
Institution of Chemical Engineers, Communication Skills for Engineers and Scientist, Chameleon Press, London, 1998
|
|
Complementária |
Ulrich, G. D., A Guide to Chemical Engineering Process Design and Economics, John Wiley & Sons, New York, NY, 1984
Pease, A., El Arte de Negociar y Persuadir, Amat Editorial, Barcelona, 2002
Ray, M. S., Engineering Experimentation: Ideas, Techniques and Presentation, McGraw-Hill Book Company, Maidenhead Berkshire, UK, 1992
, Internet, ,
Bender, P. U., Secrets of Power Presentations, Firefly Books, Buffalo, NY, 1995
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
PROYECTOS/20012007 | PRÁCTICAS DE DIRECCIÓN DE PROYECTOS/20012230 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|