Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1.1 |
Comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses de manera clara i efectiva en l'àmbit de l'enginyeria |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C1.4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1.1 |
Coneixements bàsics de química general, química orgànica i inorgànica i les seves aplicacions a la enginyeria.
Construeix la configuració electrònica de qualsevol àtom o ió de la Taula periòdica.
Interpreta les propietats atòmiques i periòdiques.
Prediu els productes de reaccions inorgàniques de precipitació típiques, àcid-base o de formació de gasos.
Prediu els productes d’una reacció redox inorgànica.
Construeix els enllaços químics de molècules o ions.
Dedueix les propietats de l’hidrogen i elements de les series “s” i “p”, i dels seus compostos.
Explica les propietats i les interaccions físico-químiques de la matèria en base als models atòmics i d’enllaç químic.
| | A1.2 |
Comprova a través de l'experimentació i treball en grup en el laboratori els fonaments teòrics explicats a l'aula.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1.1 |
Plan their communications: generate ideas, search for information, select and order the information, make schemes, determine the type of audience and the objectives of the communication, etc.
Draft documents with the appropriate format, content, structure, language accuracy and register, and illustrate concepts using the appropriate conventions: formats, titles, footnotes, captions, etc.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C1.4 |
Produce grammatically correct written texts
Produce well-structured, clear and rich written texts
Produce written texts that are appropriate to the communicative situation
|
Topic |
Sub-topic |
1- La matèria: àtoms. models i estructures atòmiques. Configuracions electròniques d'àtoms i ions.
2- Estructura electrònica i taula periòdica. Periodicitat de propietats atòmiques.
3- Enllaç químic: enllaç iònic, enllaç covalent. Geometria de les molècules i forces intermol.leculars.
4- Nomenclatura i formulació.
5- Les quantitats en química: mol i massa molecular. Determinació de fórmules moleculars. Dissolucions, molaritat i molalitat.
6- Les reaccions químiques. Reaccions de precipitació, àcid-base i redox.
7- Estequiometria de la reacció: reactiu limitant i rendiment.
8- Equilibri químic: llei d'acció de masses, constant d'equilibri, grau de dissociació, equilibris heterogenis. Factors que afecten l'equilibri.
9- Cinètica química: velocitat de reacció i factors que influeixen en la velocitat de reacció.
10- Electroquímica. Equació de Nernst. |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
0.5 |
0.75 |
1.25 |
Lecture |
|
22.5 |
33.75 |
56.25 |
Problem solving, classroom exercises |
|
11 |
16.5 |
27.5 |
Laboratory practicals |
|
14.5 |
14.5 |
29 |
Personal tuition |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
Objective short-answer tests |
|
3 |
4.5 |
7.5 |
Objective short-answer tests |
|
3 |
4.5 |
7.5 |
Practical tests |
|
4 |
6 |
10 |
Extended-answer tests |
|
0 |
7.25 |
7.25 |
Oral tests |
|
0.5 |
0.75 |
1.25 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Problem solving, classroom exercises |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Laboratory practicals |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través dels diferents laboratoris. |
Personal tuition |
Per assessorar l'alumne en el desenvolupament del seu treball en la matèria |
Description |
Magda Constantí
Despatx 219 ETSEQ
e-mail: magda.constanti@urv.cat
Telèfon: 977 55 84 57
Tania Gumí
Despatx 218 ETSEQ
e-mail: tania.gumi@urv.cat
Telèfon: 977 55 96 17
|
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Objective short-answer tests |
|
Primera prova pràctica curta
Segona prova pràctica curta
Estudi de problemes oberts |
25%
30%
5% |
Practical tests |
|
Resolució de problemes i exercicis a l'aula |
15% |
Extended-answer tests |
|
Avaluació de les pràctiques de laboratori |
15% |
Oral tests |
|
Presentació i defensa oral dels resultats de les pràctiques |
10% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Cal obtenir com a mínim un 4 de la mitjana de les proves pràctiques curtes per a que aquesta nota participi en la nota global de l'assignatura. L'assignatura s'aprova amb un 5 com a nota global. 2na convocatòria: si l'alumne/a no supera les proves pràctiques de preguntes curtes, cal realitzar un examen final a la segona convocatòria que valdrà el 60% de la nota de l'assignatura (se li sumaran les notes de problemes, handouts i pràctiques). No es poden tenir mòbils ON durant les proves pràctiques curtes, no es poden tenir els mòbils a la vista i l'alumne no pot manipular-los durant les proves. L'alumne no pot usar cap mitjà de comunicació externa ni pot connectar-se a la xarxa per fer quelcom que no sigui estrictament permès a l'examen. |
Basic |
|
Atkins P & Jones L Química Ediciones Omega, Barcelona La darrera edició que es troba a la biblioteca Petrucci
Química general
Ediciones Pearson, La darrera edició que es troba a la biblioteca Peterson WR Introducción a la nomenclatura de las sustancias químicas Ed Reverté, La darrera edició que es troba a la biblioteca Altres fonts s'indicaran durant el curs |
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|