Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A2.2 |
Realitzar, redactar i signar mesuraments, segregacions, parcel·lacions, valoracions, taxacions, en l'àmbit de la professió d'enginyer tècnic agrícola |
| A2.3 |
Estar capacitat per a la preparació prèvia, concepció, redacció i signatura de projectes i estudis en l'àmbit de la professió d'enginyer tècnic agrícola que tinguin per objecte les accions esmentades a l'Ordre CIN/323/2009 |
| A2.4 |
Dirigir l'execució de les obres objecte dels projectes, en l'àmbit de la professió d'enginyer tècnic agrícola |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses de manera clara i efectiva en l'àmbit de l'enginyeria |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Capacitat per conèixer, comprendre i utilitzar els principis de: Aixecaments i replantejos topogràfics. Cartografia, Fotogrametria, sistemes d'informació geogràfica i teledetecció en agronomia.
Empra les magnituds del sistema mètric decimal i mesures agràries.
Coneix i aplica el dibuix cartogràfic. Simbologia general i aplicacions.
| | A2.2 |
Realitza lectures de planimetria. Interpreta plànols.
Utilitza taquímetres, estacions totals, GPS ..
Obté i interpreta plànols topogràfics per a l’obtenció de corbes de nivell.
Coneix el sistema de coordenades UTM.
| | A2.3 |
Realitza i comprèn perfils longitudinals i transversals.
Empra i usa nivell: clàssic i làser.
Realitza aixecaments de plànols per procediments clàssics: cintes, cadenes i esquadres.
Dissenya projectes mitjançant topografia.
| | A2.4 |
Utilitza perfils topogràfics per la valoració d'obres.
Replanteja obres a partir de plànol topogràfic.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
T1. ANIVELLACIÓ: NIVELL OPTIC |
1.1 Anivellament de maquinaria agrícola, estructures d'obra civil i terrenys.
1.2 Obtenció de desnivells, distancias horizontals i angles entre punts amb la seva orientacío magnética.
|
T2. TOPOGRAFÍA, PRESA DE DADES EN TERRENY. |
2.1 Estudi del taquímete clásic i l'estació total moderna.
2.2 Presa de dades en el terreny amb paper i llibreta electrònica.
2.3 Obtenció de coordenades de punts inaccesibles.
2.4 Estudi de batimetríes adreçades a projectes Agropecuaris. |
T3. TOPOGRAFÍA, RESENTACIÓ GRÀFICA. |
3.1 Representació gràfica de les dades de camp en 3D per la obtenció de models digitals del terreny.
3.2 Georrefernciació dels projectes utilitzant sistemes GPS o SIG.
3.3 Informes, Certificacions, dictamens dels resultats obtinguts.
3.4 Introducció a la estereográfía per l'obtenció de dades 3D.
|
T4. CARTOGRAFÍA |
4.1 Estudi geodésic per la transformació de dades de camp al sistema universal UTM.
4.2 Estudi de cartografía antiga, per la certificació de expedients de cabuda, llindars, cadastre, etc.
4.3 Estudi del SIG del ICGC i Catastro.
|
T5. CUBICACIÓ DE TERRENYS. |
5.1 Cota d'implantació d'un projecte.
5.2 Càlcul de volumetries per perfils.
5.3 Càlcul de volumetries per malles 3D.
5.4 Certificacions de les partides d'obra. |
T6. REPLANTEIG D'UNA INSTALACIÓ |
6.1 Replanteig en el terreny d'una nau agrícola.
6.2 Replanteig d'una instal·lació Agropecuaria en mar. |
T7. AGRIMENSURA I LEGISLACIÓ |
7.1 Agrimensura, càlcul de superficies per Herón, coordenades, etc.
7.2 Equivalències mesures agràries per redaccións de pericials.
7.3 Expropiacions, servituts i usucapió. |
T8. PROGRAMES INFORMÀTICS |
Curs avançat de Autocad i MDT (ModelDigitalTerreny) |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
15 |
25 |
40 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
30 |
45 |
Treballs |
|
30 |
30 |
60 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Treballs |
Treballs que realitza l'alumne. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
Es resoldran dubtes del contingut del temari o dels exercicis plantejats, es faran en el despatx 105 DEM o en l'aula de CAD si es MDT, i en les hores de consulta que estaran penjades al tauler de secretaria.
També per e-mail: joseluis.lopezs@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
50 |
Treballs |
|
Treballs que realitza l'alumne i que serán un total de 4 treballs independents cadascun d'ells. |
50 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els alumnes suspesos o que no s'hagin presentat a cap prova de la primera convocatòria, faran un treball que serà compilació acadèmica dels quatre treballs de l'avaluació contínua i que no te per que ser continuació dels anteriors |
Bàsica |
Antonio Miguel González Cabezas, Lecciones de topografía y replanteos., ,
José Mª Gentil Baldrich, Método y aplicación de representación acotada y del terreno., ,
Serafín López-Cuervo y Estébez, Topografía, ,
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
EXPRESSIÓ GRÀFICA/20214001 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
EXPRESSIÓ GRÀFICA/20214001 | CONSTRUCCIONS AGROALIMENTÀRIES/20214117 |
|
|
Altres comentaris |
Per realitzar algunes de les pràctiques es necessitarà, escaire, cartabó i escalímetre, opcionalment es pot precisar de calculadora i cercle graduat. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|