Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C1.4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1.1 |
Capacitat per conèixer, comprendre i utilitzar els principis d'Enginyeria i tecnologia dels aliments: Enginyeria i operacions bàsiques d'aliments; Tecnologia d'aliments; Processos en les indústries agroalimentàries. Modelització i optimització.
Descriu els conceptes de difusió, difusivitat, coeficients individual i global de transferència de matèria.
Calcula l'equilibri líquid / vapor per a mescles binàries ideals i reals.
Diferencia entre els diferents equips que s'utilitzen per dur a terme operacions de destil·lació i determina les etapes necessàries per dur a terme un procés de rectificació.
Calcula el nombre d'etapes necessàries en processos d'absorció / desorció en sistemes diluïts d'un component.
Diferencia entre les tecnologies de deshidratació d'aliments.
Defineix el concepte d'activitat d'aigua i aplica els models d'isotermes d'adsorció.
Calcula les propietats físiques de l'aire humit.
Aplica els principis de transferència de matèria i energia al disseny d'assecadors per convecció.
Aplica els criteris bàsics a la selecció del material i tipus d'envàs en funció de la seva aplicació.
Diferencia entre bioreactor continu i discontinu, aplica els principis de cinètica enzimàtica i microbiana i els conceptes de reactors ideals al disseny de bioreactors.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C1.4 |
Produce grammatically correct written texts
Produce well-structured, clear and rich written texts
Produce written texts that are appropriate to the communicative situation
|
Topic |
Sub-topic |
1. Introducció al disseny de bioreactors. |
1.1. Reactors ideals.
1.2. Cinètica de les reaccions biològiques.
1.3. Disseny de bioreactors. |
2. Transferència de matèria. |
2.1. Concepte de difusió, llei de Fick i difusivitat.
2.2. Coeficient individual de transferència de matèria i coeficient global. |
3. Operacions controlades per la transferència de matèria. |
3.1. Equilibri líquid-vapor.
3.2. Destil·lació simple diferencial i contínua.
3.3. Rectificació en continu de mescles binàries: càlcul de columnes.
3.4. Absorció/desorció: equilibri, absorció d’un component.
3.5. Extracció sòlid-líquid.
|
4. Operacions controlades per transferència de matèria i energia. |
4.1.Isotermes d'adsorció. Activitat d'aigua
4.2.Psicometria.
4.3.Deshidratació per convecció.
4.4.Disseny d’assecadors.
4.5.Liofilització.
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
Lecture |
|
30 |
45 |
75 |
Problem solving, classroom exercises |
|
24 |
34 |
58 |
Seminars |
|
2 |
2 |
4 |
Personal tuition |
|
3.5 |
0 |
3.5 |
|
Mixed tests |
|
6 |
0 |
6 |
Practical tests |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Lecture |
Mitjançant classes magistrals s'explicaran els continguts de l'assignatura. |
Problem solving, classroom exercises |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d’un problema o exercici, relacionat amb la
temàtica de l’assignatura. |
Seminars |
Treball en profunditat d’un tema monogràfic. Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals. |
Personal tuition |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Description |
Atenció al despatx 317 de l'ETSEQ. Telefon 977558504. Correu electrònic: carme.guell@urv.cat.
L'horari s'informarà a través de la pàgina de l'assignatura en l'entorn virtual de formació de la URV quan comenci el curs. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Problem solving, classroom exercises |
|
Resolució de problemes o casos pràctics. L’alumne ha de donar resposta a l’activitat plantejada, plasmant de manera pràctica, els coneixements teòrics i pràctics de l’assignatura. |
35% |
Practical tests |
|
Implementació d'un sistema de qualitat i seguretat alimentària d'una planta prèviament dissenyada (API). |
15% |
Mixed tests |
|
Proves que combinen preguntes de desenvolupament i/o problemes o casos a resoldre. |
50% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
L'avaluació de la segona convocatòria es realitzarà de la forma següent: 35% resolució de problemes i exercicis a l'aula (realitzat durant el curs); 15% Proves pràctiques (realitzat durant el curs) i 50% prova mixta de continguts realitzada en la segona convocatòria. |
Basic |
A. Ibarz & G.V. Barbosa-Cánovas, Unit Operations in Food Engineering, CRC Press LLC, Boca Raton, Florida, 2003,
J. E. Bailey & D. F. Ollis, Biochemcial Engineering Fundamentals, McGraw-Hill International Editions, 1986
|
|
Complementary |
J. G. Brennan, Food Processing Handbook, Wiley-VCH, Weinheim, 2006
P. M. doran, Bioprocess Engineering Principles, Academic Press Limited, 1998
|
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
LABORATORY OF UNITARY OPERATIONS/20214121 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
FUNDAMENTALS OF PROCESS ENGINEERING/20214116 | PROCESSING FOOD USING HEAT AND COLD/20214115 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|