Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A2.4 |
Dirigir l'execució de les obres objecte dels projectes, en l'àmbit de la professió d'enginyer tècnic agrícola |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B1.1 |
Comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses de manera clara i efectiva en l'àmbit de l'enginyeria |
| B1.2 |
Adaptar-se a un entorn canviant |
| B1.3 |
Desenvolupar la feina de forma efectiva i resistir a l'adversitat |
| B1.4 |
Resoldre els conflictes de manera constructiva |
| B2.1 |
Organitzar i planificar en l'àmbit de l'empresa i en altres institucions i organitzacions pròpies de l’àmbit professional |
| B2.2 |
Dirigir projectes tècnics o professionals propis de l’àmbit professional |
| B2.3 |
Influir i guiar els altres per millorar el rendiment |
| B2.4 |
Fomentar un entorn adequat per al desenvolupament dels individus |
| B2.5 |
Proporcionar pautes per a la definició i consecució d'objectius |
| B2.6 |
Motivar i transmetre entusiasme als altres |
| B3.1 |
Funcionar bé en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals |
| B3.2 |
Contribuir efectivament a la consecució dels objectius de l'equip a través de la cooperació, la participació i el compromís en la visió i la meta que es comparteixen. |
| B3.3 |
Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida |
| B4.1 |
Aprendre maneres eficaces per assimilar coneixements i comportaments |
| B4.2 |
Mostrar compromís amb una actitud d'aprenentatge continu |
| B4.3 |
Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa |
| B4.4 |
Conèixer les matèries bàsiques i tecnològiques que el capaciten per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories i el doten de versatilitat per adaptar-se a noves situacions |
| B5.1 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat, iniciativa i amb pensament innovador |
| B5.2 |
Assumir posicions emprenedores |
| B5.3 |
Resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat i raonament crític en el seu àmbit professional |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C1.2 |
Utilizar de manera avanzada las tecnologías de la información y la comunicación. |
| C1.3 |
Gestionar la información y el conocimiento. |
| C1.4 |
Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV. |
| C2.1 |
Comprometerse con la ética y la responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A2.4 |
Explica les diferències entre un grup i un equip.
Identifica les situacions en les quals han d'utilitzar-se equips.
Identifica els components crítics que contribueixen a l'èxit d'un equip.
Reconeix les etapes en el desenvolupament d'un equip i descriu les estratègies fonamentals del capdavanter en cadascuna d'elles.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B1.1 |
Interviene de forma efectiva y transmite información relevante.
Las presentaciones estan estructuradas, cumpliendo con los requisitos exigidos, si hubiera.
Planifica la comunicación: genera ideas, busca informaciones, selecciona i ordena la información, realiza esquemas, determina el tipo de público y los objetivos de comunicación,...
Redacta documentos con el formato, contenido, estructura, correción lingüística, registro adecuado e ilustra conceptos utilizando correctamente las convenciones: formatos, títulos, pies, leyenda,...
Sus presentaciones estan debidamente preparadas, utilizando estratégias para presentar y llevar a cabo sus presentaciones orales (ayudas audiovisuales, mirada, voz, gesto, control de tiempo,...).
Usa un llenguatge apropiat a la situació
| | B1.2 |
Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el curs, tant pel canvi de les assginatures entre quadrimestres com davant de les incedències dins del propi equip, com durant les pràctiques externes.
| | B1.3 |
Facilita reunions de treball.
| | B1.4 |
Fa front a un membre l'acompliment del qual sigui insatisfactori.
Gestiona conflictes.
| | B2.1 |
Identifica i explica comportaments de lideratge altament efectius.
Determina la composició d'equips basant-se en les capacitats individuals.
| | B2.2 |
Gestiona l'acompliment dels membres de l'equip.
Avalua el funcionament de l'equip.
Estructura i redacta un Team Charter precís, clar i convincent.
| | B2.3 |
Ajuda a escollir els millors mètodes per a la presa de decisions.
| | B2.4 |
Dóna retroalimentació, positiva i constructiva, de forma efectiva.
| | B2.5 |
Crea un propòsit comú i aconsegueix el compromís dels membres de l'equip i d'altres grups d'interès.
Engega un nou equip.
| | B2.6 |
Fomenta la participació dels membres.
| | B3.1 |
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’equip
| | B3.2 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip
Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup
| | B3.3 |
Participa de forma activa y comparte información, conocimiento y experiencias.
Lleva a cabo su aportación individual en el tiempo previsto y con los recursos disponibles.
Acepta y cumple las normas de grupo.
Colabora activamente en la planificación del trabajo en equipo, en la distribución de las tareas y plazos requeridos.
| | B4.1 |
Desenvolupa estrategies pròpies de resoldre problemes i trobar solucions.
| | B4.2 |
Adopta autònomament les estratègies d’aprenentatge en cada situació
Estableix els seus propis objectius d’aprenentatge
| | B4.3 |
Selecciona un procedimiento de los que le propone el profesor.
En cada cas, sap formular les preguntes adients per resoldre els dubtes o les qüestions obertes i té criteri en la cerca de la informació.
| | B4.4 |
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
Fa aportacions significatives o certes innovacions
Transfereix l’aprenentatge de casos i exercicis de l’aula a situacions reals d’altres àmbits
| | B5.1 |
Decide cómo gestiona y organiza el trabajo y el tiempo que necesita para llevar a cabo una tarea apartir de una planificación orientativa.
Presenta resultados de aquello que se espera en la manera adecuada acuerdo con la bibliografía dada y en el tiempo previsto.
Analiza sus limitaciones y posiblidades para desarrollar su tarea/trabajo.
Decide cómo gestiona y organiza el trabajo y el tiempo.
Té criteri sobre el seu procés d’aprenentatge i les necessitats d’aprenentatge
| | B5.2 |
Mostra un criteri correcte per a decisions de manera encertada basant-se en dades i informació objectiva disponible
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible
Pren decisions amb criteri en situacions compromeses i sota pressió.
| | B5.3 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’un problema
Presenta diferentes opciones alternativas de solución delante un mismo problema y avalua sus posibles riesgos y ventajas.
Elabora una estratégia para resolver el problema.
Té la capacitat de dirigir el procés de presa de decisions de manera participativa
Obtiene el soporte necesario de otros para conseguir el éxito de sus decisiones.
Metòdicament es pregunta sobre noves formes de fer les coses, busca nous procediments i experimenta amb procediments nous
Analitza riscos i beneficis de la innovació
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C1.2 |
Conoce la maquinaria básica de los ordenadores.
Conoce el sistema operativo como gestor del maquinario y el programario como herramienta de trabajo.
Utiliza programario para la comunicación off-line: editores de textos, hojas de cálculo y presentaciones digitales.
Utiliza programario para a comunicación on-line: herramientas interactivas (web, Moodle, blogs...), correo electónico, foros, chat, videoconferencias, herramientas de trabajo colaborativo...
| | C1.3 |
Localiza y accede a la información de manera eficaz y eficiente.
Avalua ciríticamente la información y sus fuentes y la incorpora a la propia base de conocimientos y a su sistema de valores.
Utiliza la informaicón comprendiendo las implicaciones económicas, legales, sociales y éticas del acceso a la información y a su uso.
Reflexiona, revisa y avalua el proceso de gestión de la información.
| | C1.4 |
Produce un texto oral gramaticalmente correcto.
Produce un texto oral bien estructurado, claro y eficaz.
Produce un texto oral adecuado a la situación comunicativa.
Produce un texto escrito gramaticalmente correcto.
Produce un texto escrito bien estructurado, claro y rico.
Produce un texto escrito adecuado a la situación comunicativa.
| | C2.1 |
Muestra respeto por los derechos fundamentales y de igualdad entre hombres y mujeres.
Actúa desdel respeto y promoción de los derechos humanos y los principios de accesibilidad universal, de igualdad de oportunidades, no discriminación y accesibilidad universal de las
personas con necesidades educativas especiales.
Muestra respeto a los valores propios de una cultura de paz y de valo
res democráticos.
|
tema |
Subtema |
El lideratge d'equips |
Què entenem per lideratge?
El lideratge transformacional
Comportaments altament efectius de lideratge d'equips
Comportaments altament efectius com a membre d'equip
Revisió i millora dels comportaments de lideratge |
Desenvolupament personal |
Com escriure un diari personal
Procés de coaching personal |
El model de les cinc disfuncions d'un equip |
Visió general del model
Avaluació del funcionament de l'equip |
Generar confiança |
Diversitat i sinèrgia
Rols de Belbin
Myers-Briggs Type Indicator (MBTI)
Articulating Strengtsh Together (AST)
La integritat com a base de la credibilitat
Exercicis de feedback entre els membres de l'equip |
Facilitar el conflicte |
Facilitació i resolució efectiva de conflictes
El líder d'equip com a facilitador de l'aprenentatge
Resposta al canvi |
Crear compromís |
Orientació al client
El Team Charter
Què fer en la primera reunió de l'equip
Abast i programació del projecte
Inventari de talent
Rols i responsabilitats
Normes de l'equip
Balanç de conseqüències
Procediments operatius de l'equip |
Exigir responsabilitats |
Gestió de les reunions de revisió
Com proveir feedback de forma efectiva
Com tractar membres d'equip problemàtics |
Enfocament en els resultats |
Com inspirar i energitzar els altres
Impuls per a l'excel·lència |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
|
40 |
20 |
60 |
Anteproyecto |
|
1 |
90 |
91 |
Atención personalizada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Pruebas mixtas |
|
1 |
0 |
1 |
Pruebas mixtas |
|
1 |
0 |
1 |
Pruebas prácticas |
B1.1 | B2.1 | B2.3 | B2.5 | B3.3 | B5.2 | C1.4 | |
1 |
14 |
15 |
Pruebas orales |
|
3 |
8 |
11 |
Pruebas prácticas |
|
1 |
6 |
7 |
Pruebas prácticas |
B1.1 | B1.2 | B1.3 | B1.4 | B2.2 | B2.3 | B2.4 | B2.6 | B3.2 | B3.3 | B4.1 | B4.2 | B4.3 | B4.4 | B5.1 | B5.3 | C1.4 | |
15 |
18 |
33 |
Pruebas prácticas |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Activitat encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sesión magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Anteproyecto |
Lideratge d'un equip de projecte de disseny format per estudiants de 1r curs del grau o bé d'un equip emprenedor. |
Atención personalizada |
Sessions periòdiques de seguiment i de coaching personal. |
descripción |
Sessions periòdiques de seguiment i de coaching personal, d'acord amb l'horari d'atenció publicat convenientment. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pruebas prácticas |
|
Resultats del projecte. |
10 |
Pruebas mixtas |
|
Examen de preguntes curtes i de tipus test juntament amb la resolució de casos curts. |
10 |
Pruebas mixtas |
|
Examen de preguntes curtes i de tipus test juntament amb la resolució de casos curts. |
10 |
Pruebas prácticas |
B1.1 | B2.1 | B2.3 | B2.5 | B3.3 | B5.2 | C1.4 |
|
Elaboració del Team Charter de l'equip. |
15 |
Pruebas orales |
|
Presentació oral i defensa dels resultats, execució i lliçons apreses en el projecte. |
10 |
Pruebas prácticas |
|
Elaboració de l'Informe de Tancament del projecte. |
10 |
Pruebas prácticas |
B1.1 | B1.2 | B1.3 | B1.4 | B2.2 | B2.3 | B2.4 | B2.6 | B3.2 | B3.3 | B4.1 | B4.2 | B4.3 | B4.4 | B5.1 | B5.3 | C1.4 |
|
Elaboració del Diari Personal i compromís amb el procés de coaching personal. |
35 |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Assignatura que pel seu caràcter eminentment pràctic sols disposa d'una única convocatòria d'avaluació. Els estudiants que es matriculin a aquesta assignatura no podran sol·licitar la convocatòria addicional d'exàmens. Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i d'altres aparells alectrònics que no estiguin expressament autoritzats per a la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. |
Básica |
Frank LaFasto and Carl Larson, When Teams Work Best, Sage Publications, 2001
Patrick Lencioni, The Five Dysfunctions of a Team: A Leadership Fable, Jossey-Bass, 2002
|
|
Complementária |
Julie Starr, The Coaching Manual, Prentice Hall Business, 2011
Ingrid Bens, Advanced Team Facilitation: Tools to Achieve High Performance Teams, GOAL/QPC, 2000
Ingrid Bens, Team Launch! Strategies for New Team Start-Ups, GOAL/QPC, 2001
James M. Kouzes and Barry Z. Posner, The Leadership Challenge, Jossey-Bass, 2002
|
|
|
Otros comentarios |
No es pot garantir que tots els estudiants matriculats a l'assignatura puguin assumir el rol de líder d'equip de projecte de 1r curs. Això depèn del nombre d'estudiants matriculats a 1r curs i a aquesta mateixa assignatura. En cas de ser necessària una selecció, com a mínim s'utilitzaran els dos criteris següents:
1. El grau de motivació per assumir el rol de líder d'equip.
2. Haver superat totes les assignatures de 1r, 2n i 3r (almenys en una primera iteració).
Els estudiants que no participin en el projecte 1r-4t, duran a terme un projecte, escollit per ells mateixos, i en el que actuaran ja sigui com a líders o com a membres d'equip.
Part de l'assignatura s'imparteix en anglès. Alguns estudiants que actuïn com a líders d'equip, realitzaran el seu procés de coaching personal en anglès. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|