Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1.1 |
Aplicar efectivamente el conocimiento de las materias básicas, científicas y tecnológicas propias de la ingeniería |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C1.4 |
Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1.1 |
Calcula (utilitzant eines quantitatives com equacions diferencials i programes de resolució de les mateixes) paràmetres cinètics de sistemes de biocatalitzadors immobilitzats o no, si hi ha observacions experimentals adequades o prediu el comportament de biocatalitzadors immobilitzats si aquests paràmetres cinètics existeixen.
Fa servir eines matemàtiques per al disseny i predicció d'operació de bioreactors amb biocatalitzadors immobilitzats o no i per al disseny i selecció de seqüències de separació i purificació en bioprocessos.
Aplica correctament els balanços de matèria i energia, biotecnologia, transferència de matèria, operacions de separació, enginyeria de la reacció química, disseny de reactors, i valorització i transformació de matèries primeres i recursos energètics.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C1.4 |
Produce un texto escrito gramaticalmente correcto.
Produce un texto escrito bien estructurado, claro y rico.
Produce un texto escrito adecuado a la situación comunicativa.
|
tema |
Subtema |
1. Bioprocessos: Biotecnologia blanca, vermella, verda i blava. Sostenibilitat, química verda i biocatàlisi. L'economia del bioprocess, bioètica i legislació.
|
|
2. Flowsheeting: del bioprocess típic. Operacions de separació i de reacció.
|
|
3. Biorreactors i implicacions de la cinètica de biocatalitzadors en el disseny dels mateixos. |
3.1. Categories de biorreactors. Batch vs. Continu. Balanços de matèria i energia.
3.2. Immobilització de biocatalitzadors. Anàlisi matemàtica. Resolució del problema bàsic de transport de matèria acoblat amb reacció.
3.3. Biorreactors enzimàtics: cinètica i consideracions de disseny i anàlisi d'operació. Biorreactors amb enzims immobilitzats.
3.4. Biorreactors cel·lulars: cinètica, reactors microbians i de cèl·lules animals. |
4. Processos de separació i purificació d'especial interès en biotecnologia.
|
4.1 Centrifugació
4.2 Processos de membranes
4.3 Cromatografies |
5. Desenvolupament de mitjans
|
|
6. Consideracions d'escalat de bioprocessos |
|
7. Enginyeria genètica i aplicacions en bioprocessos. |
|
8. Aplicacions de bioprocessos: tractaments d'aigües residuals, producció de fàrmacs, fermentacions.
|
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
1 |
2 |
Estudio de caso |
|
20 |
40 |
60 |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
15 |
22.5 |
37.5 |
Sesión magistral |
|
15 |
6.5 |
21.5 |
Atención personalizada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Pruebas objetivas de preguntas cortas |
|
2 |
3 |
5 |
Pruebas de desarrollo |
|
1 |
9 |
10 |
Pruebas prácticas |
|
5 |
5 |
10 |
Pruebas orales |
|
0.5 |
1.5 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Informació sobre l'assignatura, els mètodes d'avaluació i el mètode docent |
Estudio de caso |
Cada tema de l'assignatura s'introdueix com un problema o descripció d'una situació (cas). Els alumnes coneixen el cas amb antelació i en classe proposen solucions. Es decideixen els components més adequats de la solució i es generalitza la mateixa |
Resolución de problemas/ejercicios |
Es lliuren problemes relacionats amb cada tema i es demana als alumnes lliurar solucions. Alguns d'aquests problemes es tracten en classe |
Sesión magistral |
En les sessions magistrals s'imparteix informació addicional per a cada tema i s'assegura que s'entén la generalització de les conclusions de l'estudi dels casos |
Atención personalizada |
Resolució de dubtes i seguiment del projecte amb l'ajuda del professor |
descripción |
Es resolen dubtes sobre problemes, casos, el projecte i l'avaluació. En el despatx dels professors en horari que s'anunciarà el primer dia de classe.
|
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Estudio de caso |
|
La descripció de cada cas es lliura amb antelació i el cas es desenvolupa en classe amb la contribució dels alumnes. La contribució dels alumnes en el desenvolupament dels casos s'avalua usant un document que lliuren tots a l'inici de la classe. |
10 |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
Es lliuraran cinc grups de problemes i es demanarà la seva resolució (fora de classe). Alguns dels problemes de cada grup (aleatòriament) es corregiran i la nota obtinguda serà el resultat d'aquesta prova d'avaluació |
5 |
Pruebas objetivas de preguntas cortas |
|
L'examen de l'avaluació continuada tindrà durada de dues hores i consistirà en preguntes sobre tota la matèria. Una nota de 4/10 és necessari per aprovar l'assignatura. |
50 |
Pruebas de desarrollo |
|
Els alumnes desenvoluparan en equip un projecte de disseny d'un procés biotecnològic. L'informe del projecte s'avaluarà amb la mateixa nota per a tot l'equip. El criteri d'avaluació serà l'exactitud de la solució i la innovació en el desenvolupament de la mateixa. |
20 |
Pruebas prácticas |
|
Cinc sessions de problemes consistiran en Handouts desenvolupats en classe. |
10 |
Pruebas orales |
|
La presentació i la defensa del projecte resultarà a una nota individual per a cada membre de l'equip. Els criteris d'avaluació seran el format de la presentació, el contingut i la capacitat de respondre a les preguntes dels professors |
5 |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
En les proves d'avaluació dels informes dels casos, els problemes i els Handouts es tindrà en compte solament el 80% dels "lliurables" amb millor nota. Això té l'objectiu d'ajudar a l'alumne aprendre a través de l'avaluació però també serveix per donar una segona oportunitat en casos de malaltia o altres circumstàncies que impossibiliten la presència de l'alumne. L'examen de la segona convocatòria solament reemplaça la nota de l'examen de l'avaluació continuada (ni la nota del projecte ni les notes de problemes, handouts i informes de casos). |
Básica |
M.L. Shuler, F. Kargi, Bioprocess Engineering: Basic Concepts , 2a, 2001
I.J. Duna, E. Heinzle, J. Ingham, J.E. Prenosil, Biological Reaction Engineering: Dynamic Modelling Fundamentals with Siumulation Examples , 2a, 2000
|
Programa resolució ecuacions diferencials Madonna: http://www.berkeleymadonna.com/ |
Complementária |
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
MATEMÁTICAS I/20214005 | MATEMÁTICAS II/20214006 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|