Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Professional |
|
AP1 |
Disposar dels coneixements tècnics suficients per identificar i avaluar els riscos laborals existents en una empresa i proposar les mesures necessàries per al control i reducció dels riscos detectats tenint en compte la legislació i normativa vigent en cada un dels temes relacionats. |
|
AP3 |
Desenvolupar la planificació de l'acció preventiva a l'empresa i implantar i mantenir sistemes per a la gestió i la promoció de la prevenció a l'empresa |
|
AP4 |
Fomentar conductes, hàbits, consums, estils de vida saludables i la participació activa dels treballadors com a protagonistes de la seva salut, així com la cultura preventiva a l'empresa i la creació d'entorns saludables. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Professional |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Professional |
Objectives |
Competences |
Els sistemes d'organitzar el treball a les empreses
|
AP1 AP3 AP4
|
|
|
Quines són les metodologies iprocediments per a realitzarl'avaluació dels factors psicosocials al treball
|
AP1 AP3 AP4
|
|
|
Quins són els procedimentsque pot recomenar un técnic per fer prevenció dels efectes de l'estres, burnout, violència ocupacional i d'altres problemes d'índole psicosocial
|
AP1 AP3 AP4
|
|
|
Implementar in procés de informació i comunicació efectiu a l'empresa sobre la prevenció dels riscos psicosocials.
|
AP1 AP3 AP4
|
|
|
Topic |
Sub-topic |
1. Règims de treball i descans |
|
2. L´error humà |
|
3. Disseny integral de llocs de treball complexos |
|
4. La càrrega mental |
|
5. L´estrès laboral. Conseqüències dels factors psicosocials nocius |
|
6. Organització del treball. Variables estructurals i dimensions contextuals |
|
7. Escales d´actituds |
|
8. Organització del treball. Variables estructurals i dimensions contextuals |
|
9. Psicosociologia aplicada |
|
10. Metodologies per a l´avaluació dels factors psicosocials. Mètode PSCAT 21 |
|
11. La comunicació a l´empresa |
|
12. Mobbing i altres problemes d´índole psicosocial |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
3 |
4 |
|
Problem solving, classroom exercises |
|
3 |
8 |
11 |
|
Personal tuition |
|
30 |
19 |
49 |
|
Objective multiple-choice tests |
|
1 |
10 |
11 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Es presentaran els models psicosocials que es fan servir a PRL |
Problem solving, classroom exercises |
El professor presentara un seguit d'eines d'avaluació i resultats en determinats contextos.
L'estudiant introduirà informació que recollira i en farà la diagnosi técnica. |
Personal tuition |
Resolució de dubtes als estudiants a través del fòrum de dubtes de l'assignatura. |
|
Description |
Resolució de dubtes als estudiants a través del fòrum de dubtes de l'assignatura. |
|
|
Description |
Weight |
Problem solving, classroom exercises |
Realitzar els exercicis presencialment i per e-correu |
20% |
Objective multiple-choice tests |
Exercici teórico-pràctic tipus test que l'estudiant realitzara de manera individual a l'aula |
30% |
Others |
Treball d'aplicació d'un sistema d'avaluació de FPS i redacció de l'informe |
50% |
|
Other comments and second exam session |
Els estudiants hauran de realitzar els qüestionaris auto-corregibles i els exercicis proposats pel professor per a aquesta matèria Aquests hauran de ser resolts al llarg del període establert, essent obligatòria la seva realització i havent-se de obtenir més d'un 70% de la nota dels mateixos per poder presentar-se a la prova presencial. Avaluació de la matèria. Les notes obtingudes en els tests d'autoavaluació que es realitzaran al llarg de la matèria, resolts a través del campus virtual representaran un 20% de la nota final de la matèria, corresponent el 80% restant a l'examen presencial d'aquesta matèria. Tal com recull la normativa d'avaluació de la URV, aprovada per la Comissió de Docència el 27 de juliol de 2005, els alumnes que no aconsegueixin la superació d'aquesta matèria per l'avaluació contínua descrita, tindran una segona convocatòria sent aquesta una prova que determinarà totalment la qualificació final, coherent amb el concepte d'avaluació continuada. "Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells alectrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista". |
Basic |
, , ,
TOUS, J., El comportamiento absentista y sus repercusiones en la calidad de vida laboral y la calidad del servicio en el sector hotelero., 2009, Septem Ediciones
|
|
Complementary |
TOUS, J., Aspectes psicosocials de la qualitat de vida laboral en el sector hoteler., 2011, Publicacions URV – Col.lecció Recerca
|
|
|
Other comments |
"Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells alectrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista". |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|