IDENTIFYING DATA 2014_15
Subject (*) CAREER COUNSELLING AND CITIZENSHIP Code 20605110
Study programme
Occupational Risk Prevention(2009)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
3 Compulsory First AN
Language
Anglès
Castellà
Català
Prerequisites
Department Antropologia, Filosofia i Treball Social
Dret Públic
Gestió d'Empreses
Química Física i Inorgànica
Coordinator
PAPAOIKONOMOU ., ELENI
E-mail inma.pastor@urv.cat
josepramon.fuentes@urv.cat
roberto.roda@urv.cat
eleni.papaoikonomou@urv.cat
marta.zaragozad@urv.cat
yury.ustrov@urv.cat
ester.torresr@urv.cat
Lecturers
PASTOR GOSÁLBEZ, MARÍA INMACULADA
FUENTES GASÓ, JOSEP RAMON
RODA AIXENDRI, ROBERTO
PAPAOIKONOMOU ., ELENI
ZARAGOZA DOMINGO, MARTA
USTROV ., YURY
TORRES RUBIO, ESTER
Web http://www.urv.cat/estudis/doctorat/CN.html
General description and relevant information Department: School of Postgraduate and Doctorate. Coordinator: Dr. Aurora Ruiz Manrique, E-mail: mariaaurora.ruiz@urv.cat Technical coordinator: Dr. Mª José Rodríguez Cuesta, E-mail: mjose.rodriguez@urv.cat The subject is included in the Core Postgraduate curriculum and provides the university master’s students of the URV with transversal formation in the different disciplines.

Competences
Type A Code Competences Specific
  Professional
Type B Code Competences Transversal
  Professional
Type C Code Competences Nuclear
  Professional
  CP5 Having commintment with ethics and social responsibility as a citizen and a professional (Citizenship)
  CP6 Be able to define and develop their academic and professional project

Learning aims
Objectives Competences
Providing the students with the necessay means to reach an integral and vital education, in balance with the specialization chosen by them, giving different ethical and philosophical perceptions over the science and the academic world, giving an overview of the economy, the cooperation and the development, studying the concepts of democratic citizenship, human rights and gender equality and giving practical tools for work searching. CP5
CP6

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1: Citizenship Citizenahip: past, present and future
- Equality
- Freedom
- Rights and responsabilities
- The perils of complacency
Tema 2: Career guidance - How to look for a job
- New competences, new occupations
- How to design your CV
- Job interview. Role-Play
- Self-employment, entrepreneurhip and creativity
- Professional ethics

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Introductory activities
1 0 1
 
Seminars
10 12 22
Debates
2 0 2
Problem solving, classroom exercises
2 21 23
Assignments
1 21 22
 
Personal tuition
0 5 5
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Activities aimed at getting in touch with the students and collecting information from them and presentation of the subject.
Seminars Study in depth of a subject (monographic). Widening and relationship of the contents given at the masterly lectures with the professional task.
Debates Activity where two or more groups defend opposite stands over a particular subject.
Problem solving, classroom exercises Formulation, analysis, resolution and debate of a problem or exercise related to the subject matter.
Assignments Assignments carried out by the student.
Personal tuition

Personalized attention
 
Personal tuition
Description
Students can make queries in the classroom or through the e-mail address of the professors

Assessment
  Description Weight
Problem solving, classroom exercises In every session, problems to be solved will be proposed. Global
Assignments In every session, problems to be solved will be proposed. Global
 
Other comments and second exam session

Avaluació

  • Ciutadania : Per l'avaluació dels grups que s'imparteixen en castellà o en català, cal presentar tots els exercicis (quatre) i fer la tramesa de cada tasca (a través del Moodle o del correu-e indicat pel professor) en el termini corresponent. Els grups que s'imparteixen en anglès, fan avaluació continuada i un exercici final.
  • Orientació Professional : Es fa avaluació continuada i un exercici final.

Observacions:

- Qualsevol consulta sobre els exercicis d'avaluació s'ha d'adreçar al professor corresponent.

- Els exercicis s'han de presentar d'acord amb el calendari específic del grup de matrícula. Els exercicis presentats fora del termini corresponent al grup de matrícula no seran corregits.

- Les qualificacions parcials seran publicades al moodle, així com la qualificació global de l'assignatura.

- Els estudiants que no superin l'assignatura Orientació Professional i Ciutadania, poden presentar-se a la segona convocatòria.

Segona convocatòria

Els estudiants que no hagin superat l'assignatura Orientació Professional i Ciutadania en la primera convocatòria, poden tornar a enviar els exercicis suspesos o no presentats (al professor corresponent) en el termini de la segona convocatòria específic segons el grup de matrícula.


Sources of information

Basic

Reference books, websites and videos pointed out on the dossier of the subject

The dossier can be downloaded  at http://www.urv.cat/estudis/doctorat/en_CN.html

Complementary

Recommendations


 
Other comments
D'acord amb la Normativa Acadèmica i de Matrícula de Màster, els estudiants poden demanar el reconeixement de l'assignatura OPiC per l'acreditació de l'experiència laboral i professional. El procediment i la sol•licitud es poden consultar a http://www.urv.cat/gestio_academica/tramits_administratius/tramits_master.html El termini de presentació de sol•licituds és del 2 de maig al 30 de setembre. Els estudiants poden modificar el grup sense cap cost un cop matriculats i fins els 5 dies següents, o bé abonant la taxa de modificació si la sol•licitud es fa amb posterioritat als 5 dies d'haver formalitzat la matrícula. En qualsevol cas, la data màxima per fer aquestes modificacions és el 15 de novembre.
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.