Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Disposar dels coneixements tècnics suficients per identificar i avaluar els riscos laborals existents en una empresa i proposar les mesures necessàries per al control i reducció dels riscos detectats tenint en compte la legislació i normativa vigent en cada un dels temes relacionats. |
|
AP2 |
Identificar necessitats de formació, desenvolupar plans formatius i planificar, dissenyar i impartir les accions formatives necessàries per a la prevenció dels riscos laborals per part dels treballadors, la gestió de la prevenció a l'empresa i l'actuació davant d'una emergència. |
|
AP3 |
Desenvolupar la planificació de l'acció preventiva a l'empresa i implantar i mantenir sistemes per a la gestió i la promoció de la prevenció a l'empresa |
|
AP4 |
Fomentar conductes, hàbits, consums, estils de vida saludables i la participació activa dels treballadors com a protagonistes de la seva salut, així com la cultura preventiva a l'empresa i la creació d'entorns saludables. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Professionalitzador |
|
BP1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BP2 |
Resoldre problemes complexos relacionats amb la prevenció del Risc en contextos d'innovació i multidisciplinaris. |
|
BP3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda del camp de la prevenció |
|
BP4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BP5 |
Intercanviar i integrar informacions amb equips multidisciplinari i exercir una prevenció de riscos laborals d'acord amb criteris ètics. |
|
BP6 |
Comunicar-se adequadament amb els treballadors i amb els seus representants i relacionar-se amb altres tècnics i altres agents tècnics i de gestió de l'empresa amb competències en condicions de seguretat i salut en el treball |
|
BP7 |
Gestionar projectes tècnics i de recerca o innovació en l'àmbit de la prevenció de riscos en el treball |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Professionalitzador |
|
CP1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l'anglès. |
|
CP2 |
Gestionar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CP3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CP4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en llengua pròpia i les oficials de la URV. |
|
CP5 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà/na i com professional (Ciutadania) |
|
CP6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat (Orientació professional) |
Objectius |
Competències |
Aplica els coneixements apresos al llarg del curs en contextos concrets.
Posa en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tot un seguit de competències específiques, transversals i nuclears.
Integra els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar.
Coneix institucions i organismes vinculats a l'àmbit estudiat.
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional.
Coneix i utilitza els mitjans tècnics més freqüentment utilitzats pels professionals de l'àmbit. |
AP1 AP2 AP3 AP4
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP5 CP6
|
Procediments |
El procedimiento para la asignación de prácticas externas se detalla en la Guía del estudiante de PE que se encuentra en la web de PE del Centro (http://matrix.etseq.urv.es/practiques/). |
Metodologies :: Proves |
|
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
0.25 |
0 |
0.25 |
|
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
0.25 |
0 |
0.25 |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
4 |
0 |
4 |
Estada de pràctiques |
0 |
135 |
135 |
Relació amb el tutor de pràctiques extern |
0.5 |
0 |
0.5 |
Relació amb el tutor de pràctiques intern |
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Memòria |
0 |
10 |
10 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte, recollir informació dels alumnes, presentar el funcionament i desenvolupament d'aquesta assignatura |
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
Els alumnes que sol·liciten empresa per a realitzar les pràctiques, se li assignarà una empresa en funció de la disponibilitat i les necessitats d'aquesta. |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
Descripció dels mecanismes de coordinació i seguiment de l'estudiant a través del tutor de pràctiques intern i del tutor de pràctiques extern, de l’empresa o institució, recollits al Projecte Formatiu aprovat pel tutor. |
Estada de pràctiques |
Realització d’una estada de durada determinada en el lloc de pràctiques, realitzant les funcions assignades i previstes al Projecte Formatiu aprovat pel tutor. |
Relació amb el tutor de pràctiques extern |
Coordinació de les activitats a realitzar per part de l'alumne durant les pràctiques. |
Relació amb el tutor de pràctiques intern |
Consulta o orientació sobre la realització de les pràctiques, elaboració de la Memòria de pràctiques i resolució de possibles incidències. |
Memòria |
Redacció d’una memoria (informe) sobre les tasques dutes a terme a l'empresa i una autoavaluació de les competències adquirides per part de l’estudiant. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
|
Descripció |
El tutor concretarà les tasques de les pràctiques amb l’estudiant i l’empresa per tal de determinar si la descripció de les pràctiques s'ajusta al perfil i nivell de la titulació. Aquestes tasques es reflectiran al Projecte Formatiu on el tutor farà constar les accions de seguiment, segons es descriu a la guia de l'estudiant de PE. |
|
|
Descripció |
Pes |
Estada de pràctiques |
El tutor de pràctiques extern fa una avaluació quantitativa del nivell competencial de l'estudiant, d'acord amb el model del centre. |
40% |
Memòria |
Informe del treball realitzat, el grau d'implicació, les condicions d'aquest treball, segons el model del centre i que serà avaluat pel tutor intern. |
60% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La nota mínima d'avaluació del tutor a l'empresa és: 5/10 (20% del pes de l'assignatura). Si l'alumne no supera aquesta nota, suspèn automàticament l'assignatura de pràctiques i per tant, no cal fer l'informe de pràctiques.
L'alumne només té una única oportunitat de realitzar les pràctiques a l'empresa. OBSERVACIONS: Assignatura que sols disposa d'una sola convocatòria d'avaluació. Els estudiants que matriculin aquesta assignatura no podran sol·licitar la convocatòria addicional d'exàmens. Assignatura que pel seu caràcter eminentment pràctic sols disposa d'una sola convocatòria d'avaluació (per defecte al juny). Els estudiants poden anticipar la convocatòria al gener o endarrerir-la al setembre en cas necessari, fent la sol·licitud pertinent a la secretaria de l'ETSEQ. Els estudiants que matriculin aquesta assignatura no podran sol·licitar la convocatòria addicional d'exàmens. |
Bàsica |
|
Institut nacional de seguretat i higiene en el treball |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
SEGURETAT EN EL TREBALL/20605102 | DRET DE LA SEGURETAT I SALUT EN EL TREBALL/20605101 | GESTIÓ, FORMACIÓ I INFORMACIÓ APLICADES A LA PREVENCIÓ/20605105 | HIGIENE INDUSTRIAL/20605103 | MEDICINA, ERGONOMIA I PSICOSOCIOLOGIA APLICADA A LA PREVENCIÓ/20605104 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|