DATOS IDENTIFICATIVOS 2011_12
Asignatura (*) NECESIDADES ENERGÉTICAS Y SIMULACIÓN DE INSTALACIONES DE EDIFICIOS Código 20655214
Titulación
Tecnologías de Climatización y Eficiencia Energética en Edificios (2010)
Ciclo
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
3 Optativa Único anual
Lengua de impartición
Anglès
Departamento Enginyeria Mecànica
Coordinador/a
CORONAS SALCEDO, ALBERTO
Correo-e alberto.coronas@urv.cat
0
Profesores/as
CORONAS SALCEDO, ALBERTO
QUINCE COLOMÉS, NÚRIA
Web
Descripción general e información relevante Conceptes sobre els paràmetres que influencien la demanda dels edificis i anàlisi dels mateixos mitjançant la simulació energètica dinàmica amb el software DesignBuilder.

Competencias
Tipo A Código Competencias Específicas
  Investigador
  AR6 Saber calcular les càrregues tèrmiques dels edificis.
  AR7 Saber utilitzar els programes de simulació dinàmica d'edificis per a optimitzar el disseny i integració dels equips.
  AR15 Saber seleccionar els materials adequats.
  AR19 Conèixer solucions arquitectòniques per a reduir el consum energètic dels edificis.
  AR24 Saber fer l'avaluació crítica de resultats de recerca pròpia o aliena.
Tipo B Código Competencias Transversales
  Comun
Tipo C Código Competencias Nucleares
  Comun

Objetivos de aprendizaje
Objetivos Competencias
Conèixer els conceptes sobre els paràmetres que influencien la demanda dels edificis i anàlisi dels mateixos mitjançant la simulació energètica dinàmica amb el software DesignBuilder. AR6
AR7
AR15
AR19
AR24

Contenidos
tema Subtema
Paràmetres que influeixen en la demanda tèrmica de l’edifici
DesignBuilder: modelat 3D
DesignBuilder: biblioteca de components i plantilles
DesignBuilder: Dades i opcions del model
Metodologia general d’estimació de càrregues tèrmiques
DesignBuilder: tractament del solejament, la il•luminació i la ventilació natural
DesignBuilder: simulacions en mode mecànic i sistemes de climatització

Planificación
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase Horas fuera de clase (**) Horas totales
Actividades introductorias
0.5 0 0.5
 
Sesión magistral
10 5 15
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria
25 35 60
 
Atención personalizada
3 0 3
 
Pruebas prácticas
2 0 2
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías
  descripción
Actividades introductorias Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sesión magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne.

Atención personalizada
 
Atención personalizada
descripción
Les consultes es faran a través de la plataforma Moodle, a través del correu electrònic del professor i fent ús de les hores de consulta del professor.

Evaluación
  descripción Peso
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria Lliurament dels exercicis proposats a llarg de les sessions de classe 30%
Pruebas prácticas Els alumnes hauran de resoldre en grups de 2 un exercici final que integra tots els conceptes vistos en l’assignatura 70%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Fuentes de información

Básica

DesignBuilder 2010. DesignBuilder version 2.1 User Manual. United Kingdom: DesignBuilder Software Ltd.

ASHRAE. 2009. 2009 ASHRAE Handbook—Fundamentals, chapters 14-19. Atlanta: American Society of Heating, Refrigerating and Air-Conditioning Engineers, Inc.

Pendersen, C., Fisher, D., and R. Liesen. 1997. Development of a Heat Balance Procedure for Calculating Cooling Loads. ASHRAE Transactions CD, Boston Meeting Papers, BN-97-4-1 (RP-875).

Pinazo, J.M. 1995. Manual de climatización. Tomo II – cargas térmicas, Servicio de publicaciones de la Universidad Politécnica de Valencia, ISBN 84-7721-341-0

Complementária

Recomendaciones


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.