DATOS IDENTIFICATIVOS 2011_12
Asignatura (*) EFICIENCIA ENERGETICA Y AUDITORIAS EN EDIFICIOS Código 20655223
Titulación
Tecnologías de Climatización y Eficiencia Energética en Edificios (2010)
Ciclo
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
3 Optativa Único anual
Lengua de impartición
Català
Departamento Enginyeria Mecànica
Coordinador/a
CORONAS SALCEDO, ALBERTO
LÓPEZ VILLADA, JESÚS
Correo-e alberto.coronas@urv.cat
juanmanuel.rodriguez@urv.cat
jesus.lopez@urv.cat
joaquin.carabias@urv.cat
Profesores/as
CORONAS SALCEDO, ALBERTO
RODRIGUEZ GONZALEZ, JUAN MANUEL
LÓPEZ VILLADA, JESÚS
RODRÍGUEZ CARABIAS, JOAQUIN ANDRES
Web
Descripción general e información relevante Conèixer els procediments i metodologia per dur a terme auditories energètiques en edificis, així com capacitar-se en l’ús dels instruments portàtils per a la realització de les mateixes. També conèixer les eines disponibles en el camp de la millora energètica de les isntal•lacions en edificis i les últimes novetats en equips i dispositius més eficients.

Competencias
Tipo A Código Competencias Específicas
  Investigador
  AR4 Conèixer la normativa a aplicar en el disseny i operació de les instal.lacions.
  AR5 Conèixer i seleccionar els diferents equips i sistemes per aire condicionat i calefacció que hi ha al mercat.
  AR8 Conèixer la normativa sobre qualitat de l'aire en edificis.
  AR14 Saber fer una auditoria energètica d'un edifici.
Tipo B Código Competencias Transversales
  Comun
  BC15 Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat.
Tipo C Código Competencias Nucleares
  Comun

Objetivos de aprendizaje
Objetivos Competencias
Conèixer els procediments i metodologia per dur a terme auditories energètiques en edificis, així com capacitar-se en l’ús dels instruments portàtils per a la realització de les mateixes. També conèixer les eines disponibles en el camp de la millora energètica de les isntal•lacions en edificis i les últimes novetats en equips i dispositius més eficients. AR4
AR5
AR8
AR14
BC15

Contenidos
tema Subtema
Introducció i marc legislatiu europeu en matèria d’eficiència energètica en edificis
Anàlisi energètica de les instal•lacions en l’edificació
Procediments per a la realització d’auditories energètiques en edificis
Requeriments normatius relacionats amb les auditories energètiques i les inspeccions periòdiques de les instal•lacions dels edificis
Ús d’instruments i equips per a auditories energètiques
Estratègies i dispositius per millorar l’eficiència energètica de les instal•lacions dels edificis

Planificación
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase Horas fuera de clase (**) Horas totales
Actividades introductorias
0.5 0 0.5
 
Sesión magistral
25 25 50
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria
8 10 18
Resolución de problemas/ejercicios
3 0 3
 
Atención personalizada
0.5 0 0.5
 
Pruebas prácticas
2 0 2
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías
  descripción
Actividades introductorias Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sesión magistral Introducció dels conceptes teòrics mitjançant classes expositives del professor
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne.
Resolución de problemas/ejercicios Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat

Atención personalizada
 
Atención personalizada
descripción
Les consultes es faran a través de la plataforma Moodle, a través del correu electrònic del professor i fent ús de les hores de consulta del professor.

Evaluación
  descripción Peso
Resolución de problemas/ejercicios Assistència i participació en les sessions: Es valorarà el grau d’implicació dels estudiants en les sessions de treball.

15%
Pruebas prácticas Els alumnes hauran de resoldre exercicis que integrin els conceptes vistos en l’assignatura

85%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Fuentes de información

Básica

Complementária

Recomendaciones


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.