DADES IDENTIFICATIVES 2017_18
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Codi 20675301
Ensenyament
Enginyeria Ambiental i Producció Sostenible (2011)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
12 Treball fi de màster Primer AN conv. única
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Enginyeria Mecànica
Enginyeria Química
Geografia
Química Analítica i Química Orgànica
Coordinador/a
CONTRERAS IGLESIAS, SANDRA
Adreça electrònica sandra.contreras@urv.cat
Professors/es
CONTRERAS IGLESIAS, SANDRA
Web
Descripció general i informació rellevant Realització del treball final que engloba la majoria dels continguts del màster

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
  AP1 A1.1 Formular les estratègies necessàries de recollida de dades per al disseny i l'aplicació de models conceptuals i de càlcul per a un millor enteniment de sistemes complexos de l'enginyeria i la gestió ambiental.
  AP2 A1.2. Analitzar les interaccions dinàmiques en els sistemes complexos de l'entorn i medi ambient.
  AP3 A1.3. Proporcionar assessorament científic per al desenvolupament de polítiques i presa de decisions sostenibles i respectuoses amb el medi ambient.
  AP4 A1.4. Aplicar les eines i estratègies de gestió i/o disseny de procés i producte apropiats des del punt de vista de la sostenibilitat.
  AP5 A2.1. Conèixer i aplicar les últimes i més innovadores tecnologies respectuoses amb el medi ambient per resoldre els problemes ambientals en diversos àmbits d'activitat, per exemple els de la indústria química i alimentària.
  AP6 A2.2. Gestionar projectes tècnics o professionals complexos.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Professionalitzador
  BP1 B1.1. Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats.
  BP2 B1.2. Adaptar-se a un entorn canviant.
  BP3 B2.1. Influir i guiar als altres per millorar el rendiment
  BP4 B2.2. Proporcionar pautes per a la definició i consecució d'objectius
  BP5 B2.3. Motivar i transmetre entusiasme als altres
  BP6 B3.1. Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals
  BP7 B4.1. Mostrar compromís amb una actitud d'aprenentatge continu.
  BP8 B4.2. Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa
  BP9 B5.1. Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, en un context d'investigació i innovació.
  BP10 B5.2. Resoldre problemes complexos, en entorns nous i en contextos d'innovació i multidisciplinaris.
  BP11 B5.3. Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en un context d'investigació i innovació
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
  CC5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
  CC6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Desenvolupa adequadament tot un seguit de competències específiques, transversals i nuclears en un projecte integrador. AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
AP6
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP11
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
Integra els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar i aplica les tècniques pròpies del camp científic en un projecte concret. AP1
AP2
BP1
BP4
BP5
CC1
CC2
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de definir i dur a terme un projecte,aixi com coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia. AP1
AP2
BP1
BP4
BP5
CC1
CC2
Comunica correctament els resultats del treball de recerca, amb un discurs coherent i un registre adaptat a l'audiència. Proposa productes i processos innovadors per a aplicacions reals AP1
AP2
BP1
BP4
BP5
CC1
CC2

Procediments de selecció
Procediments

Els continguts són els propis de l'Enginyeria i Gestió Ambiental aplicats en els àmbits: industrial, empresarial i la Administració Pública.
L'alumne selecciona el projecte entre una sèrie de propostes presentades pels professors de la universitat


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries 5 0 5
 
Selecció/assignació del treball de fi de màster 2 2 4
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster 6 0 6
Elaboració del treball de fi de màster 0 275 275
 
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster 0.5 9.5 10
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Selecció/assignació del treball de fi de màster Selecció i assignació de la temàtica del treball de fi de màster a desenvolupar.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster Entrevistes que l’estudiant manté amb el seu tutor/s de treball de fi de màster en diferents moments del desenvolupament del treball.
Elaboració del treball de fi de màster Elaboració d'un treball per part de l'estudiant en el qual es plasmarà l'assoliment de les competències del màster.
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster Defensa oral i pública per part dels estudiants del treball de fi de màster.

Mecanismes coordinació/seguiment
 
Atenció personalitzada
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster
Descripció
El projecte de l'alumne serà seguit de forma individualitzada per part del tutor de la URV

Criteris i procediments d’avaluació
  Descripció Pes
Elaboració del treball de fi de màster El tribunal, compost per un grup d'experts universitaris i / o del món industrial, avalua l'informe escrit del projecte, els resultats del TFM al mateix temps que avalua competències transversals i nuclears a partir de la presentació i la defensa del treball realitzat 60%
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster El professor de l'assignatura TFM avalua les competències transversals i nuclears de l'alumne, a partir de les entrevistes personals de selecció del tema del TFM i de seguiment, així com dels informes dels agents externs que hagin participat en el desenvolupament del projecte. 40%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

OBSERVACIONS: Assignatura que sols disposa d'una sola convocatòria d'avaluació. Els estudiants que matriculin aquesta assignatura no podran sol·licitar la convocatòria addicional d'exàmens.


Fonts d'informació

Bàsica

L'alumne utilitzarà les fonts d'informació consultades al llarg del màster

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent