Type A
|
Code |
Competences Specific |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Cinemàtica d'un punt i d'un sòlid al pla. |
-Posicio
-Velocitat
-Acceleració |
Dinàmica del sòlid.
|
- Diagrama del sòlid lliure
- Forces d'inèrcia
- Principi de D'Alambert
- Equació d'equilibri dinàmic
- Teorema de les Forces Vives
- Potències virtuals |
Transmissió del moviment. |
-Engranatges
-Corretges de transmissió
- Lleves |
Vibracions d'un grau de llibertat |
-Vibracions lliures amb i sense esmorteïment
-Vibracions forçades amb i sense esmorteïment
-Transmissió de vibracions
-Vibracions induïdes pel moviment de la base |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
0.5 |
0.75 |
1.25 |
Lecture |
|
12.5 |
18.75 |
31.25 |
Problem solving, classroom exercises |
|
8 |
12 |
20 |
Personal tuition |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
Practical tests |
|
3 |
4.5 |
7.5 |
Objective short-answer tests |
|
3 |
4.5 |
7.5 |
Practical tests |
|
2 |
3 |
5 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
- Exposició d'objectius
- Planificació de l'assignatura
- Explicació de les proves avaluatories
- Definició de la materia a desenvolupar |
Lecture |
- Exposició de continguts teòrics a l'aula
- Discusió sobre elements actuals que afectin al contingut teòric de la materia
- Exposició mitjançant recursos audiovisuals d'algunes de les parts teòriques per part del professor |
Problem solving, classroom exercises |
- Proposta per part del professor d'exercicis i problemes a resoldre tot aplicant els coneixements teòrics exposats a les sesions magistrals |
Personal tuition |
- Resolució de dubtes de forma individual als alumnes que aixì ho plantegin al despatx d'atenció a l'alumnat |
Description |
e-mail: jaime.salto@urv.cat
Tfon. 977-55.86.98
Despatx 207
Horarti d'atenció als alumnes Dilluns i dimarts de 10 a 13 |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Practical tests |
|
Resolució de problemes de forma individual |
15% |
Objective short-answer tests |
|
Respondre a qüestions teòriques i problemes de curta resolució, de forma individual, i confecció de projectes de peces mecàniques en equip |
35%
|
Practical tests |
|
Resoldre problemes complexos durant un temps limitat, a la meitat (aproximadament) i al final del període lectiu |
50%
|
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
- A les proves pràctiques corresponents al 2on parcial, la nota mínima haurà de ser de 3 (sobre 10), i la nota mitjana de les dues proves parcials haurà de ser de 4 (sobre 10), per tal de poder sumar-se a la nota de les altres proves efectuades durant el període que dura l'assignatura. - Si no es compleixen les condicions anteriors, l'assignatura s'haurà d'aprovar en una segona convocatòria. - Els alumnes que hagin de recórrer a una segona convocatòria o convocatòries addicionals per superar l'assignatura, la prova tindrà la mateixa estrucutra de les proves realitzades al primer i segon parcial de durant el curs, és a dir una prova de preguntes curtes i una prova pràctica de resolució de problemes; qualificació de l'acta correspondrà a la nota obtinguda en aquesta convocatòria. - A les proves avaluatòries no es podran fer servir dispositius amb posibilitat de transmissió de dades, com telefons mòbils, tauletes, ordinadors o qualsevol altres dispositiu amb aquesta capacitat de comunicació. - A les proves avaluatòries es podrà utilitzar la calculadora científica, però no apunts, ni formularis ni colecions de problemes. |
Basic |
Ferdinand P. Beer, Mecanica vectorial para ingenieros ()Dinámica), septima, Mc Graw Hill
Joseph Edward Shigley, Teoria de máquinas y mecanismos , 2ª, Ma Graw Hill
Enrique Sanmiguel, Analisis de Mecanismos Planos, 1ª, Paraninfo
|
|
Complementary |
A. Simon, Fundamentos de teoria de aquinas, 2ª, Bellisco
Hamilton H. Mabie, Mecanismos y dinámica de maquinaria, 2ª, Limusa
Roque Calero Pérez, Fundamentos de Máquinas y Mecanismos, , Mc Graw Hill
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|