Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
A1.1 Effectively apply knowledge of basic, scientific and technological materials pertaining to engineering. |
| A2 |
A1.2 Design, execute and analyze experiments related to engineering. |
| A6 |
A2.2 Conceive, project, calculate and design processes, equipment, industrial installations and services in the field of chemical engineering and related industrial sectors in terms of quality, safety, economics, the rational and efficient use of natural resources and the conservation of the environment. (G2) |
| A8 |
A3.1 Apply knowledge of mathematics, physics, chemistry, biology and other natural sciences by means of study, experience, practice and critical reasoning in order to establish economically viable solutions for technical problems (I1). |
| A9 |
A3.2 Design and optimize products, processes, systems and services for the chemical industry on the basis of various areas of chemical engineering, including processes, transport, separation operations, and chemical, nuclear, elctrochemical and biochemical reactions engineering (I2). |
| A10 |
A3.3 Conceptualize engineering models and apply innovative problems solving methods and appropriate IT applications to the design, simulation, optimization and control of processes and systems (I3). |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1.1 |
B1.1 Communicate and discuss proposals and conclusions in a clear and unambiguous manner in specialized and non-specialized multilingual forums (G9). |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C1.1 |
Have an intermediate mastery of a foreign language, preferably English |
| C1.2 |
Be advanced users of the information and communication technologies |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Determina la tecnologia de membranes per utilitzar segons les espècies a separar
Selecciona el material, estructura i configuració adequats de la membrana d'acord als compostos involucrats.
| | A2 |
Comprova a través de la simulació per ordinador els fonaments teòrics explicats a l'aula.
| | A6 |
Aplica nous conceptes d'operació i producció sostenible al disseny i operació de les operacions de separació.
Tria les condicions òptimes per a la producció de la membrana relacionats amb l'aplicació final.
| | A8 |
Selecciona l'operació de separació adequada atenent a les característiques del problema.
| | A9 |
Dissenya equips d'extracció o de lixiviació
Dissenya processos d'assecatge de sòlids
Dissenya columnes d'adsorció, intercanvi iònic i cromatografia
Dissenya equips de cristal • lització
Connecta el tipus de mòdul amb l'aplicació i el material de la membrana.
| | A10 |
Estableix el rang adequat de les condicions de funcionament per a cada procés i problema de separació.
Dissenya materials a utilitzar en la producció de membranes amb propietats específiques.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Prepara i realitza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits.
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, ...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il • lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ...
Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...).
Utilitza un llenguatge apropiat a la situació.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C1.1 |
Express opinions on abstract or cultural topics in a limited fashion.
Explain and justify briefly their opinions and projects.
Understand instructions about classes or tasks assigned by the teaching staff.
Understand the basic ideas of radio and television programmes.
Understand routine information and articles.
Understand the general meaning of texts that have non-routine information in a familiar subject area.
Take notes during a class.
Write letters or take notes about foreseeable, familiar matters.
| | C1.2 |
Understand basic computer hardware.
Understand the operating system as a hardware manager and the software as a working tool.
Use software for off-line communication: word processors, spreadsheets and digital presentations.
Use software for on-line communication: interactive tools (web, moodle, blogs, etc.), e-mail, forums, chat rooms, video conferences, collaborative work tools, etc.
|
Topic |
Sub-topic |
1. Lixiviatio and extraction
2. Solid drying
3. Adsorption, ion exchange and chromatography
4. Cristallization
5. Membrane technology and microencapsulation (MF, UF, NF, RO, Dyalisys, etc). Syntheses.
|
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
Lecture |
|
20 |
45 |
65 |
Seminars |
|
17 |
30 |
47 |
Laboratory practicals |
|
14 |
15 |
29 |
Personal tuition |
|
1 |
0 |
1 |
|
Oral tests |
A1 | A2 | A6 | A8 | A9 | A10 | B1.1 | C1.1 | C1.2 | |
1 |
0 |
1 |
Practical tests |
|
3 |
0 |
3 |
Mixed tests |
A1 | A2 | A6 | A8 | A9 | A10 | B1.1 | C1.1 | C1.2 | |
3 |
0 |
3 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Descripció del curs i definicions bàsiques |
Lecture |
Classes magistrals descriptives |
Seminars |
Resolució d'exercisis a l'aula i/o casos |
Laboratory practicals |
Laboratori bàsic de tecnologies de separacio avançades: Multipurpose/multiproduct pilot plant, Computer operated distillation pilot plant laboratori de membranes |
Personal tuition |
Trobades, fora de l'aula (despatx 301), individuals o en grups reduïts per tal de discutir sobre qüestions o problemes concrets. L'horari d'atenció serà comunicat
convenientment i les formes de contactar informades a l'espai Moodle. |
Description |
Meetings out of the classroom, at professors office or meeting rooms, on demand via moodle or email. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Oral tests |
A1 | A2 | A6 | A8 | A9 | A10 | B1.1 | C1.1 | C1.2 |
|
Exposicions |
15% |
Practical tests |
|
avaluacio del treball de laboratori |
35% |
Mixed tests |
A1 | A2 | A6 | A8 | A9 | A10 | B1.1 | C1.1 | C1.2 |
|
resolucio d'examens amb preguntes teòriques i de resolució d'exercicis |
35% |
Others |
|
proves durant els seminaris |
15% |
|
Other comments and second exam session |
A 3.5 is needed at each part to calculate averages. |
Basic |
M. Mulder, Basic Principles of Membrane Technology, segona, 1997
Puigjaner, Luis; Ollero, Pedro; De Prada, Cesar y Jiménez, ESTRATEGIAS DE MODELADO, SIMULACION Y OPTIMIZACION DE PROCESOS QU IMICOS, SINTESIS, ISBN: 9788497564045
|
|
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|