Type A
|
Code |
Competences Specific | | A15 |
A4.2 Lead and manage the organization of work and human resources by applying criteria regarding industrial safety, quality management, occupation risk prevention, sustainability and environmental management (P2). |
| A18 |
A4.5 Lead and monitor the control of installations, processes, products, certification, auditing, verification, testing and reports (P5). |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1.1 |
B1.1 Communicate and discuss proposals and conclusions in a clear and unambiguous manner in specialized and non-specialized multilingual forums (G9). |
| B1.2 |
B1.2 Adapt to changes and be able to apply new and advanced technologies and other important developments with initiative and entrepreneurial spirit. (G10) |
| B5 |
B3.1 Work in a team with responsibilities shared among multidisciplinary, multilingual and multicultural teams. |
| B8 |
B5.2 Bring together knowledge, make judgements and take decisions on the basis of incomplete or limited knowledge whilst taking into account the social and ethical responsibilities of professional practice. (G7) |
| B9 |
B5.3. Seeking new opportunities for creating businesses |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C1.1 |
Have an intermediate mastery of a foreign language, preferably English |
| C1.3 |
Be able to manage information and knowledge |
| C1.4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A15 |
Identifica els perills d'accidents en la indústria química.
Realitza informes d'anàlisis quantitatives de risc i de seguretat industrial.
Identifica les funcions generals i específiques del professional de la prevenció.
Analitza i avalua els riscos d'accidents laborals i la investigació dels mateixos com a mètode preventiu.
| | A18 |
Identifica la necessitat de la qualitat en la indústria, així com la seva estructura i ubicació dins de l'organització de l'empresa actual, així com comprèn que són i per a què serveixen els costos de la qualitat.
Aplica les tècniques de planificació avançada de la qualitat per garantir que els processos de fabricació siguin capaços de produir amb la qualitat especificada.
Coneix les diferents tècniques per a la verificació i el procés d'auditoria.
Sap com integrar l'acció preventiva en el conjunt d'activitats de l'empresa i quins principis s'han de seguir per a la seva implantació.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Prepara i realitza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits.
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, ...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il • lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ...
Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...).
Utilitza un llenguatge apropiat a la situació.
| | B1.2 |
Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el curs.
Transfereix l'aprenentatge de casos i exercicis de l'aula a situacions reals d 'altres àmbits.
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup.
Col • labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits.
Té en compte els punts de vista dels altres i retroalimenta de forma constructiva.
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen en l'equip.
| | B8 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius.
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges.
Elabora una estratègia per resoldre el problema.
Dirigeix el procés de presa de decisions de manera participativa.
Obté el suport necessari d'altres per assolir l'èxit de les seves decisions.
| | B9 |
Identifica les idees innovadores, les relaciona amb les necessitats de la societat, i determina la seva viabilitat.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C1.1 |
Express opinions on abstract or cultural topics in a limited fashion.
Explain and justify briefly their opinions and projects.
Understand instructions about classes or tasks assigned by the teaching staff.
Understand routine information and articles.
Understand the general meaning of texts that have non-routine information in a familiar subject area.
Write letters or take notes about foreseeable, familiar matters.
| | C1.3 |
Locate and access information effectively and efficiently.
Critically evaluate information and its sources, and add it to their own knowledge base and system of values.
Have a full understanding of the economic, legal, social and ethical implications of accessing and using information.
Reflect on, review and evaluate the information management process.
| | C1.4 |
Produce grammatically correct oral texts.
Produce well structured, clear and effective oral texts.
Produce oral texts that are appropriate to the communicative situation.
Produce grammatically correct written texts
Produce well-structured, clear and rich written texts
Produce written texts that are appropriate to the communicative situation
|
Topic |
Sub-topic |
1.Introduction
|
|
2.Industrial Safety Audit and Certification |
|
3.- Environmental Audit and Certification |
|
4.-Quality Audit and Certification |
|
5.-Integrated Management Systems |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
2 |
4 |
Lecture |
|
18 |
27 |
45 |
Seminars |
|
18 |
27 |
45 |
Personal tuition |
|
1 |
0 |
1 |
|
Practical tests |
A15 | A18 | B1.1 | B1.2 | B5 | B8 | B9 | C1.1 | C1.3 | C1.4 | |
6 |
12 |
18 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Course presentation |
Lecture |
Presentation topics by external experts. Discussion sessions |
Seminars |
Resolution of individual case studies, with teacher support in classroom |
Personal tuition |
Individual discussion, on demand |
Description |
At the request of the student, in hours of seminar or interview to be arranged. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Practical tests |
A15 | A18 | B1.1 | B1.2 | B5 | B8 | B9 | C1.1 | C1.3 | C1.4 |
|
Four practical cases raised and resolved individually. Oral presentation of results Questions session |
25% each case |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
|
Basic |
|
UNE-EN ISO 9001:2008
Sistemas de gestión de la calidad. Requisitos. (ISO 9001:2008) ISO 9001:2008 - sets out the requirements of a quality management system
UNE-EN ISO 14001:2004/AC:2009. Sistemas de
gestión ambiental. Requisitos con orientación para su uso. (ISO 14001:2004/Cor
1:2009) ISO 14001:2004 Environmental management systems – Requirements with guidance for use
OHSAS 18001:2007. Sistemas de gestión de
la seguridad y salud en el Trabajo. Grupo de Proyecto OHSAS. Editorial: AENOR.
ISBN: 978-84-8143-524-5
Sistemes
integrats de gestió (SIG) : qualitat, medi ambient, seguretat i salut laboral /
[coordinat per Joan Castillo, Joan Sansaloni] [Barcelona] : Generalitat de Catalunya, Departament de
Treball i Indústria, CIDEM, 2004 ISBN 8439363885 |
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|