Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
A1.1. Destacar en l'estudi i coneixement de l'àmbit de recerca triat: avaluar la importància cientificotècnica, el potencial tecnològic i la viabilitat de la nanociencia, dels materials, del seu disseny, la seva preparació, propietats, processos i desenvolupaments, tècniques i aplicacions. |
| A2 |
A1.2. Fer cerques bibliogràfiques exhaustives en temes altament especialitzats de nanociències, materials i disseny de producte i procés. |
| A4 |
A1.4. Concebre, dissenyar, construir, avaluar, reformular i mantenir equips, aplicacions o dissenys eficients per a estudis experimentals i de simulació numèrica en temes de tecnologia química. |
| A5 |
A1.5. Formular, desenvolupar i aplicar materials, productes i dispositius que incorporin nanoestructures. |
| A6 |
A1.6. Analitzar, identificar i valorar les dades obtingudes en els experiments i bases de dades del camp de la nanociència, els materials i la tecnologia química. |
| A10 |
A2.4 Sensibilitzar-se en temes mediambientals i socials relacionats amb la nanociència, els materials i el camp general de la tecnologia química. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B9 |
B1.1. Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats. |
| B14 |
B3.1. Treballar en equip de forma col•laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals. |
| B15 |
B4.1. Aprendre de forma contínua. |
| B16 |
B4.2. Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa. |
| B17 |
B5.1. Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, en un context de recerca i innovació. |
| B18 |
B5.2. Resoldre problemes complexos, en entorns nous i en contextos d'innovació i multidisciplinaris. |
| B19 |
B5.3. Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu en un context de recerca i innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Comprèn la relació entre les propietats físiques i l'estructura cristal • lina dels materials.
Comprèn les principals propietats físiques dels materials.
Distingeix els materials segons les seves propietats i aplicacions.
| | A2 |
Formula coneixements sobre la importància tecnològica dels materials.
| | A4 |
Formula coneixements sobre diferents tècniques de caracterització dels materials des d'un punt de vista físic, químic i morfològic.
| | A5 |
Identifica els mètodes d'obtenció i processament dels diferents tipus de materials.
| | A6 |
Coneix els principals tipus de materials.
| | A10 |
Identifica els diferents mecanismes de degradació dels materials i la seva recuperació, reducció i reutilització.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B9 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, ...
Prepara i realitza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits.
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il•lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ...
Utilitza un llenguatge apropiat a la situació.
Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...).
| | B14 |
Accepta i compleix les normes del grup.
Col • labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits.
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l'equip.
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Té en compte els punts de vista dels altres i retroalimenta de forma constructiva.
| | B15 |
Adopta autònomament les estratègies d'aprenentatge en cada situació.
Estableix els seus propis objectius d'aprenentatge.
| | B16 |
Formula preguntes adequades per a resoldre els dubtes o qüestions obertes, i té criteri en la recerca de la informació.
Selecciona un procediment d 'entre els que li proposa el professor.
| | B17 |
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca o treball.
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps.
Reflexiona sobre el seu procés d'aprenentatge i les seves necessitats d'aprenentatge.
| | B18 |
Dirigeix el procés de presa de decisions de manera participativa.
Elabora una estratègia per resoldre el problema.
Obté el recolzament necessari d'altres per assolir l'èxit de les seves decisions.
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges.
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius.
| | B19 |
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d'un problema.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts
| | C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
| | C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
Tema |
Subtema |
Tema 1: Introducció als materials.
|
Tipus de materials. Relació estructura-propietats-processat-aplicacions. Disseny i selecció de materials. Perspectives futures en l'ús de materials. |
Tema 2: Materials per a l'enginyeria. |
Metalls i aliatges. Ceràmiques i vidres. Polímers. Materials compostos. Nanomaterials. Biomaterials. Selecció de materials. |
Tema 3: Introducció a l'estructura dels materials. |
Estructura dels sòlids cristal · lins. Isomorfisme i polimorfisme. Defectes i microestructura en estructures cristal · lines. Sòlids no cristal · lins. |
Tema 4: Física de materials. |
Propietats elèctriques dels materials. Propietats magnètiques dels materials. Propietats òptiques dels materials. Propietats tèrmiques dels materials. Propietats mecàniques dels materials. |
Tema 5: Corrosió i degradació de materials. |
Desgast. -Mecanismes de fractura. Fatiga. Anàlisi, detecció i prevenció. Protecció contra el deteriorament i fallada dels materials. Materials i medi ambient. |
Tema 6: Processat de materials. |
Química de Materials. Modificació de les propietats dels materials. Modelització de materials. Principis de processos. |
Tema 7: Caracterització de materials. |
Assaigs de caracterització de materials. Assajos no destructius. Caracterització morfològica. Caracterització estructural (difracció de raigs X, espectroscòpia Raman), Caracterització física (mecànica, elèctrica i òptica). |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
20 |
20 |
40 |
Seminaris |
|
5 |
20 |
25 |
Pràctiques a laboratoris |
|
25 |
35 |
60 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es desenvoluparan una sèrie de sessions introductòries als continguts dels temes.
|
Sessió Magistral |
En sessions magistrals breus s'introduiran els conceptes bàsics de l'assignatura que es treballaran més a fons en els seminaris.
|
Seminaris |
En els seminaris es treballaran a fons els conceptes impartits en l'assignatura.
|
Pràctiques a laboratoris |
Durant les pràctiques de laboratori s'interpretaran resultats de caracterització reals relacionats amb els coneixements impartits en l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
S'atendran les consultes en les hores d'atenció als alumnes. I a més es donarà cita prèvia per correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Resolució de problemes. Treball. Presentacions i Exposicions. |
45% |
Pràctiques a laboratoris |
|
Resolució de pràctiques de laboratori. |
10% |
Proves de desenvolupament |
|
Examen de desenvolupament sobre tots els temes de l'assignatura. |
45% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la segona convocatòria es realitzarà una única prova escrita sobre tots els temes de l'assignatura. |
Bàsica |
Callister,W. D., Ciencia de los materiales e ingenieria. Una introducción, John Wiley & Sons. Inc., Broofield,1991
SMITH, W.D. , Fundamentos de la ciencia e ingenieria de los materiales, McGraw Hill, New york, 1993
ASKELAND, D. R. , La ciencia e ingenieria de los materiales, Wodsworth Iberoamericana, 1987
Shuvalov, L.A. et al., Modern Crystallography IV: Physical properties of crystals, Springer-Verlag, Shuvalov, L.A. et al., Modern Crystallography IV:
NYE,J. F., Physical properties of crystals, Oxford science publications, Oxford,1985
E. Hartmann, An introduction to Crystal Physics, Pu. International Union of Crystallography, Cardiff, 1984
B.D. Cullity, Elements of X-Ray Diffraction, Addison-Wesley Pu. Co., 1978
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|