Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.3 |
Planificar i executar projectes d’R+D+I relacionats amb el camp de les nanociències, els materials i les tecnologies químiques, elaborar-ne les conclusions i preparar els informes associats. |
| A1.6 |
Analitzar, identificar i valorar les dades obtingudes en els experiments i bases de dades del camp de la nanociència, els materials i la tecnologia química. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
| B2.4 |
Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat d'emetre judicis i presa de decisions, a partir d'informació incompleta o limitada, que incloguin reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques de l'exercici professional. |
| B4.1 |
Posseir les habilitats de l'aprenentatge autònom per mantenir i millorar les competències pròpies de la titulació que permetin el desenvolupament continu. |
| B4.2 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. |
| B5.2 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora, en contextos multidisciplinaris. |
| B5.3 |
Aplicar tecnologies noves i avançades i altres progressos rellevants, amb iniciativa i esperit emprenedor, gestionar i utilitzar la informació de manera eficient. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.3 |
Desenvolupa conceptes i eines que són necessaris per a la definició de la investigació, delimitar un projecte de tesi, estructurar i escriure una tesi, així com la presentació de l'obra.
Elabora la proposta, incloent les hipòtesis i el programa experimental.
Identifica els instruments i tècniques de treball a emprar.
Revisa els antecedents i la bibliografia rellevant sobre el tema de recerca.
Selecciona i determina l'abast d'un tema d'iniciació a la investigació com a mètode d'integració en un grup de recerca.
| | A1.6 |
Examina, comprèn i discuteix els resultats experimentals obtinguts al laboratori, o mitjançant bases de dades, relacionats amb el camp de la nanociència i la nanotecnologia.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Prepara i realitza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits.
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, ...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il•lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ...
Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...).
Utilitza un llenguatge apropiat a la situació.
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
| | B2.4 |
Integra coneixements de diferents assignatures impartides en el màster en la realització d'un projecte.
Identifica i explica els comportaments clau que sustenten la competència de 'Integritat'.
Determina i descriu els elements que constitueixen un sistema de gestió excel·lent.
Identifica i diferencia les funcions del lideratge i del management.
Defineix el lideratge transformacional i el compara amb el tipus de lideratge propugnat pels models d'excel·lència organitzacional.
| | B4.1 |
Adopta autònomament les estratègies d'aprenentatge en cada situació.
Estableix els seus propis objectius d'aprenentatge.
Selecciona un procediment d 'entre els que li proposa el professor.
Formula preguntes adequades per a resoldre els dubtes o qüestions obertes, i té criteri en la recerca de la informació.
| | B4.2 |
Identifica necessitats de formació.
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral
| | B5.2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius.
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges.
Elabora una estratègia per resoldre el problema.
Dirigeix el procés de presa de decisions de manera participativa.
Obté el recolzament necessari d'altres per assolir l'èxit de les seves decisions.
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d'un problema.
| | B5.3 |
Coneix diferent hardware d' ordinadors.
Coneix el sistema operatiu com a gestor del hardware i el software com a eina de treball.
Utilitza software per a comunicació off-line: editors de text, fulls de càlcul i presentacions digitals.
Utiliza software per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blogs..), correu electrònic, fòrums, xats, videoconferències, eines de treball col.laboratiu...
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient.
Avalúa críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l'accés a la informació i el seu us.
Reflexiona, revisa y avalúa el procés de gestió de la informació.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1 Objectius del curs. Projecte de recerca |
Objectius del curs i temari. Encaix d'aquests objectius en el programa de l'estudiant. Característiques que defininen la investigació. Acostant-se a la investigació. Definint objectius científics. |
2 La revisió de la literatura tècnica |
Per què és necessària? Quant coneixement de l'estat de la tècnica es necessita abans de definir un objectiu de recerca? Buscant literatura rellevant (treballs científics, patents): Eines i consideracions. Organitzar i pair la informació. |
3 L'avaluació de la literatura tècnica |
Introducció a la cienciometria i la Ciència de la Ciència. Indicadors d'Impacte. |
4 Integritat científica |
Conducta responsable en la recerca. Supervisió. Recerca col·laborativa i autoria. |
5 Protecció de la Propietat Intel·lectual |
Propietat de les dades i la propietat intel·lectual. Clàusules de propietat intel·lectual en els contractes. Procediments de la universitat. Ètica i aspectes socials. |
6 Planificació i execució de projectes |
Consideracions en planificar el seu projecte. Els recursos, objectius, tasques, diagrames de Gantt. Obstacles. Objectius SMART. |
7 La comunicació dins de l'equip del projecte |
Mentalitat d'equip. Model de Compromís. Reunions. Pluja d'idees. Comunicació. Gestió de la informació. Quaderns de laboratori. Manteniment de registres digitals, fluxos de treball. |
8 Presentacions orals |
La por escènica. Primers passos en la preparació d'una presentació oral. Diapositives com un suport, no un fi. Com gestionar les preguntes. |
9 L'escriptura tècnica |
Abans d'escriure: La definició de la seva contribució. Per on començar: Restriccions i eines estilístiques. Estructura. Llenguatge: Sent precís, sent clar, sent franc, sent familiar, sent concís, sent fluid. Il·lustració. Importància del títol i el resum. Autoria i revisió. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
17 |
17 |
34 |
Treballs |
|
6 |
17 |
23 |
Debats |
|
1 |
1 |
2 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
5 |
6 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripció general dels objectius i pla d'estudis d'aquest curs. |
Sessió Magistral |
Les sessions magistrals seran la base per a la introducció dels diferents temes del curs. Es desitja i espera que els estudiants participin amb preguntes i els seus punts de vista. |
Treballs |
S'encarregaran treballs que consistiran en exercicis relacionats amb la matèria objecte de cadascuna de les sessions magistrals. |
Debats |
Hi pot haver un debat a classe, sobre les qüestions ètiques, per exemple, en què un grup d'estudiants d'adoptar un punt de vista, i un altre grup d'un altre punt de vista. Un estudiant pot ser la persona que parla per al grup. No obstant això, tots els estudiants estaran obligats a participar. |
Presentacions / exposicions |
Es demanarà a cada estudiant que prepari una o més presentacions orals individuals sorbre un projecte de recerca de la seva elecció. L'encàrrec especificarà les limitacions de la presentació. S'espera que qualsevol dels criteris establerts en les sessions magistrals seran aplicats a la presentació. Altres estudiants i el(s) tutor(s) aportaran la seva valoració. |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada per part del (dels) tutor(s) per tal de respondre preguntes sobre qüestions específiques sobre la matèria objecte del curs. |
Descripció |
Atenció personalitzada per part del (dels) tutor(s) per tal de respondre preguntes sobre qüestions específiques sobre la matèria objecte del curs. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Els treballs escrits consistiran en exercicis relacionats amb la matèria objecte de cadascuna de les sessions magistrals. El treball és individual i es connectarà a un projecte d'investigació de l'elecció de l'estudiant. (En lloc d'un debat, treballs escrits addicionals poden ser assignats pel tutor.) Qualsevol plagi per part de l'alumne que es detecti, serà penalitzat. |
55 |
Debats |
|
Hi pot haver debats a classe sobre les qüestions ètiques, per exemple, en què un grup d'estudiants adopti un punt de vista, i un altre grup un altre. Un estudiant pot ser la persona que parli pel seu grup. No obstant això, tots els estudiants estaran obligats a participar. |
5 |
Presentacions / exposicions |
|
Es demanarà a cada estudiant que prepari una o més presentacions orals individuals sorbre un projecte de recerca de la seva elecció. L'encàrrec especificarà les limitacions de la presentació. S'espera que qualsevol dels criteris establerts en les sessions magistrals seran aplicats a la presentació. Altres estudiants i el(s) tutor(s) aportaran la seva valoració. |
20 |
Proves objectives de tipus test |
|
Proves de tipus test (d'opció múltiple) es donaran a classe, en general sobre el contingut de les sessions magistrals. |
20 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consistirà en un examen escrit o oral sobre el tema de sessions magistrals. |
Bàsica |
Michael Alley, The Craft of Scientific Writing, 3rd edition, Springer, 1996
Michael Alley,, Craft of Scientific Presentations, , Springer, 2002
Francis L. Macrina, Scientific Integrity: Text and Cases in Responsible Conduct of Research, 3rd edition, ASM Press, 2005
W. Strunk Jr. and E.B. White, The Elements of Style., 4th Edition, Longman (Boston), 1999.
|
|
Complementària |
Alon U, How to give a good talk, , Molecular Cell, 36, pp. 165-7 (2009).
Alon U , How To Choose a Good Scientific Problem”, , Molecular Cell , 35, MOLCEL 3237 (2009)
Hengl, T. and Gould, M., Rules of thumb for writing research articles, , 2002
R. K. Van Wagenen., Writing a Thesis. Substance and Style., , Prentice Hall (Englewood Cliffs), 1991.
Woodford F.P., Sounder Thinking Through Clearer Writing, , Science 156 (3776): 743-745 (1967).
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|