DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) SEMINARIS INTERDISCIPLINARIS Codi 20705105
Ensenyament
Nanociència, Materials i Processos: Tecnologia Química de Frontera (2013)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Enginyeria Química
Coordinador/a
SALES PARDO, MARTA
Adreça electrònica marta.sales@urv.cat
Professors/es
SALES PARDO, MARTA
Web
Descripció general i informació rellevant L'objectiu d'aquest curs és que l'estudiant adquireixi una visió àmplia de la recerca actual en àrees relacionades amb el tema del màster.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A7 A2.1. Presentar els resultats seguint el format de la bibliografia científica experimental, d'acord amb els estàndards comunament acceptats.
 A8 A2.2. Avaluar críticament els resultats de recerca, pròpia o aliena, en el camp de la nanotecnologia, els materials i el disseny de producte i procés.
 A10 A2.4 Sensibilitzar-se en temes mediambientals i socials relacionats amb la nanociència, els materials i el camp general de la tecnologia química.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B9 B1.1. Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats.
 B15 B4.1. Aprendre de forma contínua.
 B16 B4.2. Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa.
 B19 B5.3. Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu en un context de recerca i innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A7 Adquireix un llenguatge comú especialitzat en nanoquímica i nanoenginyeria química i bioquímica.
Aprèn tècniques de comunicació i presentació eficaços en la base de la crítica constructiva de les presentacions a les quals assisteixen.
Practica la comunicació escrita mitjançant la redacció dels informes corresponents a cada seminari.
 A8 Adquireix una àmplia comprensió dels temes de recerca d'interès actual en nanoquímica i nanoenginyeria
Aconsegueix una visió àmplia de la nanociència i tecnologia química a través de la multidisciplinarietat dels seminaris.
 A10 Són capaços d'avaluar els factors mediambientals rellevants per a un projecte d'investigació.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B9 Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, ...
Prepara i realitza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits.
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il•lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ...
Utilitza un llenguatge apropiat a la situació.
Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...).
 B15 Adopta autònomament les estratègies d'aprenentatge en cada situació.
Estableix els seus propis objectius d'aprenentatge.
 B16 Formula preguntes adequades per a resoldre els dubtes o qüestions obertes, i té criteri en la recerca de la informació.
Selecciona un procediment d 'entre els que li proposa el professor.
 B19 Segueix un mètode lògic per identificar les causes d'un problema.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1 Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
 C6 Identifica necessitats de formació
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral

Continguts
Tema Subtema
Conèixer l'estat actual de la recerca en les àreas realcionades amb la tecnologia química de frontera, especialment la nanociència, la ciència de materials i l'enginyeria de processos.
Entendre la importància de la multidisciplinaritat en les tasques de recerca.
Aprendre tècniques de comunicació i presentació efectives.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
0.5 0 0.5
Seminaris
A7
A8
A10
B9
B15
B16
B19
C1
30 30 60
Atenció personalitzada
0.5 0 0.5
 
Proves orals
A8
B9
B16
C1
C3
C6
5 10 15
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Sessió en què es descriuran l'estructura, objectius i avaluació de l'assignatura.
Seminaris Presentacions d'una hora en què experts d'alt nivell presentaran la seva recerca actual en temes relacionats amb el tema del màster.
Atenció personalitzada El coordinador es reunirà amb cadascun dels estudiants per tractar qualsevol circumstància especial que es pugui donar durant el curs.

Atenció personalitzada
Descripció
Els estudiants es podran trobar amb el coordinador de l'assignatura en els hroaris indicats al moodle. Cal que els estudiants demanin cita prèvia utilitzant l'espai moodle.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Seminaris
A7
A8
A10
B9
B15
B16
B19
C1

L'assistència als seminaris és obligatòria. Després de cada semninari caldrà omplir i enviar un formulari en anglès sobre el seminari utilitzant la plantilla disponible a l'espai moodle.
75%
Proves orals
A8
B9
B16
C1
C3
C6
Al final del curs, cada estudiant farà una presentació curta en anglès (<5 min) introduïnt i motivant el tema del seu projecte de màster. 25%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

No hi haurà segona convocatòria per la part de treball corresponent als seminaris. Els estudiants tindran la oportunitat de fer una altra presentació oral curta en anglès sobre el seu projecte de màster per tal de millorar la seva nota en aquest part de l'assignatura (25%).


Fonts d'informació

Bàsica

Articles/llibres recomanats en cadascun dels seminaris o en la pàgina web dels presentadors.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent