Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
CE1-Utilitzar apropiadament les tècniques modernes de caracterització de compostos químics |
|
AC6 |
CE6-Utilitzar amb fluïdesa terminologia especialitzada en anglès en els camps de la síntesi, la catàlisi i el disseny molecular |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Objectius |
Competències |
|
AC1 AC6
|
|
|
Aplica conceptes de química supramolecular al disseny i síntesi de receptors moleculars, dispositius moleculars senzills i materials moleculars nanoestructurats.
|
|
|
|
Identifica les propietats fonamentals de les forces intermoleculars i la seva importància en química, biologia i ciència dels materials.
Identifica els mètodes experimentals utilitzats en la caracterització de sistemes supramoleculars.
|
|
|
|
Interpreta processos químics i biològics que funcionen en base a interaccions intermoleculars |
|
|
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. Des de la química molecular fins a la química supramolecular. Interaccions no covalents.
|
|
Tema 2. Estequiometria i constant de estabilitat. Valoracions mediant RMN. altres mètodes. Agregació i transport. |
|
Tema 3. Complementarietat, ajusta inductor, al•losterisme i cooperativitat. Els receptors i els transportadors moleculars. Els processos dinàmics: cinètica davant termodinàmica. |
|
Tema 4. Reconeixement de cations. èters corona, criptants, ciclofans i altres receptors. Reconeixement quiral. |
|
Tema 5. Reconeixement de anions. Receptors basats en pares iònics, enllaces de hidrogeno.
|
|
Tema 6. El reconeixement molecular de les biomolècules (I). Aminoàcids, pèptids, proteïnes. Interacciones ligand-proteïnes i proteïna-proteïna. El reconeixement molecular de les biomolècules (II). Bases nitrogenades, nucleòtids i àcids nucleics. Interaccions ligand-DNA.
|
|
Tema 7. Autoassemblatge i autoorganització.
|
|
Tema 8. Autoassamblatge en sistemes sintètics.
|
|
Tema 9. Autoassamblatge jeràrquic. Capsules.
|
|
Tema 10.Materials i dispositives moleculars. Maquines moleculars. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
Sessió Magistral |
|
80 |
0 |
80 |
Seminaris |
|
15 |
0 |
15 |
|
Atenció personalitzada |
|
7 |
0 |
7 |
|
Proves de desenvolupament |
|
9 |
0 |
9 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
|
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura.
|
Seminaris |
Treball en profunditat d'uns temas. Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants.
|
|
Descripció |
Pascal Blondeau:
pascal.blondeau@urv.cat
Dept. Química Analítica i Química Orgànica URV |
|
|
Descripció |
Pes |
Seminaris |
Exposició oral individual i en grup sobre un tema específic i sobre un article científic. |
30% |
Proves de desenvolupament |
Exàmens individuals escrits: un sobre fonaments teòrics i altre sobre aplicació dels fonaments teòrics a casos pràctics.
Treballs setmanals sobre aplicacions pràctiques dels conceptes teòrics. |
60% |
Altres |
Participació individual a classe. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En cas de no superar alguna de les parts, s'haurà de recuperar. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. ${1}i |
Bàsica |
STEED, J. W.; ATWOOD, J. L., Supramolecular Chemistry, John Wiley and Sons, Last Edition
Jonathan W. Steed, David R. Turner and Karl Wallace J, Core Concepts in Supramolecular Chemistry and Nanochemistry (Paperback), Wiley, última edició
|
|
Complementària |
SCHNEIDER, H.-J.; YATSIMIRSKY, A. K., Principles and methods in Supramolecular Chemistry, John Wiley & Sons, 2000
LEHN, J.-M., Supramolecular Chemistry Concepts and Perspective, VCH, 1995
VÖGTLE, F., Supramolecular Chemistry, John Wiley & Sons, 1991
, Comprehensive Supramolecular Chemistry (11 volums), Elsevier,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|