DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) TECNOLOGIA DE MEMBRANES I MICROCÀPSULES Codi 20705212
Ensenyament
Nanociència, Materials i Processos: Tecnologia Química de Frontera (2013)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Enginyeria Química
Coordinador/a
GARCIA VALLS, RICARD
Adreça electrònica ricard.garcia@urv.cat
Professors/es
GARCIA VALLS, RICARD
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 A1.1. Destacar en l'estudi i coneixement de l'àmbit de recerca triat: avaluar la importància cientificotècnica, el potencial tecnològic i la viabilitat de la nanociencia, dels materials, del seu disseny, la seva preparació, propietats, processos i desenvolupaments, tècniques i aplicacions.
 A2 A1.2. Fer cerques bibliogràfiques exhaustives en temes altament especialitzats de nanociències, materials i disseny de producte i procés.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B9 B1.1. Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats.
 B14 B3.1. Treballar en equip de forma col•laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals.
 B15 B4.1. Aprendre de forma contínua.
 B16 B4.2. Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa.
 B19 B5.3. Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu en un context de recerca i innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Connecta el tipus de mòdul amb l'aplicació i el material de la membrana.
Determina la tecnologia de membranes per utilitzar segons les espècies a separar.
Dissenya materials a utilitzar en la producció de membranes amb propietats específiques.
Estableix el rang adequat de les condicions de funcionament per a cada procés i problema de separació.
 A2 Tria les condicions òptimes per a la producció de la membrana relacionats amb l'aplicació final.
Selecciona el material, estructura i configuració adequats de la membrana d'acord als compostos involucrats.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B9 Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, ...
Prepara i realitza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits.
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il•lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ...
Utilitza un llenguatge apropiat a la situació.
Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...).
 B14 Accepta i compleix les normes del grup.
Col • labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits.
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l'equip.
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Té en compte els punts de vista dels altres i retroalimenta de forma constructiva.
 B15 Adopta autònomament les estratègies d'aprenentatge en cada situació.
Estableix els seus propis objectius d'aprenentatge.
 B16 Formula preguntes adequades per a resoldre els dubtes o qüestions obertes, i té criteri en la recerca de la informació.
Selecciona un procediment d 'entre els que li proposa el professor.
 B19 Segueix un mètode lògic per identificar les causes d'un problema.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1 Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts

Continguts
Tema Subtema
Definicions. Mecanismes. Configuracions i mòduls. Microfiltració (MF), ultrafiltració (UF), nanofiltració (NF). Osmosi inversa (RO). Diàlisi. Electrodiàlisi. Pervaporació. Permeació de gasos. Integració amb altres processos. Síntesi i fabricació de membranes.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1.5 2.5
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1
A2
B9
B14
B15
B16
B19
10 20 30
Presentacions / exposicions
A2
B9
B16
C1
2 2 4
Pràctiques a laboratoris
A1
B16
B19
5 10 15
Sessió Magistral
A1
A2
B9
B15
B19
C1
9 12.5 21.5
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves mixtes
A1
A2
B9
B14
B15
B16
B19
C1
1 0 1
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Descripció del curs i definicions bàsiques de la tecnologia de membranes, arees d'aplicació tant comercials com de recerca.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària resolució d'exercisis a l'aula i/o casos
Presentacions / exposicions exposar un tema o una ressolució de cas
Pràctiques a laboratoris Laboratori bàsic de tecnologia de membranes
Sessió Magistral Classes magistrals descriptives
Atenció personalitzada Trobades, fora de l'aula (despatx 301), individuals o en grups reduïts per tal de discutir sobre qüestions o problemes concrets. L'horari d'atenció serà comunicat
convenientment i les formes de contactar informades a l'espai Moodle.

Atenció personalitzada
Descripció
Trobades, fora de l'aula (despatx 301), individuals o en grups reduïts per tal de discutir sobre qüestions o problemes concrets. L'horari d'atenció serà comunicat convenientment i les formes de contactar informades a l'espai Moodle.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1
A2
B9
B14
B15
B16
B19
Ressolució d'exercisis a classe 15%
Presentacions / exposicions
A2
B9
B16
C1
Presentacions /exposicions 25%
Pràctiques a laboratoris
A1
B16
B19
Pràctiques de laboratori 25%
Proves mixtes
A1
A2
B9
B14
B15
B16
B19
C1
Proves presencials individuals 35%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'avaluació en segona convocatòria serà un examen.


Fonts d'informació

Bàsica Mulder, Basic Principles of Membrane Technology, Segona, 1997


Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent