DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) QUIMIOINFORMÀTICA APLICADA A LA RECERCA EN NUTRICIÓ Codi 20705221
Ensenyament
Nanociència, Materials i Processos: Tecnologia Química de Frontera (2013)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Coordinador/a
PUJADAS ANGUIANO, GERARD
Adreça electrònica gerard.pujadas@urv.cat
Professors/es
PUJADAS ANGUIANO, GERARD
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant L’objectiu d’aquesta assignatura consisteix en proporcionar a l’alumne amb els fonaments teòrics i pràctics per tal de poder aplicar tècniques bàsiques bio i quimioinformàtiques a la recerca en nutrició.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 A1.1. Destacar en l'estudi i coneixement de l'àmbit de recerca triat: avaluar la importància cientificotècnica, el potencial tecnològic i la viabilitat de la nanociencia, dels materials, del seu disseny, la seva preparació, propietats, processos i desenvolupaments, tècniques i aplicacions.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B15 B4.1. Aprendre de forma contínua.
 B19 B5.3. Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu en un context de recerca i innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Identifica i utilitza les bases de dades i programes informàtics útils en la recerca en nutrició.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B15 Adopta autònomament les estratègies d'aprenentatge en cada situació.
Estableix els seus propis objectius d'aprenentatge.
 B19 Segueix un mètode lògic per identificar les causes d'un problema.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1 Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts

Continguts
Tema Subtema
1. Anàlisi de seqüències de proteïnes i d'àcids nucleics
2. Anàlisi d'estructures de proteïnes i d'àcids nucleics
3. Predicció de bioactivitat de lligands - Bases de dades de lligands d'interès nutricional.
- Fonaments del cribatge virtual.
- Cribatge virtual en absència de l'estructura 3D de la diana.
- Cribatge virtual en presència de l'estructura 3D de la diana.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
A1
9 18 27
Seminaris
B15
10 20 30
Treballs
C1
2 12 14
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves objectives de preguntes curtes
B19
2 0 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició del contingut de l’assignatura.
Seminaris Treball en profunditat d‘un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el que fer professional.
Treballs Treball en profunditat d‘un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el que fer professional.
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants.

Atenció personalitzada
Descripció
Solució de dubtes a través de la llista de discussió de l’assignatura on tots els alumnes hauran de preguntar els seus dubtes i on el professor els respondrà. La utilització d’una llista de discussió té l’avantatge que tots els seus membres reben tots els correus que s’hi envien i, per tant, tothom pot participar-hi resolent dubtes o rebent les explicacions del professor als dubtes dels companys.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Treballs
C1
Es realitzarà un treball pràctic individual o exercicis per tal de demostrar que l’alumne és capaç d’aplicar a la resolució d’un problema concret els fonaments teòrics de l’assignatura. 50%
Proves objectives de preguntes curtes
B19
Preguntes curtes que demostrin el grau de comprensió i assimilació per part de l’alumne de les explicacions teòriques realitzades pel professor. 50%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Els estudiants que no hagin superat l'assignatura, podran presentar-se a la 2ª convocatòria. El centre determinarà el calendari de proves al que es donarà la corresponent difusió.


Fonts d'informació

Bàsica , Bioinformatics : from genomes to drugs, Thomas Lengauer ,

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent