Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Demostrar un profund coneixement i comprensió de les disciplines pròpies de l'enginyeria ambiental i sostenibilitat energètica. |
| A1.2 |
Analitza les interaccions dinàmiques en els sistemes complexos de l'entorn i medi ambient. |
| A1.3 |
Proporcionar assessorament científic per al desenvolupament de polítiques i presa de decisions sostenibles, respectuoses amb el medi ambient i que suposin la millora de l'estalvi i l'eficiència energètica, d'acord amb la normativa vigent. |
| A1.4 |
Conèixer i aplicar les eines i estratègies de gestió i / o disseny de procés i producte apropiats des del punt de vista de la sostenibilitat ambiental i energètica. |
| A1.5 |
Formular les estratègies necessàries de recollida de dades per al disseny i l'aplicació de models conceptuals i de càlcul per a un millor enteniment de sistemes complexos de l'enginyeria i gestió ambiental i energètica. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Coneix les eines bàsiques de sostenibilitat.
Analitza els resultats, defineix mesures preventives i, gestiona els recursos.
| | A1.2 |
Aprèn l'ús de la sostenibilitat com una eina transversal en la pràctica de l'enginyeria.
| | A1.3 |
Aplica les millors pràctiques i estratègies de sostenibilitat, el mesurament, la comunicació, així com, les eines i tecnologies per ser aplicades en la indústria.
| | A1.4 |
Integra els coneixements per a la realització d'un avantprojecte i estudis de viabilitat.
| | A1.5 |
Aplica les tècniques de tractament de dades mediambientals.
Coneix i aplica els models de les diferents eines de sostenibilitat.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introducció a les eines de sostenibilitat |
|
2. Avaluació del cicle de vida |
Inventari del cicle de vida
Factors de caracterització
Avaluació de l'impacte de cicle de vida
Repartiment de càrregues
Incertesa
Software |
3. Avaluació del risc ambiental i suport a la presa de decisions |
Introducció a l'avaluació del risc: Directiva REACH
Indentificació del risc
Toxicologia/epidemiologia
Avaluació de la dosi-resposta
Avaluació de l'exposició
Caracterització del risc |
4. Ecodisseny i ecolabeling |
Guies d'ecodisseny
Eines
Anàlisi de la millora ambiental
Comunicació |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
15 |
20 |
35 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
24 |
47.5 |
71.5 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció al curs |
Sessió Magistral |
Mitjançant les classes magistrals s'explicarà la teoria que figura al programa de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
Durant les classes es resoldran problemes de forma guiada. Durant la setmana es demanarà als estudiants que resolguin problemes i exercicis. Els resultats s'hauran d'entregar en periode fitxat pel professor. S'haurà de desenvolupar un cas d'estudi basat en anàlisi de cicle de vida i avaluació de riscos ambientals. |
Atenció personalitzada |
Els estudiants tenen la possibilitat de ser assistits personalment pels professors del curs. |
Descripció |
Es podran realitzar consultes de manera individualitzada concertant-les prèviament per correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
S'avaluaran els problemes proposats setmanalment pel professor i que s'hauran d'entregar quan aquest indiqui. |
30%
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Al final del curs es realitzarà un examen amb preguntes on l'alumne haurà de plamar el coneixements pràctics i teòrics de l'assignatura. |
40% |
Proves mixtes |
|
Informe sobre un cas d'estudi d'una acaluació de cicle de vida i avaluació de riscos i presentació oral (En anglès). |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Göran Finnveden, Michael Z. Hauschild, Tomas Ekvall, Jeroen Guinée, Reinout Heijungs, Stefanie Hellw, Recent developments in Life Cycle Assessment, , (2009) 91: 1-21
Sonnemann G, Castells F, Schuhmacher M, Integrated Life-Cycle and risk assessment for industrial processes, Lewis Publishers, 2004
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|