DADES IDENTIFICATIVES 2017_18
Assignatura (*) DISSENY ECOEFICIENT DE PROCESSOS Codi 20735112
Ensenyament
Enginyeria Ambiental i Sostenibilitat Energètica (2016)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Primer AN
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Enginyeria Mecànica
Enginyeria Química
Coordinador/a
SCHUHMACHER ANSUATEGUI, MARTA
Adreça electrònica marta.schuhmacher@urv.cat
joanramon.alabart@urv.cat
dieter.boer@urv.cat
laureano.jimenez@urv.cat
carmenmaria.torres@urv.cat
Professors/es
SCHUHMACHER ANSUATEGUI, MARTA
ALABART CÓRDOBA, JOAN RAMON
BOER ., DIETER-THOMAS
JIMÉNEZ ESTELLER, LAUREANO
TORRES COSTA, CARMEN MARIA
Web
Descripció general i informació rellevant El curs segueix un enfocament d'aprenentatge basat en projectes , on els continguts van haver de ser aplicat i posat en pràctica en un cas que seguiran durant tot el curs ( disseny de la planta de procés, el disseny dels sistemes de serveis públics, el disseny de l'edifici ... ) . Conceptes com ara l'avaluació de la sostenibilitat , el cicle de vida ( usant GABI ) , simulació de processos (utilitzant AspenPlus i / o Hysys ) , anàlisi de pressió ( usant EES ) , i la integració dels sistemes d'energia de renovació seran els aspectes més importants del curs.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1.4 Conèixer i aplicar les eines i estratègies de gestió i / o disseny de procés i producte apropiats des del punt de vista de la sostenibilitat ambiental i energètica.
 A2.1 Conèixer i aplicar les últimes i més innovadores tecnologies respectuoses amb el medi ambient per resoldre els problemes ambientals en diversos àmbits d'activitat.
 A2.2 Capacitat per a l'anàlisi d'instal·lacions energètiques i l'aplicació de les últimes i més innovadores estratègies per a l'estalvi d'energia i la millora de rendiment.
 A2.3 Gestionar projectes tècnics o professionals complexos, que poden requerir coneixements més enllà dels propis de la seva disciplina.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B2.1 Proporcionar propòsit i direcció. Influir i guiar a altres per millorar el rendiment i aconseguir objectius.
 B2.2 Liderar i definir equips multidisciplinaris capaços de resoldre canvis tècnics i necessitats directives en contextos nacionals i internacionals i entorns poc definits.
 B2.3 Crear un entorn adequat per al desenvolupament individual.
 B2.4 Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat d'emetre judicis i presa de decisions, a partir d'informació incompleta o limitada, que incloguin reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques de l'exercici professional
 B3.1 Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals i en entorns complexos.
 B3.2 Aconseguir interdependència amb responsabilitat compartida.
 B3.3 Resoldre els conflictes de manera constructiva.
 B4.1 Posseir les habilitats de l'aprenentatge autònom per mantenir i millorar les competències pròpies de la titulació que permetin el desenvolupament continu.
 B5.2 Resoldre problemes complexos de manera crítica, creativa i innovadora, en contextos multidisciplinars.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1.4 Coneix i domina el disseny de processos industrials en l'àmbit de la indústria química i afí, mitjançant l'ús d'eines de suport a la presa de decisions (bases de dades ambientals i simuladors de procés).
 A2.1 Proposa tecnologies respectuoses amb el medi ambient en el disseny de processos industrials.
 A2.2 Domina el disseny de processos industrials considerant aspectes d'estalvi energètic.
 A2.3 Desenvolupa adequadament tot un seguit de competències específiques i transversals en un projecte integrador.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B2.1 Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels rols dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat.
Fomenta que tots els membres es comprometen amb la gestió i funcionament de l'equip.
Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real d'intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte.
Concreta els objectius a llarg termini en objectius operatius.
Desenvolupa estratègies per involucrar a l'equip en la consecució dels objectius.
Recorda i explica els principals models de lideratge transformacional basats en comportaments.
Defineix els conceptes de visió, missió i valors.
Identifica i explica els comportaments clau per influenciar positivament als grups d'interès externs.
Identifica i explica els comportaments clau per impulsar la millora contínua i la innovació en l'organització.
 B2.2 Proposa al grup metes ambicioses i clarament definides.
Identifica i explica els comportaments clau per aprofitar el màxim potencial de les persones de l'organització.
 B2.3 Estableix les estratègies perquè cada membre de l'equip desenvolupi al màxim les seves competències.
Crea plans de desenvolupament personal efectius.
 B2.4 Integra coneixements de diferents assignatures impartides en el màster en la realització d'un projecte integrat.
Identifica i explica els comportaments clau que sustenten la competència de 'Integritat'.
Determina i descriu els elements que constitueixen un sistema de gestió excel·lent.
Identifica i diferencia les funcions del lideratge i del management.
Defineix el lideratge transformacional i el compara amb el tipus de lideratge propugnat pels models d'excel·lència organitzacional.
 B3.1 Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup.
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits.
Té en compte els punts de vista dels altres i retroalimenta de forma constructiva.
 B3.2 Coneix i comprèn tots els diferents apartats del projecte.
Col·labora activament amb els membres de l'equip en la consecució dels objectius del projecte.
 B3.3 Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen en l'equip.
 B4.1 Adopta autònomament les estratègies d'aprenentatge en cada situació.
Estableix els seus propis objectius d'aprenentatge.
 B5.2 Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius.
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges.
Elabora una estratègia per a resoldre el problema.
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Fonaments de Síntesi i disseny de processos.
2. Optimització De Procés respectant les Restriccions del Procés i / o del Producte.
3. Mètriques d'Avaluació Ambiental del Producte : Bases de Dades de Cicle de Vida.
4. Inclusió d'Indicadors i Criteris Ambientals en el Disseny de Processos .
5. avaluar v L'efecte de les Modificacions en els Paràmetres d'Operació i / o Canvis topològics al Comportament del Procés .
6. Integració Energètica del Procés : Metodologia pessic.
7. Eines de Suport a la Presa de Decisions : simuladors seqüencials, simultània i basats en Equacions : Graus de llibertat variables I de Disseny de l'ONU diagrama de Flux .
8. Resolució de Casos utilitzant el programari especialitzat ( Aspen, HYSYS , Superpro ... ) .

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1 2
Sessió Magistral
A1.4
A2.2
A2.3
15 15 30
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1.4
15 0 15
Presentacions / exposicions
A1.4
1 0 1
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
A1.4
A2.1
15 15 30
Projectes
A1.4
A2.1
A2.2
A2.3
31 32 63
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves mixtes
A1.4
3 0 3
Proves pràctiques
A1.4
3 0 3
Proves orals
A2.3
1 1 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Descripció general dels aspectes generals
Sessió Magistral Els conceptes teòrics que es desenvoluparan durant el curs
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Solució de problemes de tipus tancat
Presentacions / exposicions Explicar els resultats del projecte desenvolupat
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques L'ús d'eines de programari amb llicència a la sala d'ordinadors
Projectes El desenvolupament d'un projecte integrat
Atenció personalitzada personal de matrícula

Atenció personalitzada
Descripció
EL CURS ES REALITZA TOTALMENT EN ANGLÈS, I SEGONS L'OPINIO DEL PROFESSOR RESPONSABLE AQUESTA SECCIÓ NO TE CAP UTILITAT. DECLINO QUALSEVOL RESPONSABILITAT SOBRE LA SEVA QUALITAT. OBTINGUDA MITJANÇANT GOOGLE TRANSLATOR SENSE CAP REVISIÓ POSTERIOR Si us plau enviem un correu electrònic ( laureano.jimenez@urv.cat ) per fixar el temps i el lloc de la reunió. Alternativament , vostè pot trucar per telèfon a la meva oficina ( 977-558.643 ) o posar-se en contacte amb mi a través de Skype ( laureanojimenez ) .

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves mixtes
A1.4
Exercicis resolts de forma individual durant les hores de classe 15
Proves pràctiques
A1.4
Examen amb preguntes i problemes conceptuals 15
Proves orals
A2.3
Els informes finals ( i provisionals ) del projecte. Defensa del projecte 70
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Es requerirà una nota mínima de 3,5 / 10 en la prova individual per al càlcul de la nota final.

Es farà un test d'avaluació per a la distribució de la qualificació del projecte final entre els participants.


Fonts d'informació

Bàsica A. Kayode Coker, Ludwig's Applied Process Design for Chemical and Petrochemical Plants , (Fourth Edition,
L. Puigjaner, P. Ollero, C. de Prada, L. Jimenez, Estrategias de Modelado, Simulación y Optimización de Procesos Químicos, 2006, Síntesis
Moran, Sean , Applied Guide to Process and Plant Design, ,
Moran, Sean, Using Aspen Plus in Thermodynamics Instruction, ,
  • Ludwig's Applied Process Design for Chemical and Petrochemical Plants (Fourth Edition,A. Kayode Coke. 

Science direct

http://www.sciencedirect.com/science/book/9780750677660

http://www.sciencedirect.com/science/book/9780750683661

http://www.sciencedirect.com/science/book/9780750685245

 

  • Applied Guide to Process and Plant Design, Moran, Sean

Science direct

http://www.sciencedirect.com/science/book/9780128002421

 

  • Using Aspen Plus in Thermodynamics Instruction,  Sandler, Stanley I.

MyiLibrary

http://lib.myilibrary.com/Open.aspx?id=770104

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
EL CURS ES REALITZA TOTALMENT EN ANGLÈS, I SEGONS L'OPINIO DEL PROFESSOR RESPONSABLE AQUESTA SECCIÓ NO TE CAP UTILITAT. DECLINO QUALSEVOL RESPONSABILITAT SOBRE LA SEVA QUALITAT. OBTINGUDA MITJANÇANT GOOGLE TRANSLATOR SENSE CAP REVISIÓ POSTERIOR Està prohibit l'ús de telèfons mòbils o altres dispositius de comunicació durant les avaluacions. En cas de violació d'aquesta norma el professor actuarà com s'indica en l'article 24 del Reglament Acadèmic i el registre de la URV, tenint en compte que l'acció es porta a terme activitats fraudulentes d'avaluació. Tota la comunicació curs es realitza mitjançant Moodle.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent