DADES IDENTIFICATIVES 2017_18
Assignatura (*) GESTIÓ DEL CANVI Codi 20735205
Ensenyament
Enginyeria Ambiental i Sostenibilitat Energètica (2016)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 2Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Enginyeria Química
Psicologia
Coordinador/a
BONASA JIMÉNEZ, MARIA DEL PILAR
Adreça electrònica hansjorg.witt@urv.cat
mdelpilar.bonasa@urv.cat
Professors/es
WITT ., HANSJÖRG ALBERT
BONASA JIMÉNEZ, MARIA DEL PILAR
Web
Descripció general i informació rellevant En aquesta assignatura aprendreu a liderar el canvi - nous productes, procesos, tecnologies, models de negoci, etc. - de forma constructiva, ajudant les persones a superar els transtorns concomitants al canvi.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1.2 Adaptar-se als canvis. Modificar el comportament i el mètode de treball en resposta a condicions canviants.
 B2.3 Crear un entorn adequat per al desenvolupament individual.
 B3.3 Resoldre els conflictes de manera constructiva.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1.2 Explica la importància cabdal de la competència 'Resposta al Canvi' en els temps actuals tant per als individus com per a les organitzacions.
Comprèn els fenòmens interns i externs que impulsen el canvi en les organitzacions.
Aplica una metodologia fonamentada de gestió del canvi.
Aconsegueix el compromís amb el canvi de tots els grups d'interès rellevants i implicar-los en la definició i planificació del canvi.
Facilita el desenvolupament dels plans de canvi.
Gestiona la implantació i els riscos del conjunt de programes de canvi.
Gestiona la comunicació amb els grups d'interès en relació amb el canvi.
Identifica i explica els comportaments que demostren les persones altament resilients.
Identifica i explica les etapes de les resistències positiva i negativa als canvis.
Avalua la capacitat de resposta i el grau de confort amb el canvi de les persones a càrrec.
Facilita la transició de les persones a càrrec.
Dissenya un balanç de conseqüències que fomenta l'adopció dels nous comportaments i l'abandonament dels que són inefectius.
 B2.3 Crea plans de desenvolupament personal efectius.
 B3.3 Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen en l'equip.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Introducció al lideratge i la gestió del canvi. Comportaments de lideratge altament efectius.
Connexió amb el Model EFQM d'Excel·lència.
Metodologia de gestió del canvi Aspectes bàsics
Etapes
Consolidació


Factors psicosocials Reaccions al canvi i possibles resistències
Tèctiques de gestió de l'estrès i l'ansietat.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
B1.2
B2.3
B3.3
19 23 42
Presentacions / exposicions
B1.2
B2.3
B3.3
8 17 25
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves objectives de tipus test
B1.2
B2.3
B3.3
1 5 6
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció a l'assignatura: propòsit, objectius, pla de treball i mètode d'avaluació.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Presentacions / exposicions Desenvolupament d'un tema relacionat amb l'assignatura i preparació i lliurament d'una presentació oral.
Atenció personalitzada Guia i resolució de dubtes d'acord amb l'horari d'atenció publicat oportunament.

Atenció personalitzada
Descripció
Presencial en horari d'atenció a l'alumnat previa petició per e-mail o moodle, o bé virtual per les mateixes vies

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentacions / exposicions
B1.2
B2.3
B3.3
Documentació
Presentació oral
25%
25%
Proves objectives de tipus test
B1.2
B2.3
B3.3
Examen tipus test 50%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Per a poder calcular la mitja, cal treure un mínim de 5,0 (sobre 10) en cada prova.

L'avaluació en segona convocatòria consistirà en un examen i treball que es comunicarà al començament de l'assignatura

Durant la prova objectiva els telèfons mòbils i d'altres dispositius electrònics que no estiguin expressament autoritzats per a la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.


Fonts d'informació

Bàsica John P. Kotter, Leading Change, 2012, Harvard Business School Press

Complementària Esther Cameron, Mike Green, Making Sense of Change Management, 2nd edition, Kogan Page
Richard Luecke, Managing Change and Transition, 2003, Harvard Business School Press
Linda Hoopes, Mark Kelly, Managing Change with Personal Resilience, 2004, MK Books
Mary Lynn Pulley, Michael Wakefield, Building Resiliency: How to Thrive in Times of Change, 2001, Center for Creative Leadership
Allan Calarco, Joan Gurvis, Adaptability: Responding Effectively to Change, 2006, Center for Creative Leadership
Kerry A. Bunker, Responses to Change: Helping People Manage Transition, 2008, Center for Creative Leadership

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
LIDERATGE INDUSTRIAL/20735204
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent