DATOS IDENTIFICATIVOS 2017_18
Asignatura (*) TRABAJO DE FIN DE MÁSTER Código 20735301
Titulación
Ingeniería Ambiental y Sostenibilidad Energética (2016)
Ciclo
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
18 Trabajo fin de máster Segundo 1Q
Lengua de impartición
Anglès
Departamento Ingeniería Mecánica
Ingeniería Química
Coordinador/a
CONTRERAS IGLESIAS, SANDRA
Correo-e francesc.medina@urv.cat
marta.schuhmacher@urv.cat
clara.saluena@urv.cat
robertmanuel.gilabert@urv.cat
joanramon.alabart@urv.cat
ildefonso.cuesta@urv.cat
manel.valles@urv.cat
magdalena.constanti@urv.cat
anton.vernet@urv.cat
christophe.bengoa@urv.cat
dieter.boer@urv.cat
mahmoud.bourouis@urv.cat
sandra.contreras@urv.cat
carles.torras@urv.cat
magdalena.olkiewicz@urv.cat
julio.rodrigo@urv.cat
juan.prieto@urv.cat
manuel.martinezd@urv.cat
salvatore.cito@urv.cat
Profesores/as
MEDINA CABELLO, FRANCISCO
SCHUHMACHER ANSUATEGUI, MARTA
SALUEÑA PÉREZ, CLARA
GILABERT MALLOL, ROBERT MANUEL
ALABART CÓRDOBA, JOAN RAMON
CUESTA ROMEO, ILDEFONSO
VALLÈS RASQUERA, JOAN MANEL
CONSTANTÍ GARRIGA, MAGDALENA
VERNET PEÑA, ANTONIO
BENGOA ., CHRISTOPHE JOSÉ
BOER ., DIETER-THOMAS
BOUROUIS CHEBATA, MAHMOUD
CONTRERAS IGLESIAS, SANDRA
TORRAS FONT, CARLES
OLKIEWICZ ., MAGDALENA ANNA
RODRIGO FUENTES, JULIO
PRIETO GONZÁLEZ, JUAN
MARTÍNEZ DEL ÁLAMO, MANUEL
CITO ., SALVATORE
Web
Descripción general e información relevante Desenvolupament d'un Projecte Innovador d'Enginyeria Ambiental, Energètica i Sostenibilitat, entès com un treball tècnic del tipus del que pugui realitzar un enginyer en l'exercici de la seva professió. Aquests treballs tècnics es poden centrar en el disseny, càlcul, muntatge, operació i manteniment de tecnologies per al tractament d'efluents gasosos, aquosos, remediació de sòls, residus; gestió ambiental; auditoria ambiental i energètica; aplicació d'eines per a la millora de la sostenibilitat de processos; integració i estalvi energètic; aplicació d'energies renovables; producció més neta, o qualsevol dels temes relacionats amb l'Enginyeria Ambiental i Energètica; o la realització d'un projecte d'investigació sobre qualsevol d'aquestes àrees. El treball tindrà l'estructura d'un projecte professional i versarà sobre qualsevol de les matèries estudiades en el màster. L'objectiu és sintetitzar i integrar les competències adquirides en el màster.

Competencias
Tipo A Código Competencias Específicas
 A1.1 Demostrar un profund coneixement i comprensió de les disciplines pròpies de l'enginyeria ambiental i sostenibilitat energètica.
 A1.4 Conèixer i aplicar les eines i estratègies de gestió i / o disseny de procés i producte apropiats des del punt de vista de la sostenibilitat ambiental i energètica.
 A1.5 Formular les estratègies necessàries de recollida de dades per al disseny i l'aplicació de models conceptuals i de càlcul per a un millor enteniment de sistemes complexos de l'enginyeria i gestió ambiental i energètica.
 A2.1 Conèixer i aplicar les últimes i més innovadores tecnologies respectuoses amb el medi ambient per resoldre els problemes ambientals en diversos àmbits d'activitat.
 A2.2 Capacitat per a l'anàlisi d'instal·lacions energètiques i l'aplicació de les últimes i més innovadores estratègies per a l'estalvi d'energia i la millora de rendiment.
 A2.3 Gestionar projectes tècnics o professionals complexos, que poden requerir coneixements més enllà dels propis de la seva disciplina.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B1.1 Gestionar informació complexa.
 B1.3 Comunicar idees complexes de manera efectiva i a tot tipus d'audiències, de temes diversos, amb naturalitat i en una llengua estrangera.
 B4.1 Posseir les habilitats de l'aprenentatge autònom per mantenir i millorar les competències pròpies de la titulació que permetin el desenvolupament continu.
 B4.2 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional que l'estudiant es planteja a la universitat.
 B5.1 Desenvolupar l'autonomia suficient per treballar en projectes d'investigació i col·laboracions (científiques, tecnològiques o culturals), dins l'àmbit temàtic.
 B5.2 Resoldre problemes complexos de manera crítica, creativa i innovadora, en contextos multidisciplinars.
 B5.3 Aplicar tecnologies noves i avançades i altres progressos rellevants, amb iniciativa i esperit emprenedor.
 B6.1 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultados de aprendizaje
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A1.1 Integra els coneixements propis de l'enginyeria ambiental i energètica amb l'experiència directa en el desenvolupament d'un projecte tècnic original.
 A1.4 Dissenya processos sostenibles energètica i ambientalment.
 A1.5 Aplica la metodologia pròpia del camp científic en un projecte concret.
 A2.1 Proposa productes i processos innovadors per a situacions reals en les que són necessàries l'aplicació de tecnologies mediambientals
 A2.2 Proposa solucions energètiques innovadores per a aplicacions reals.
 A2.3 Desenvolupa adequadament tot un seguit de competències específiques i transversals en un projecte integrador.
Desenvolupa l'habilitat per solucionar problemes que són poc familiars, incompletament definits, i tenen especificacions en competència, considerant els possibles mètodes de solució, inclosos els més innovadors, seleccionant el més apropiat, i poder corregir la posada en pràctica, avaluant les diferents solucions de disseny.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B1.1 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient.
Avalua críticament la informació i les seves fonts, i la incorpora a la seva pròpia base de coneixements.
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l 'accés a la informació i el seu ús.
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació.
 B1.3 Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, etc.
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, etc.
Utilitza un llenguatge apropiat a la situació.
Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...).
Prepara i realtiza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits.
 B4.1 Adopta autònomament les estratègies d'aprenentatge en cada situació.
Estableix els seus propis objectius d'aprenentatge.
 B4.2 Acorda amb els tutors interns i externs la definició de la temàtica del seu treball de fi de máster.
 B5.1 Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca o treball.
Reflexiona sobre el seu procés i les seves necessitats d'aprenentatge.
 B5.2 Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius.
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges.
Elabora una estratègia per a resoldre el problema.
 B5.3 Proposa l'aplicació de tecnologies en l'avantguarda de l'àmbit en l'entorn professional.
 B6.1 Té en compte els principis ètics de l'enginyeria i la responsabilitat social com a enginyer en el desenvolupament de les tasques professionals.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Procedimientos de selección y asignación
Procedimientos

El responsable del TFM publicarà una llista de propostes de temes de TFM als quals l'alumne podrà optar de forma procedimentada. Tanmateix, l'alumne també pot proposar al coordinador un tema de TFM amb una empresa externa mitjançant una petició escrita que incorpori la descripció, proposta de tutor extern (amb les seves dades de contacte) i abast del projecte. Aquesta petició serà avaluada per el responsable de TFM.


Planificación
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Actividades introductorias
2 2 4
Mecanismos de coordinación y seguimiento del trabajo de fin de grado / máster
10 20 30
Elaboración del trabajo de fin de grado / máster
A1.1
A1.4
A1.5
A2.1
A2.2
A2.3
B1.1
B1.3
B4.1
B4.2
B5.1
B5.2
B5.3
B6.1
0 405 405
Selección/asignación del trabajo de fin de grado / máster
B4.2
2 2 4
Presentación y defensa del trabajo de fin de grado / máster
A1.1
A1.4
A1.5
A2.1
A2.2
A2.3
B1.1
B1.3
B4.1
B4.2
B5.1
B5.2
B5.3
B6.1
2 5 7
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Plan específico de actuación
  descripción
Actividades introductorias Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Mecanismos de coordinación y seguimiento del trabajo de fin de grado / máster Entrevistes que l’estudiant manté amb els seus tutors de treball de fi de màster en diferents moments del desenvolupament del treball.
Elaboración del trabajo de fin de grado / máster Elaboració d'un treball per part de l'estudiant en el qual es plasmarà l'assoliment de les competències del màster.
Selección/asignación del trabajo de fin de grado / máster Selecció i assignació de la temàtica del treball de fi de màster a desenvolupar.
Presentación y defensa del trabajo de fin de grado / máster Defensa oral per part dels estudiants del treball de fi de màster davant d'un tribunal

Mecanismos de coordinación y seguimiento
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
descripción

Els tutor intern (de la universitat) i el tutor extern (de l'empresa) són els que realitzen el seguiment del TFM a cada estudiant.

El seguiment general s'efectuarà a través de reunions i contactes.


Criterios y procedimientos de evaluación
Metodologías Competencias descripción Peso        
Elaboración del trabajo de fin de grado / máster
A1.1
A1.4
A1.5
A2.1
A2.2
A2.3
B1.1
B1.3
B4.1
B4.2
B5.1
B5.2
B5.3
B6.1
Avaluació de l'informe escrit del TFM 60%
Presentación y defensa del trabajo de fin de grado / máster
A1.1
A1.4
A1.5
A2.1
A2.2
A2.3
B1.1
B1.3
B4.1
B4.2
B5.1
B5.2
B5.3
B6.1
Avaluació de la defensa oral del TFM 40%
Otros
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

La presentació i defensa del TFM es farà davant d'un tribunal format generalment per tres persones: el tutor intern, el tutor extern i un altre professor de la universitat (o una altra persona de l'empresa de pràctiques).

OBSERVACIONS: Assignatura que sols disposa d'una sola convocatòria d'avaluació. Els estudiants que matriculin aquesta assignatura no podran sol·licitar la convocatòria addicional d'exàmens.


Fuentes de información

Básica

L'alumne utilitzarà les fonts d'informació consultades al llarg del màster

Complementaria

Recomendaciones


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.