Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE3 |
Dissenyar i integrar les tecnologies de conversió d'energia tèrmica en sistemes energètics eficients i de baixes emissions de gasos d'efecte hivernacle mitjançant eines informàtiques específiques. |
| CE4 |
Modelar i analitzar la demanda energètica en edificis mitjançant eines informàtiques específiques per a la integració de sistemes eficients de conversió d'energia. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE3 |
Desenvolupa models dinàmics de sistemes de conversió d'energia mitjançant l'ús de l'eina informàtica TRNSYS.
Obté, mitjançant simulacions dinàmiques, les prestacions estacionals de sistemes de conversió d'energia.
Analitza detalladament els resultats de simulacions dinàmiques per trobar possibles errors de modelatge i simulació.
Incorpora estratègies de control efectives als models a simular dinàmicament per optimitzar les prestacions estacionals dels sistemes de conversió d'energia.
| | CE4 |
Identifica en quins casos és necessari l'ús d'eines de simulació dinàmica per als sistemes de conversió d'energia.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT3 |
Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa.
Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema.
Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada.
Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores.
| | CT4 |
Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos.
Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius.
Comprometre’s i afavorir els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip.
Confiar en les pròpies capacitats, respectar les diferències i aprofitar-les en benefici de l’equip.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introducció a la simulació dinàmica. |
1.1. Què és TRNSYS.
1.2. Introducció a la interfície. Simulation Studio.
1.3. Components en TRNSYS. Parts principals dels components. |
2. Iniciació amb TRNSYS. Ús de components bàsics. |
2.1. Lector de dades d'entrada (Type 9)
2.2. Funcions d'entrada (Type14)
2.3. Escriptor de dades de sortida (Type25)
2.4. Integrador (Type55)
2.5. Equacions en TRNSYS
2.6. Exemple pràctics |
3. Simulació i anàlisi de resultats. |
3.1. Paràmetres de simulació en TRNSYS. Pas de temps, convergència i tolerància de simulació
3.2. Anàlisi de resultats diaris
3.3. Anàlisi de resultats mensuals i anuals
3.4. Balanços d'energia
3.5. Exemples pràctics |
4. Ús de components avançats en TRNSYS. |
4.1. Modelatge refredadores i calderes. Corbes de prestacions d'equips
4.2. Modelatge de col·lectors solars tèrmics
4.3. Modelatge de dipòsits
4.4. Control tot / res amb histèresi
4.5. Control PID per al control de la temperatura i / o el cabal
4.6. Exemples pràctics |
5. Modelatge de sistemes de conversió d'energia en TRNSYS |
5.1. Exemple pràctic 1: sistema solar tèrmic
5.2. Exemple pràctic 2: sistema de cogeneració amb turbina de gas
5.3. Exemple pràctic 3: sistema de trigeneració amb motor de combustió interna |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
17.5 |
0 |
17.5 |
Pràctica autònoma al laboratori |
|
20 |
60 |
80 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
5 |
7.5 |
12.5 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats dirigides a prendre contacte i recollir informació dels estudiants. També es farà una presentació de l'assignatura descrivint els objectius d'aprenentatge, continguts, metodologies, sistemes d'avaluació i competències que es treballaran. Aquesta sessió serà la primera a cada assignatura presencial i tindrà una durada de 30 min |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura a l'aula o laboratori |
Pràctica autònoma al laboratori |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través dels diferents laboratoris |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura |
Atenció personalitzada |
Planificar, guiar, dinamitzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc.) i les característiques / exigències del context |
Descripció |
Aquesta orientació la porta a terme el professor propi de cada assignatura amb els estudiants matriculats a la mateixa. La finalitat d'aquesta orientació és: planificar, guiar, dinamitzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc.) i les característiques / exigències del context (EEES, perfil acadèmic / professional, demanda sociolaboral, etc.).
Les accions que es duran a terme són les següents:
- Benvinguda a l'assignatura
- Dinamització setmanal
- Notícies i esdeveniments
- Resolució de dubtes acadèmics
- Retroacció amb la correcció d'activitats
- Abandonament de l'assignatura
- Fi de l'assignatura
El desenvolupament d'aquestes accions es realitzarà amb el suport de les eines que ofereix el Campus Virtual Moodle, dins de l'aula virtual de cada assignatura. De manera que s'ofereixi la millor orientació i seguiment possible considerant la modalitat presencial o virtual de cada assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctica autònoma al laboratori |
|
Proves que inclouen activitats, problemes o casos a resoldre. Els estudiants han de donar resposta a l'activitat plantejada, plasmant de manera pràctica, els coneixements teòrics i pràctics de l'assignatura. |
40 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Formulación, análisis, resolución y debate de un problema o ejercicio, relacionado con la temática de la asignatura. |
60 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
POLIGENERACIÓ D'ENERGIA I INTEGRACIÓ ENERGÈTICA/20755106 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
CARACTERITZACIÓ I MODELITZACIÓ DE LA DEMANDA ENERGÈTICA EN EDIFICIS/20755102 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|