DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura CLÍNICA JURÍDICA AMBIENTAL Codi 155081112
Ensenyament
Dret Ambiental (2006)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
10.5 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Departament Dret Públic
Coordinador/a
PIGRAU SOLÉ, ANTONIO
Adreça electrònica antoni.pigrau@urv.cat
anna.pallares@urv.cat
jordi.jaria@urv.cat
angeles.galiana@urv.cat
susana.borras@urv.cat
lucia.casado@urv.cat
Professors/es
PIGRAU SOLÉ, ANTONIO
PALLARÉS SERRANO, ANA
JARIA MANZANO, JORDI
GALIANA SAURA, ÁNGELES
BORRÀS PENTINAT, SUSANA
CASADO CASADO, LUCÍA
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC4 Capacitat de tractament de les fonts i presa de consciència de la seva vinculació amb aspectes extrajurídics
  AC5 Desenvolupament del llenguatge d'especialitat i aplicació d'aquest a les diverses modalitats del discurs
  AC6 Capacitat de creació normativa i creació de textos jurídics
  AC7 Capacitat d'interpretació i utilització dels texts jurídics
  AC8 Argumentació jurídica a un nivell superior. Capacitat d'obtenir informació jurídica rellevant en tots els suports
  AC9 Capacitat d'obtenir informació jurídica rellevant en tots els suports
  Professionalitzador
  AP1 Capacitat d'intervenció i gestió de conflictes d'interessos en l'àmbit del dret ambiental
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa
  BC3 Resoldre problemes de manera efectiva
  BC4 Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica
  BC5 Assumir l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional
  BC6 Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat
  BC7 Compromís amb l'entorn social
  BC8 Lideratge
  BC9 Treballar en equip i gestionar equips
  BC10 Assertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes
  BC11 Planificació i organització
  BC12 Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat
  BC13 Sensibilitat pel medi ambient
  Professionalitzador
  BP1 Capacitat per dissenyar, desenvolupar i exposar una recerca original
  Recerca
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals
  CC5 Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
1. Utilitzar les fonts de dret internacional ambiental. AC4
AC7
AC9
2. Comprendre les motivacions de les normes jurídiques ambientals. AC4
3. Aplicar les tècniques i els coneixements apresos a un cas concret. AC5
AC6
AC7
AC8
AC9
BC3
BC4
BC12
CC4
4. Seleccionar, ordenar i defensar els arguments jurídics. AC6
BC1
BC10
BP1
CC4
5. Assumir la responsabilitat d'un encàrrec professional. AC9
AP1
BC2
BC3
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC11
BC12
CC5
6. Prendre consciència de la transcendència social de l'exercici professional. BC5
BC6
BC7
BC13

Continguts
Tema Subtema

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
3 0 3
 
Presentacions / exposicions
40 40 80
Pràctiques externes (de camp/sortides)
60 60 120
Treballs
0 40 40
 
Atenció personalitzada
25 0 25
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l’assignatura i formació dels grups que treballaran en casos reals.
Presentacions / exposicions Un cop analitzat el tema que treballa cada grup i feta la estratègia inicial es fan reunions setmanals de presentació de l’evolució del cas i avaluació i redefinició, si s’escau, de les accions a desenvolupar. Comporta un debat dels membres del grup amb el professor.
Pràctiques externes (de camp/sortides) Desenvolupament de les accions planificades. Implica l’ús de TIC que facilitin el seguiment del professor.
Treballs El grup ha de donar resposta a l’encàrrec rebut, en forma de dictamen, projecte normatiu o altres.

Atenció personalitzada
 
Presentacions / exposicions
Pràctiques externes (de camp/sortides)
Treballs
Activitats Introductòries
Descripció
Reunions seguiment: Mínim d’una reunió setmanal amb cada grup de treball per discutir l’evolució del cas. Seguiment via TIC: Orientació dels estudiants a distància a traves d’eines informàtiques.

Avaluació
  Descripció Pes
Presentacions / exposicions Exposicions sobre el desenvolupament del treball que l'alumne realitza durant la seva elaboració 30%
Pràctiques externes (de camp/sortides) Informe Client: Informe de satisfacció que emet qui ha encarregat el treball. 40%
Treballs El professor tutor avalua el procés d'elaboració de l'informe que es presenta al client extern 30%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

A determinar en funció del cas a resoldre.

Complementària

Recomanacions