Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Research |
|
AR3 |
Conèixer productes tecnològics i tendències de la tecnologia. |
|
AR12 |
Aplicar metodologies de la intel·ligència artificial. |
|
AR17 |
Analitzar, dissenyar i desenvolupar eines de programació |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Common |
|
BC4 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
|
BC15 |
Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Common |
Objectives |
Competences |
Aprendre els aspectes rellevants de la gestió del coneixement. |
AR3
|
BC4 BC15
|
|
Aprendre els models actuals de representació del coneixement. |
AR12
|
|
|
Utilització de tècniques i eines per a la gestió del coneixement. |
AR3 AR12
|
BC4 BC15
|
|
Conèixer l'ús de la mineria de dades en la gestió del coneixement. |
AR3 AR12 AR17
|
|
|
Familiarització amb l'ús pràctic d'una eina de gestió del coneixement. |
AR12
|
|
|
Topic |
Sub-topic |
Introduction to Knowledge Management |
Description and Objectives
Knowledge Management Model
Data, Information, Knowledge, etc.
Sorts of Knowledge and Representations
Knowledge Engineering
|
First and Second Knowledge Management Generations |
A Brief History of Computer-Based Knowledge Management
First Generation Knowledge Management
a) Knowledge Repositories
b) Document Management
c) Data Mining
Second Generation Knowledge Management
a) The Knowledge Life Cycle
b) Knowledge Audit
c) Knowledge Maps
|
Knowledge Representation Standards |
Ontologies
Introduction to CommonKADS
Introduction to Protege
Other tools
Knowledge in the Web: HTML, XML, RDF, OWL
Semantic Web
|
Techniques and tools for Knowledge Management |
Scope of the Techniques and Tools
Information Retrieval Techniques and Tools
Artificial Intelligence Techniques and Tools
Other Techniques and Tools
|
Introduction to Data Mining |
Data mining in KDD and in Knowledge Management
Modeling Structures
Algorithms for Data Mining
Validation processes
Data Mining tools
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
|
Lecture |
|
29 |
50.75 |
79.75 |
Problem solving, classroom exercises |
|
22.5 |
22.5 |
45 |
|
Personal tuition |
|
2 |
0 |
2 |
|
Objective short-answer tests |
|
7.5 |
15 |
22.5 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació dels professors. Presentació dels objectius de l’assignatura, dels continguts, la metodologia docent, forma d’avaluació i material de referència a utilitzar durant el curs. |
Lecture |
El professor explicarà els continguts bàsics de l’assignatura amb exemples. Posant a disposició de l’alumne tot el material que necessiti per a l’estudi de la matèria. |
Problem solving, classroom exercises |
En equips s’estudiarà una eina per a la gestió del coneixement amb la qual es farà un treball pràctic. Caldrà lliurar el resultat del treball al professor. |
|
Personal tuition |
Problem solving, classroom exercises |
|
Description |
Per fer el seguiment de l'assignatura, però més concretament per facilitar la realització de les pràctiques al laboratori el professor posarà a disposició de l'alumne 6h setmanals d'atenció personalitzada en hores de consultes. |
|
|
Description |
Weight |
Problem solving, classroom exercises |
Durant el curs es faran diverses proves parcials. |
50% |
Objective short-answer tests |
Proves objectives de preguntes curtes bisetmanals de 30min cadascuna. Es dedicarà una d'aquestes proves (que serà de 2h) a avaluar el contingut total de l'assignatura. |
50% |
|
Other comments and second exam session |
|
Basic |
Davenport, T.H., Prusak L., Working Knowledge, Harvard Business School Press, 2000
Liebowitz, J., Knowledge Management, CRC Press, 2001
Riaño, D., Apunts del curs, moodle, anualment
|
|
Complementary |
Liebowitz, J., Knowledge Management Handbook, Knowledge Management Handbook, 1999
McElroy, M.W., The New knowledge management, Butterworth-Heinemann, 2003
|
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
VISUALITZACIÓ CIENTÍFICA/17012209 | ARTIFICIAL INTELLIGENCE II/17012008 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
ARTIFICIAL INTELLIGENCE I/17012004 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|