Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Research |
|
AR1 |
Dominar l’anàlisi estadística. |
|
AR2 |
Aplicar els coneixements de matemàtiques a l’enginyeria informàtica. |
|
AR3 |
Conèixer productes tecnològics i tendències de la tecnologia. |
|
AR5 |
Redactar documentació científica. |
|
AR13 |
Aplicar el xifrat i protecció de dades. |
|
AR14 |
Analitzar, dissenyar i desenvolupar arquitectures segures de computadors. |
|
AR15 |
Analitzar, dissenyar i desenvolupar arquitectures segures de xarxes. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Common |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC4 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips |
|
BC12 |
Asertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Common |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau. |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
Objectives |
Competences |
Assimilar la història, la terminologia i els supòsits de la criptografia
|
AR3 AR13 AR14
|
|
|
Conèixer els fonaments teòrics de la criptografia moderna |
AR1 AR13 AR14
|
BC4 BC12
|
|
Implementar xifres o criptosistemes |
AR5 AR13 AR14 AR15
|
BC2 BC4 BC11
|
|
Descarregar i instal·lar programari criptogràfic disponible a Internet |
AR13
|
BC2 BC11
|
|
Comprendre el funcionament dels protocols criptogràfics actualment en ús |
AR1 AR2 AR13
|
BC11
|
|
Conèixer les aplicacions més importants de la criptografia |
AR13 AR14 AR15
|
|
CC3
|
Seguir una classe en anglès |
|
|
CC1
|
Fer presentacions en anglès i/o català |
|
BC2 BC11 BC12
|
CC1 CC4
|
Topic |
Sub-topic |
Introducció a la criptografia |
Terminologia. Evolució històrica. Aplicacions de la criptografia. |
Fonaments de criptografia |
Criptosistemes històrics. Fonaments de teoria de la informació. Secret perfecte i autenticitat perfecta. Criptoanàlisi elemental. |
Xifres de clau compartida: xifres de flux |
Requisits de les seqüències del xifratge en flux. Generadors lineals. Generadors no lineals. |
Xifres de clau compartida: xifres de bloc |
Estructura del xifratge en bloc. Criptosistemes de xifratge en bloc. Atacs a les xifres de bloc. Gestió de claus. |
Xifres de clau pública |
Conceptes preliminars. Fonaments dels criptosistemes de clau pública. Intercanvi de claus de Diffie-Hellman. Criptosistemes de clau pública.
|
Signatures digitals |
Signatura digital. Esquemes de signatura digital. Funcions hash. |
Protocols criptogràfics |
Autentificació i identificació. Esquemes de compartició de secrets. Situacions de desconfiança mútua. Diners electrònics. Votacions electròniques.
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
4 |
1 |
5 |
|
Lecture |
|
36 |
36 |
72 |
ICT practicals |
|
2 |
0 |
2 |
Problem solving, classroom exercises |
|
8 |
7 |
15 |
Seminars |
|
10 |
3 |
13 |
|
Personal tuition |
|
1 |
0 |
1 |
|
Objective short-answer tests |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació del programa de l'assignatura |
Lecture |
Explicació dels continguts teòrics de l'assignatura. |
ICT practicals |
Per grups de 2 o 3, els alumnes implementen un criptosistema i un protocol criptogràfic de la seva elecció. |
Problem solving, classroom exercises |
Per grups de 2 o 3, els alumnes preparen fora de classe uns quants problemes corresponents a un dels capítols. Posteriorment, resolen els problemes a la pissarra davant de la resta de companys. |
Seminars |
Cada grup de 2 o 3 alumnes treballa en profunditat un tema proposat pel professor i el presenta davant de la resta de la classe. |
|
Problem solving, classroom exercises |
Personal tuition |
|
Description |
Atenció al despatx o via correu electrònic. |
|
|
Description |
Weight |
ICT practicals |
Els alumnes presenten la pràctica d’implementació d’un criptosistema i d’un protocol. |
20% |
Problem solving, classroom exercises |
Els alumnes presenten a la resta de la classe una bateria d’exercicis resolts. Aquesta activitat es fa per grups de dos o tres alumnes. |
10% |
Seminars |
Cada grup de 2 o 3 alumnes imparteix un seminari a la resta de la classe. |
10% |
Objective short-answer tests |
Examen final de preguntes de raonament. Els estudiants poden portar tot els apunts i llibres que vulguin. |
60% |
|
Other comments and second exam session |
|
Basic |
J. Domingo Ferrer i J. Herrera Joancomartí, “Criptografia per als serveis telemàtics i el comerç electrònic”, EdiUOC, 1999
J. Domingo Ferrer, http://crises-deim.urv.cat/criptologia, , 0
|
|
Complementary |
D. E. Denning, “Cryptography and Data Security”, Addison-Wesley, 1982
B. Schneier, “Applied Cryptography” (2nd ed.), John Wiley&sons,, 1996
G. J. Simmons, “Contemporary Cryptology: The Science of Information Integrity”, IEEE Press, 1992
S. Goldwasser i M. Bellare, Lecture Notes on Cryptography, MIT, 2001
|
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
ELECTRONIC COMMERCE/17012210 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|