Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Research |
|
AR1 |
Dominar l’anàlisi estadística. |
|
AR2 |
Aplicar els coneixements de matemàtiques a l’enginyeria informàtica. |
|
AR3 |
Conèixer productes tecnològics i tendències de la tecnologia. |
|
AR12 |
Aplicar metodologies de la intel·ligència artificial. |
|
AR17 |
Analitzar, dissenyar i desenvolupar eines de programació |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Common |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC4 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
|
BC5 |
Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable. |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips |
|
BC12 |
Asertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes |
|
BC13 |
Learning to learn |
|
BC14 |
Planificació i organització |
|
BC15 |
Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Common |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau. |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau |
Objectives |
Competences |
Identificar els components d'un problema de presa de decisions multicriteri. |
AR17
|
BC1
|
|
Identificar els tipus de model de presa de decisiona aplicable a un problema concret. |
AR2
|
|
|
Modelitzar els criteris de preferència segons diversos tipus de dades. |
AR1 AR12
|
BC6 BC15
|
CC2
|
Saber aplicar diversos operadors d'agregació. |
AR2 AR12
|
BC4 BC13
|
|
Reconèixer quines són les propietats d'un operador d'agregació. |
AR2 AR12
|
|
|
Saber el funcionament d'alguns mètodes concrets basats en la Teoria de la Utilitat. |
AR2 AR17
|
BC1 BC5 BC11 BC12 BC13 BC14
|
CC1 CC2 CC3
|
Saber el funcionament d'alguns mètodes concrets basats en Relacions de preferència. |
AR2 AR17
|
BC1 BC5 BC11 BC13 BC14
|
CC1 CC2 CC3
|
Identificar el tipus de model de presa de decisions aplicable a un problema concret. |
AR3
|
|
|
Saber el funcionament d'alguns mètodes concrets basats en Teoria de l'Utilitat |
AR3
|
|
|
Topic |
Sub-topic |
1. Introducció |
1.1 Objectius de la presa de decisions
1.2 Com enfocar un problema de presa de decisions multicriteri |
2. Tipus de dades en els criteris |
2.1 Dades numèriques
2.2 Dades categòriques
2.3 Dades amb incertesa |
3. Mètodes basats en la Teoria de la Utilitat |
3.1 Introducció
3.2 Etapes del procés: agregació i ordenacio.
3.3 Operadors d'agregació. Propietats.
3.4 TOMASO
3.5 ClusDM |
4. Mètodes basats en Relacions de Preferència |
4.1 Introducció
4.2 Relacions d'outranking
4.3 ELECTRE
4.4 PROMETHEE |
5. Breu presentació d'altres metodologies. |
5,1 Metodologies alternatives
5.2 Discussió de les metodologies |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
0 |
2 |
|
Lecture |
|
18 |
18 |
36 |
Presentations / expositions |
|
6 |
12 |
18 |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
|
8 |
16 |
24 |
Problem solving, classroom exercises |
|
9 |
13.5 |
22.5 |
|
Personal tuition |
|
2 |
0 |
2 |
|
Objective short-answer tests |
|
4 |
4 |
8 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació dels professors, dels objectius de l'assignatura, metodologia docent i forma d'avaluació. |
Lecture |
El professor explicarà els continguts bàsics de l'assignatura amb exemples. Posant a disposició de l'alumne tot el material que necessiti per a l'estudi de la matèria. |
Presentations / expositions |
L'estudiant prepararà i realitzarà una exposició oral sobre algun tema del curs. Caldrà preparar una presentació amb suport multimèdia. |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
En equips s'estudiaran alguns sistemes d'ajut a la presa de decisions. Caldrà lliurar el resultat de l'exercici proposat pel professor. |
Problem solving, classroom exercises |
Es faran alguns exercicis per consolidar els coneixements adquirits a teoria.
Alguns s'avaluaran. |
|
Problem solving, classroom exercises |
Personal tuition |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
Lecture |
Presentations / expositions |
|
Description |
Durant algunes de les hores dedicades a pràctiques, el professor atendrà consultes personalitzades al seu despatx.
A banda d'aquestes hores, també es respondran dubtes durant l'horari de consultes habitual o bé a través del email.
D'altra banda, s'obrirà un forum de l'assignatura en el Moodle per a facilitat l'intercanvi de missatges entre tots els participants. |
|
|
Description |
Weight |
Presentations / expositions |
Cada alumne expondrà oralment el tema que se li assigni.
Caldrà preparar una presentació amb suport multimèdia. |
15% |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
S'haurà de testejar un sistema d'jut a la presa de decisions i fer-ne un informe. Es valorarà el treball en equip. |
20% |
Problem solving, classroom exercises |
Resolució de petit exercicis per consolidar els coneixements teòrics.
Alguns exercicis es recolliran i avaluaran. |
5% |
Objective short-answer tests |
Es realitzaran diverses proves escrites individuals per analitzar el seguiment dels conceptes per part de l'alumne. |
40% |
Others |
L'alumne haurà de demostrar que ha llegit i entès els articles científics que se li demanin. |
20% |
|
Other comments and second exam session |
Es demanarà una nota mínima a la prova escrita per tal de poder aprovar l'assignatura. En segona convocatòria l'alumne haurà de presentar els mateixos treballs pràctics demanats en el curs i aprovar un examen. |
Basic |
Figueira, J., Greco, S., Ehrgott, M (eds), Multiple Criteria Decision Analysis, Springer, 2005
Vincke, P., Multicriteria Decision-aid, Wiley and Sons, 1992
http://www.inescc.pt/~ewgmcda/, EURO working group on MCDA, ,
http://www.terry.uga.edu/mcdm/index.html, Int society on MCDM, ,
|
|
Complementary |
|
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
ARTIFICIAL INTELLIGENCE I/17012004 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|