DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER: TESI DE MÀSTER Codi 175171114
Ensenyament
Intel·ligència Artificial (2006)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
30 Obligatòria Segon Únic anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
MORENO RIBAS, ANTONIO
Adreça electrònica alexandre.arenas@urv.cat
jordi.duch@urv.cat
domenec.puig@urv.cat
robert.rallo@urv.cat
antonio.moreno@urv.cat
tomas.gonzalez@urv.cat
Professors/es
ARENAS MORENO, ALEJANDRO
DUCH GAVALDÀ, JORDI
PUIG VALLS, DOMÈNEC SAVI
RALLO MOYÁ, ROBERTO JESÚS
MORENO RIBAS, ANTONIO
GONZALEZ SANCHEZ, TOMAS
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant L’alumne ha de desenvolupar un treball de recerca dins d'algun dels grups de recerca del DEIM amb temàtiques afins a la Intel.ligència Artificial

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Recerca
  AR1 Dominar l’anàlisi estadística.
  AR2 Aplicar els coneixements de matemàtiques a l’enginyeria informàtica.
  AR4 Dirigir, planificar i gestionar projectes de recerca.
  AR5 Redactar documentació científica.
  AR6 Aplicar metodologies per a l'enginyeria del software.
  AR10 Analitzar, dissenyar i desenvolupar sistemes robotitzats i intel·ligents.
  AR12 Aplicar metodologies de la intel·ligència artificial.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa
  BC3 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva.
  BC5 Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable.
  BC8 Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat.
  BC11 Treballar en equip i gestionar equips.
  BC12 Asertivitat. Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes.
  BC13 Aprendre a aprendre.
  BC14 Planificació i organització.
  BC15 Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau.
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC3 Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals
  CC5 Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Elaborar un treball de recerca dins d'algun grup de recerca, en alguna de les àrees d'interés pròpies de la Intel·ligència Artificial AR1
AR2
AR4
AR6
AR10
AR12
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC11
BC13
BC14
BC15
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
Elaborar la documentació (en anglés) d'un treball de recerca en Intel.ligència Artificial. AR5
BC2
BC12
BC14
BC15
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
Presentar oralment (en anglés) els resultats del treball de recerca. AR5
BC2
BC8
BC12
BC14
BC15
CC1
CC2
CC4
CC5

Continguts
Tema Subtema
* Desenvolupar un projecte de recerca centrat en les màteries pròpies de la Intel·ligència Artificial. Qualsevol matèria pròpia de la IA.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
10 0 10
 
Presentacions / exposicions
1 19 20
Estudis previs
0 100 100
Treballs de pràctiques externes
0 520 520
 
Atenció personalitzada
100 0 100
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Parlar amb el tutor acadèmic per conèixer els grups de recerca del DEIM i els seus interessos. Contactar amb el grup de recerca escollit per veure amb més detall els seus temes de treball, i definir un treball de recerca específic.
Presentacions / exposicions L’alumne ha de fer una presentació en anglés per a defensar el seu treball de recerca en front del tribunal, al que prèviament haurà lliurat la documentació en anglés corresponent.
La defensa pot incloure una demostració del projecte.
Estudis previs L'alumne ha de documentar-se sobre l'estat de l'art en el tema escollit abans de poder iniciar la recerca en el mateix.

Atenció personalitzada
 
Activitats Introductòries
Presentacions / exposicions
Treballs de pràctiques externes
Descripció
El director de projecte supervisa la recerca de manera personalitzada, en funció de les necessitats de la temàtica, del treball de recerca i l’aprenentatge de l’alumne.

Avaluació
  Descripció Pes
Presentacions / exposicions El tribunal valorarà la defensa del projecte. 30
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
INTRODUCCIÓ A LA RECERCA/175111128
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent