Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC2 |
Capacidad de responder a las necesidades del paciente a lo largo del ciclo vital con la planificación, prestación y evaluación de los programas individualizados más apropiados de atención, junto con el cuidador principal, la familia y los otros trabajadores sanitarios o sociales. |
|
AC5 |
Capacidad de aplicar teorías de enfermería a la práctica profesional y redefinirlas mediante un proceso de investigación. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC3 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC10 |
Lideratge |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
Objectius |
Competències |
1. Que l’alumne domini els conceptes bàsics de la psicologia dels grups. |
AC2 AC5
|
|
CC3
|
2. Que sigui capaç d’establir diferències entre el treball en grups i equips. |
AC5
|
|
|
3. Que l’alumne conegui les tècniques de treball en grup. |
AC2 AC5
|
BC10
|
|
4. Que l’alumne apliqui les tècniques de treball en grup. |
|
BC1
|
CC4
|
5. Que l’alumne pugui avaluar l’eficàcia de treball en grup. |
|
BC3 BC4
|
|
Tema |
Subtema |
Tema 1: |
Introducció a la psicologia dels grups. |
Tema 2: |
Estructura grupal. |
Tema 3: |
Dinàmica grupal. |
Tema 4: |
Grups i equips de treball. |
Tema 5: |
Intervenció grupal. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
Sessió Magistral |
|
8 |
12 |
20 |
Presentacions / exposicions |
|
1.5 |
2.25 |
3.75 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
1.5 |
3 |
4.5 |
Treballs |
|
2 |
3 |
5 |
|
Atenció personalitzada |
|
7 |
0 |
7 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
0 |
2 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Les classes seran de modalitat semipresencial. |
Sessió Magistral |
Els continguts (resums) es faran públics per internet. |
Presentacions / exposicions |
Les sessions presencials seran teòric-pràctiques es presentaran materials, es faran role-playing i simulacions. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Les preguntes de cada tema es publicaran per internet i caldrà lliurar-les complementades a l’inici de cada sessió (excepte la primera). |
Treballs |
Es demanarà que els alumnes dissenyin i participin a una sessió de dinàmica grupal. |
|
Sessió Magistral |
Presentacions / exposicions |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Treballs |
Atenció personalitzada |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Descripció |
Tutoria e-mail:
Consultes “on line“ a la plana web de l’assignatura. |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
Classe a l'aula |
3 |
Presentacions / exposicions |
Presentar un cas |
2 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Preguntes fetes pel professor |
1 |
Treballs |
Activitat en grup |
1 |
Proves objectives de preguntes curtes |
Exercici tipus test |
3 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Informe de sessió: Participació i solució de les pràctiques que es presentaran a les sessions presencials. 35% Test: Solució de les preguntes de cada tema que lliurar-les complementades a l'inici de cada sessió (excepte la primera). 40% Role-playing: Disseny, preparació i participació a la sessió de dinàmica grupal. 25% |
Bàsica |
|
-
Gil, F. De la Hera, C. (2000), Introducción a la Psicología de los grupos. Teoría y aplicación. Madrid: Síntesis.
-
Tordera, N (2005) (ed.), Psicología Social. Teoría y aplicación. Tarragona: Cossetània.
|
Complementària |
|
-
González, P. (ed.), Psicología de los grupos. Teoría y aplicación. Madrid: Síntesis.
-
Morales, J.F. , Navas, M.S. y Molero, F. (1996). Estructuras de grupo y liderazgo. En S. Ayestaran (eds.), El grupo como construcción social. Rubí: Plural.
-
Peiró, J. M. (1992). Psicología de la organización (5ª ed.). Madrid: UNED. Tomo II.
-
Salanova; M.; Prieto, F. i Peiró, J. M. (1996). Grupos de trabajo. En J. M. Peiró i F. Prieto (eds.), Tratado de psicología del trabajo. Volumen II: Aspectos psicosociales del trabajo. Madrid: Síntesis.
-
Silva, M. i Quijano, S. (1997). Los grupos en las organizaciones. En P. González (ed.), Psicología de los grupos. Teoría y aplicación. Madrid: Síntesis.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|