DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) ORIENTACIÓ PROFESSIONAL I CIUTADANIA Codi 185121221
Ensenyament
Ciències de la Infermeria (2006)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Anglès
Castellà
Català
Departament Antropologia, Filosofia i Treball Social
Dret Públic
Gestió d'Empreses
Química Física i Inorgànica
Coordinador/a
RUIZ MANRIQUE, MARIA AURORA
Adreça electrònica inma.pastor@urv.cat
joanjosep.pujadas@urv.cat
mariaaurora.ruiz@urv.cat
mireia.valverde@urv.cat
alfonso.gonzalez@urv.cat
mariatatiana.gorjup@urv.cat
anabeatriz.hernandez@urv.cat
txaber.allue@urv.cat
marta.zaragozad@urv.cat
abdellatif.elbekkari@urv.cat
Professors/es
PASTOR GOSÁLBEZ, MARÍA INMACULADA
PUJADAS MUÑOZ, JOAN JOSEP
RUIZ MANRIQUE, MARIA AURORA
VALVERDE APARICIO, MIREIA
GONZÁLEZ BONDIA, ALFONSO
GORJUP ., MARIA TATIANA
HERNANDEZ LARA, ANA BEATRIZ
ALLUE MARTI, XABIER ZIGOR
ZARAGOZA DOMINGO, MARTA
EL BEKKARI ., ABDELLATIF
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC5 Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional
  CC6 Desenvolupament de processos d’incorporació al món del treball (compte d’altres i/o empreneduria)

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Posar a l’abast els mitjans necessaris per assolir una educació integral i vital, en equilibri amb l’especialització que l’alumne hagi triat, donar diferents percepcions ètiques i filosòfiques sobre la ciència i el món acadèmic, donar una visió globalitzadora de l’economia, la cooperació i el desenvolupament, estudiar els conceptes de ciutadania democràtica, drets humans i igualtat de gènere i donar eines pràctiques per la recerca de treball. CC5
CC6
Posar a l’abast els mitjans necessaris per assolir una educació integral i vital, en equilibri amb l’especialització que l’alumne hagi triat, donar diferents percepcions ètiques i filosòfiques sobre la ciència i el món acadèmic, donar una visió globalitzadora de l’economia, la cooperació i el desenvolupament, estudiar els conceptes de ciutadania democràtica, drets humans i igualtat de gènere i donar eines pràctiques per la recerca de treball
Posar a l’abast els mitjans necessaris per assolir una educació integral i vital, en equilibri amb l’especialització que l’alumne hagi triat, donar diferents percepcions ètiques i filosòfiques sobre la ciència i el món acadèmic, donar una visió globalitzadora de l’economia, la cooperació i el desenvolupament, estudiar els conceptes de ciutadania democràtica, drets humans i igualtat de gènere i donar eines pràctiques per la recerca de treball.

Continguts
Tema Subtema
Tema 1: Ciutadania - Multiculturalisme - Adaptació al canvi
- Democràcia, drets humans i igualtat de gènere
- La societat del risc
- Cooperació al desenvolupament
Tema 2: Orientació professional - Com buscar feina
- Autoocupació i emprenedoria
- Elaboració del CV
- Entrevista de treball. Role-Play
- Noves competències, noves professions
- Creativitat
- Ètica professional

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Seminaris
10 12 22
Debats
2 0 2
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
2 21 23
Treballs
1 21 22
 
Atenció personalitzada
0 5 5
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Seminaris Treball en profunditat d’un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional.
Debats Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d’un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Treballs Treballs que realitza l’alumne.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
El alumnes poden realitzar consultes a l'aula i través del correu electrònic dels professors.

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària A cada sessió es proposaran treballs per resoldre Global
Treballs A cada sessió es proposaran problemes per resoldre Global
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Llibres, pàgines web i vídeos de referència indicats al dossier de l’assignatura.

El dossier es pot consultar a http://www.urv.cat/estudis/doctorat/CN.html

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent