IDENTIFYING DATA 2007_08
Subject Code 205141101
Study programme
Enginyeria Ambiental (2006)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
4 Obligatòria First Only annual
Language
Castellà
Català
Department Enginyeria Mecànica
Enginyeria Química
Coordinator
JIMÉNEZ ESTELLER, LAUREANO
E-mail laureano.jimenez@urv.cat
Lecturers
JIMÉNEZ ESTELLER, LAUREANO
Web
General description and relevant information Introduir el punt de vista de l'enginyeria química en l'anàlisi de processos

Competences
Type A Code Competences Specific
  Common
  AC3 Relacionar les lleis de les diferents esferes per tal d'assolir la sostenibilitat.
  AC14 Conèixer i dissenyar les operacions unitàries.
  Professional
  AP3 Conèixer i interpretar la component econòmica i empresarial de les activitats relacionades amb el medi ambient.
  AP4 Calcular el cost de les instal•lacions i de la seva operació i manteniment.
  Research
Type B Code Competences Transversal
  Common
  BC3 Treballar autònomament amb iniciativa.
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva.
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable.
  BC9 Treballar en equip i gestionar equips.
  BC11 Aprendre a aprendre.
Type C Code Competences Nuclear
  Common
  CC1 Domini de l’expressió i la compressió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.

Learning aims
Objectives Competences
Introduir el punt de vista de l'enginyeria en l'anàlisi de processos. AC3
AC14
AP4
BC3
BC4
BC6
BC9
BC11
CC1
Establir les bases per a la utilització de les lleis fonamentals de conservació (matèria i energia) i relacions addicionals (termodinàmiques i cinètiques) ens sistemes naturals o industrials adreçat a ser respectuosos amb el medi des de l'etapa de disseny. AC14
BC4
BC6
Dissenyar equips de bescanvi de calor AC14
AP3
BC4
Determinar el disseny de les operacions unitaries en estat dinamic AC14
BC4

Contents
Topic Sub-topic
1. Introducció Balanç de matèria i energia. Aspectes avançats
2. Disseny de bescanviadors de calor Intercanvi de calor. Dissenu d'equips (carcasa i tubs, plaques...). Dimensionament d'equips
3. Disseny d'operacions unitaries en estat dinamic Operacio d'equips en estat no estacionari. Disseny
Modelització de processos Resoldre problemes d'operacions unitàries entenent la relació entre variables d'entrada i sortida

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Introductory activities
1 0 1
 
Lecture
15 7.5 22.5
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms
4 0 4
Problem solving, classroom exercises
10 10 20
Problem solving, exercises
10 10 20
Project proposal
10 10 20
 
Personal tuition
5 5 10
 
Extended-answer tests
3 0 3
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Presentació de l'assignatura.
Lecture Exposicions per part del professor.
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms Treball individual i per grups.
Problem solving, classroom exercises En un inici ha de resoldre problemes tancats, per anar resolent problemes oberts a mesura que avança el curs
Problem solving, exercises Resolució de problemes a casa
Project proposal Realització de la tasca corresponen dins del projecte integrat

Personalized attention
 
Problem solving, classroom exercises
Problem solving, exercises
Lecture
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms
Personal tuition
Introductory activities
Description
Consulta al profesor durante las horas de atencion: siempre confirmar antes via e-mail.

Assessment
  Description Weight
Problem solving, classroom exercises Entrega periódica de ejercicios realizados individualmente (nota 0 o 10) 10%
Problem solving, exercises Entrega periódica de ejercicios realizados individualmente (nota 0 o 10) 10%
Extended-answer tests Examen final (amb material addicional) 50%
Others

Projecte integrador

30%
 
Other comments and second exam session

Sources of information

Basic FELDER, R.M. I ROSSEAU, R.W., Principios elementales de los procesos químicos, Addison-Wesley, Wilmington, 1991.
HIMMELBLAU, D.M, Basic Principles and Calculations in Chemical Engineering, Englewood Cliffs,, Prentive hall 1996

Complementary

COULSON, J.M.; RICHARDSON, J.F.; Chemical Engineering, Oxford, Butterworth Heinemann, 1996.
INCROPERA, F.P.; DEWITT, D.P.; Fundamentos de Transferencia de Calor, México, Prentice Hall, 1999.

Recommendations

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
RE-ENGINYERIA DE PROCESSOS/205141102