Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Common |
|
AC3 |
Relacionar les lleis de les diferents esferes per tal d'assolir la sostenibilitat. |
|
AC14 |
Conèixer i dissenyar les operacions unitàries. |
|
Professional |
|
AP3 |
Conèixer i interpretar la component econòmica i empresarial de les activitats relacionades amb el medi ambient. |
|
AP4 |
Calcular el cost de les instal•lacions i de la seva operació i manteniment. |
|
Research |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Common |
|
BC3 |
Treballar autònomament amb iniciativa. |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva. |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable. |
|
BC9 |
Treballar en equip i gestionar equips. |
|
BC11 |
Aprendre a aprendre. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Common |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la compressió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
Objectives |
Competences |
Introduir el punt de vista de l'enginyeria en l'anàlisi de processos. |
AC3 AC14 AP4
|
BC3 BC4 BC6 BC9 BC11
|
CC1
|
Establir les bases per a la utilització de les lleis fonamentals de conservació (matèria i energia) i relacions addicionals (termodinàmiques i cinètiques) ens sistemes naturals o industrials adreçat a ser respectuosos amb el medi des de l'etapa de disseny. |
AC14
|
BC4 BC6
|
|
Dissenyar equips de bescanvi de calor |
AC14 AP3
|
BC4
|
|
Determinar el disseny de les operacions unitaries en estat dinamic |
AC14
|
BC4
|
|
Topic |
Sub-topic |
1. Introducció |
Balanç de matèria i energia. Aspectes avançats
|
2. Disseny de bescanviadors de calor |
Intercanvi de calor. Dissenu d'equips (carcasa i tubs, plaques...). Dimensionament d'equips
|
3. Disseny d'operacions unitaries en estat dinamic |
Operacio d'equips en estat no estacionari. Disseny |
Modelització de processos |
Resoldre problemes d'operacions unitàries entenent la relació entre variables d'entrada i sortida |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
|
Lecture |
|
15 |
7.5 |
22.5 |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
|
4 |
0 |
4 |
Problem solving, classroom exercises |
|
10 |
10 |
20 |
Problem solving, exercises |
|
10 |
10 |
20 |
Project proposal |
|
10 |
10 |
20 |
|
Personal tuition |
|
5 |
5 |
10 |
|
Extended-answer tests |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l'assignatura. |
Lecture |
Exposicions per part del professor. |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
Treball individual i per grups. |
Problem solving, classroom exercises |
En un inici ha de resoldre problemes tancats, per anar resolent problemes oberts a mesura que avança el curs |
Problem solving, exercises |
Resolució de problemes a casa |
Project proposal |
Realització de la tasca corresponen dins del projecte integrat |
|
Problem solving, classroom exercises |
Problem solving, exercises |
Lecture |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
Personal tuition |
Introductory activities |
|
Description |
Consulta al profesor durante las horas de atencion: siempre confirmar antes via e-mail. |
|
|
Description |
Weight |
Problem solving, classroom exercises |
Entrega periódica de ejercicios realizados individualmente (nota 0 o 10) |
10% |
Problem solving, exercises |
Entrega periódica de ejercicios realizados individualmente (nota 0 o 10) |
10% |
Extended-answer tests |
Examen final (amb material addicional) |
50% |
Others |
Projecte integrador |
30% |
|
Other comments and second exam session |
|
Basic |
FELDER, R.M. I ROSSEAU, R.W., Principios elementales de los procesos químicos, Addison-Wesley, Wilmington, 1991.
HIMMELBLAU, D.M, Basic Principles and Calculations in Chemical Engineering, Englewood Cliffs,, Prentive hall 1996
|
|
Complementary |
|
COULSON, J.M.; RICHARDSON, J.F.; Chemical Engineering, Oxford, Butterworth Heinemann, 1996.
INCROPERA, F.P.; DEWITT, D.P.; Fundamentos de Transferencia de Calor, México, Prentice Hall, 1999. |
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
RE-ENGINYERIA DE PROCESSOS/205141102 |
|
|