Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Common |
|
AC1 |
Identificar i enunciar problemes ambientals. |
|
AC2 |
Conèixer les lleis físiques i químiques bàsiques de funcionament de l'atmosfera, hidrosfera, litosfera i biosfera. |
|
Professional |
|
Research |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Common |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals. |
|
BC2 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants. |
|
BC3 |
Treballar autònomament amb iniciativa. |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva. |
|
BC11 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC12 |
Planificació i organització. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Common |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
Objectives |
Competences |
Adquirir la capacitat de planificar la resolució d'un problema utilitzant un llenguatge de programació d'alt nivell. |
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC11 BC12
|
CC2
|
Aplicar eines numèriques de programació (MATLAB, FORTRAN o Excel) a la resolució de problemes típics de l'enginyeria, a la resolució de sistemes d'equacions lineals i sistemes d'equacions no lineals. |
AC1
|
BC1 BC3 BC4 BC11 BC12
|
CC2
|
Aplicar eines i coneixements que permetin solucionar problemes reals de contaminació ambiental. |
AC1 AC2
|
BC1 BC2 BC3 BC11
|
CC2
|
Topic |
Sub-topic |
INTRODUCCIÓ. |
-Transport de matèria, energia i quantitat de moviment. Equacions de transport.
-Models matemàtics
-Introducció a la simulació numèrica
[Activitats 1.1,1.2]
|
CONTAMINACIÓ D’AIGÜES. |
-Aqüífers
-Llei de Darcy
-Modelització de vessaments al terra
-Vessaments de contaminants al mar
[Activitats 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5 i 2.6]
|
CONTAMINACIÓ ATMOSFÈRICA. |
-Meteorologia
-Difusió turbulenta de gasos
-Caracterització de plomalls de contaminants en xemeneies
[Activitats 3.1, 3.2, 3.3 i 3.4]
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
|
Lecture |
|
20 |
40 |
60 |
Assignments |
|
12 |
24 |
36 |
Problem solving, classroom exercises |
|
20 |
20 |
40 |
|
Personal tuition |
|
5 |
0 |
5 |
|
Practical tests |
|
8 |
0 |
8 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
-Transport de matèria, energia i quantitat de moviment. Equacions de transport.
-Models matemàtics
-Introducció a la simulació numèrica |
Lecture |
INTRODUCCIÓ
-Transport de matèria, energia i quantitat de moviment. Equacions de transport.
-Models matemàtics
-Introducció a la simulació numèrica
CONTAMINACIÓ D’AIGÜES. -Aqüífers
-Llei de Darcy
-Modelització de vessaments al terra
-Vessaments de contaminants al mar
CONTAMINACIÓ ATMOSFÈRICA. -Meteorologia
-Difusió turbulenta de gasos
-Caracterització de plomalls de contaminants en xemeneies
|
Assignments |
INTRODUCCIÓ:
[Activitats 1.1,1.2]
CONTAMINACIÓ D’AIGÜES.
[Activitats 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5 i 2.6]
CONTAMINACIÓ ATMOSFÈRICA.
[Activitats 3.1, 3.2, 3.3 i 3.4] |
Problem solving, classroom exercises |
INTRODUCCIÓ:
[Activitats 1.1,1.2]
CONTAMINACIÓ D’AIGÜES.
[Activitats 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5 i 2.6]
CONTAMINACIÓ ATMOSFÈRICA.
[Activitats 3.1, 3.2, 3.3 i 3.4] |
|
Description |
Atenció a l'alumnat en l'horari de consulta o mitjançant cita prèvia |
|
|
Description |
Weight |
Assignments |
Activitats lliurades. |
40% |
Practical tests |
Prova pràctica individual, que es realitzarà a meitat de quadrimestre (35%).Per poder eliminar matèria s’ha de obtenir com a mínim una puntuació de 5 sobre 10 en aquesta prova.
Prova pràctica individual, que es realitzarà a final de quadrimestre. Per poder aprovar l’assignatura s’ha de obtenir com a mínim una puntuació de 3.5 sobre 10 en aquesta prova (25%). |
60% |
|
Other comments and second exam session |
|
Basic |
Fannelop, R.K., Fluid Mechanics for Industrial Safety and Environmental Protection. Volume III, Elsevier Science B.V., 1994
Masters, G.M., Introduction to Environmental Engineering and Science, Prentice Hall, 1991
|
|
Complementary |
, La majoria dels continguts docents es troben a la web de l’assignatura http://www.etseq.urv.es/assignatures/dc/, ,
|
|
|
Other comments |
Haver cursat les assignatures de Àlgebra, Càlcul, fonaments d’Enginyeria Química, Mètodes Numèrics, Mètodes Matemàtics a l’Enginyeria, Mecànica de Fluids I, Mecànica de Fluids II, Fenòmens de Transport. |
|