IDENTIFYING DATA 2007_08
Subject Code 205141111
Study programme
Enginyeria Ambiental (2006)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
3 Obligatòria First Only annual
Language
Department Enginyeria Mecànica
Enginyeria Química
Coordinator
BES FUSTER, EDUARD
E-mail eduard.bes@urv.cat
Lecturers
BES FUSTER, EDUARD
Web
General description and relevant information

Competences
Type A Code Competences Specific
  Common
  Professional
  Research
Type B Code Competences Transversal
  Common
Type C Code Competences Nuclear
  Common

Learning aims
Objectives Competences
Conèixer l'origen, caracterització i efectes de la contaminació de sòls i aqüífers.
Conèixer l'origen, caracterització i efectes de la contaminació de sòls i aqüífers.
Entendre i saber aprofitar el poder depurador dels sòls.
Entendre i saber aprofitar el poder depurador dels sòls.
Conèixer les tecnologies de sanejament i programar una descontaminació.
Conèixer les tecnologies de sanejament i programar una descontaminació.

Contents
Topic Sub-topic
1. Degradació del sòl. Concepte. Tipus de degradacions. Conseqüències. Avaluació. Estat actual.
2. Contaminació del sòl. Definicions. Desenvolupament històric. Agents contaminants iborigen. Processos contaminants.
3. Contaminants. Classificació. Evolució en el sòl. Cicles. Efectes i impacte ambiental.Principis bàsics de recuperació. Salinitat. Metalls pesants. Fitosanitaris. Activitats mineres. Fertilitzants. Pluges àcides. Hidrocarburs, NAPL.
4. Vulnerabilitat i autodepuració del sòl. Capacitat d’autodepuració. Priopietats. La bomba química de temps. Vulnerabilitat i el seu control.
5. Descontaminació de sòls contaminats. Generalitats. Tractaments. Planificació.
6. Legislació en matèria de sòls.

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Introductory activities
0 0 0
 
Lecture
0 0 0
 
Personal tuition
0 0 0
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities
Lecture

Personalized attention
 
Description

Assessment
  Description Weight
 
Other comments and second exam session

Sources of information

Basic

Complementary

Recommendations