Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
|
Comun |
|
AC1 |
Identificar i enunciar problemes ambientals. |
|
AC2 |
Conèixer les lleis físiques i químiques bàsiques de funcionament de l'atmosfera, hidrosfera, litosfera i biosfera. |
|
AC6 |
Utilitzar eines informàtiques i matemàtiques específiques del camp científic propi. |
|
AC8 |
Identificar fonts de contaminació local, regional i global i avaluar-ne els seus efectes. |
|
AC10 |
Proposar modificacions per reduir la contaminació en origen i d'acord amb criteris de l'enginyeria verda. |
|
AC12 |
Redactar informes sobre impacte i temàtiques mediambientals. |
|
AC13 |
Conèixer la legislació mediambiental a nivell local, regional i global. |
|
AC16 |
Dissenyar, operar i mantenir obres, instal•lacions industrials i serveis que permetin la minimització de l'impacte ambiental. |
|
AC18 |
Avaluar l'impacte social de la contaminació local, regional i global. |
|
Profesionalizador |
|
AP3 |
Conèixer i interpretar la component econòmica i empresarial de les activitats relacionades amb el medi ambient. |
|
AP4 |
Calcular el cost de les instal•lacions i de la seva operació i manteniment. |
|
Investigador |
|
AR5 |
La presentació de resultats en format de literatura científica, d’acord amb els estàndards comunament acceptats. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
|
Comun |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals. |
|
BC2 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants. |
|
BC3 |
Treballar autònomament amb iniciativa. |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva. |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable. |
|
BC9 |
Treballar en equip i gestionar equips. |
|
BC12 |
Planificació i organització. |
|
BC13 |
Sensibilitat pel medi ambient. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
|
Comun |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
tema |
Subtema |
1. Introducció. Conceptes bàsics. |
Introducció. Naturalesa del só. Pressió, intensitat i potencia sonores. Unitats de mesura. . Suma i resta de nivells sonors.Anàlisis espectral. Corbes de ponderació. Paràmetres i descriptors acústics |
2. Efectes del soroll |
Introducció. Efectes del soroll sobre l’audició. Sistema auditiu. Efectes fisiològics no auditius. El soroll i el son. Efectes psicosocials. Altres efectes del soroll
|
3. Propagació del so en exteriors |
Radiació acústica d’una font sonora. Direccionalitat de las fonts sonores. Atenuació per la distància. Efectes del terra. Efectes atmosfèrics. Efectes de la vegetació. Atenuació por barreres |
4.Mesura del soroll. Instrumentació. |
Micròfon de camp sonor.Sonómetres.Analitzadors de freqüència.Mesura de l’exposició sonora o dosis de soroll. Dosímetres. Tècniques generals de mesura del soroll. |
5. Impacte sonor causat per distintes fonts. |
Obres públiques.Trànsit. Ferrocarrils. Aeroports. Instal·lacions industrials. Soroll urbà. Mapes acústics. |
6. Control del soroll. |
Control del soroll en la font. Absorció acústica. Reverberació. Aïllament acústic. Barreres acústiques. |
7. Normativa i reglamentacions |
Ordenances municipals. Normativa autonòmica. Reglamentació nacional i internacional. Altres normes i reglaments |
|
descripción |
Actividades introductorias |
Presentació dels objectius de l’assignatura, i informació general. |
Sesión magistral |
Exposició per part del professor dels continguts de l’assignatura. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Resolució raonada de problemes a l’aula per part del professor. |
Prácticas externas |
Sessions experimentals a càrrec dels alumnes orientades pel professor, seguint una guia didàctica. |
Trabajos |
Realització d'un treball en equip. |
Presentaciones/exposiciones |
Presentació i exposició per part dels alumnes del treball realitzat en equip |
|
descripción |
Peso |
Prácticas externas |
Els alumnes presentaran un informe dels diferents treballs de cap realitzats |
30 % |
Trabajos |
Els alumnes hauràn de realitzar un trebal en equip |
20 % |
Presentaciones/exposiciones |
Els alumnes faran una presentació en power point del trebal en equip |
20 % |
Pruebas orales |
Els alumnes respondran oralment de forma individual sobre questions relacionades amb els treballs de camp y del treball en equip. |
15 % |
Pruebas objetivas de preguntas cortas |
Els alumnes resoldran una prova objectva de teòria i problemes. |
15 % |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
En la segona convocatòria nomès es valorarà l'examen de tota l'assignatura, |