Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Common |
|
Professional |
|
Research |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Common |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Common |
Objectives |
Competences |
Distingir els materials que es comporten com a fluids i conèixer les propietats que els caracteritzen.
|
|
|
|
Conèixer les unitats de les magnituds físiques relacionades amb els fluids i les equivalències entre els diferents sistemes d’unitats.
|
|
|
|
Comprendre el concepte de pressió i identificar les forces generades per les pressions en el si d’un fluid.
|
|
|
|
Plantejar i resoldre el balanç de les forces que actuen sobre un fluid estàtic. Plantejar i resoldre el balanç de les forces que els fluids estàtics fan sobre les superfícies dels recipients que els contenen.
|
|
|
|
Identificar els termes que intervenen en el balanç d’energia mecànica. Plantejar i resoldre el balanç d’energia mecànica en un sistema on hi ha un fluid en moviment.
|
|
|
|
Aplicar el concepte d’anàlisis dimensional a l’estudi dels problemes de circulació de fluids. Interpretar els gràfics de factor de ficció pel flux en canonades.
|
|
|
|
Plantejar i resoldre el balanç d’energia mecànica per problemes de flux de fluids en canonades. Avaluar les pèrdues de càrrega produïdes tant per la fricció com per els accessoris d’una instal.lació.
|
|
|
|
Conèixer els diferents tipus de bombes que es poden usar per impulsar els fluids i, en particular, conèixer les característiques de les bombes centrífugues.
|
|
|
|
Dimensionar i calcular els paràmetres bàsics d’un sistema de transport de fluid compost per una o més bombes i un circuit amb diferents tipus d’accesoris.
|
|
|
|
Plantejar i resoldre el balanç diferencial de quantitat de moviment (flux laminar en canonades o entre plaques planes) per obtenir l’expressió del perfil de velocitat. Integrar el perfil de velocitat per obtenir cabal, velocitat mitjana, esforç a la paret, etc. |
|
|
|
Conèixer l’expressió del perfil de velocitat en flux turbulent en una canonada i en capa límit. Integrar el perfil de velocitats en una canonada per obtenir l’expressió el factor de fricció en flux turbulent. |
|
|
|
Comunicar eficientment els resultats dels càlculs tant de forma oral com escrita.
|
|
|
|
Topic |
Sub-topic |
1. |
Fluids i propietats dels fluids. |
2. |
Estàtica de fluids. |
3. |
Balanç d’energia mecànica. |
4. |
Anàlisis dimensional. |
5. |
Flux en canonades. |
6. |
Bombes. |
7. |
Balanç diferencial. Flux laminar. |
8. |
Balanç diferencial. Flux turbulent. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
|
Lecture |
|
9 |
18 |
27 |
Project proposal |
|
8 |
16 |
24 |
Problem solving, exercises |
|
8 |
8 |
16 |
|
Personal tuition |
|
1 |
0 |
1 |
|
Practical tests |
|
3 |
0 |
3 |
Practical tests |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Sessió per transmetre els objectius que es persegueixen, detallar els continguts que es treballaran, explicar la metodologia i comunicar i deixar clars els criteris d'avaluació |
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Project proposal |
Realització d’un projecte que permet la cooperació de diverses assignatures i que enfronta a l’alumne, treballant en equip, a problemes oberts que els facin entrenar, entre altres, les seves capacitats d’aprenentatge, d’organització, de comunicació i d’enfortiment de les relacions personals |
Problem solving, exercises |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura |
|
Lecture |
Project proposal |
Problem solving, exercises |
Personal tuition |
|
Description |
Temps reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes de forma individual o en petits grups els quals podran accedir al despatx del professor en un horari que es farà públic a principis de quadrimestre. |
|
|
Description |
Weight |
Project proposal |
Nota corresponent a les activitats relacionades amb l’avantprojecte integrat de 1er curs. |
25% |
Problem solving, exercises |
Lliurament d'exercicis realitzats individualment i/o en grup demanats periòdicament. |
20% |
Practical tests |
Prova pràctica individual, que es realitzarà a meitat de quadrimestre, en la que l’alumne ha de resoldre diferents qüestions relacionades amb la matèria de l’assignatura. |
20% |
Practical tests |
Prova pràctica individual, que es realitzarà a final de quadrimestre, en la que l’alumne ha de resoldre diferents qüestions relacionades amb la matèria de l’assignatura. Per poder aprovar l'assignatura s'ha d'obtenir com a mínim una puntuació de 3.5 sobre 10 en aquesta prova |
35% |
|
Other comments and second exam session |
Renuncia a l'avaluació continuada: Durant les dues primeres setmanes del quadrimestre els alumnes que ho desitgin poden sol•licitar de forma raonada, al professor de l'assignatura, la seva renuncia a l'avaluació continuada. En cap cas s'acceptarà aquesta renuncia un cop s'hagi realitzat alguna de les activitats computables en l'avaluació continuada. Els alumnes que hagin renunciat a l'avaluació continuada realitzaran una sola prova dins el període estipulat per l'ETSEQ per realitzar els exàmens de primera convocatòria (juny 2007) |
Basic |
WHITE, F.M., Mecánica de Fluidos, 5a ed. Mc Graw-Hill, 2004
|
|
Complementary |
MUNSON, B.R.; YOUNG, D.F.; OKIISHI, T.H., Fundamentals of Fluid Mechanics, 3a ed. John Wiley & Sons,
FOX, R.W.; McDONALD, A.T., Introducción a la Mecánica de Fluidos, 4a ed. Mc Graw-Hilll,
POTTER, M.C.; WIGGERT, D.C., Mecánica de Fluidos, 3a ed.Thomson,
A. CRESPO, MEcánica de Fluidos, ed. Thomson,
MOTT, L.R., Mecánica de Fluidos Aplicada, 4a ed. Pearson Education. Prentice Hall,
|
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
MÈTODES NUMÈRICS/20011001 | LABORATORI DE FENÒMENS DE TRANSPORT/20011012 | FENÒMENS DE TRANSPORT/20011017 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
FONAMENTS D`ENGINYERIA QUÍMICA/20011018 | CÀLCUL/20011020 | FÍSICA/20011022 |
|
|